امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 298346 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1398 - 14:17 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله آشپزی صلح خبر بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی برترین‌ها: وافل بلژیکی ظاهری زیبا و درونی سبک و نرم دارد در عین حال که بیرون آن برشته و طلایی است. شما یک وافل خوشمزه برای صبحانه خواهید داشت که هم خوش طعم است و هم خوش ظاهر. این وافل را می‌توان هم با […]

به گزارش مجله آشپزی صلح خبر

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

برترین‌ها: وافل بلژیکی ظاهری زیبا و درونی سبک و نرم دارد در عین حال که بیرون آن برشته و طلایی است. شما یک وافل خوشمزه برای صبحانه خواهید داشت که هم خوش طعم است و هم خوش ظاهر. این وافل را می‌توان هم با میوه و هم عسل و کارامل سرو کرد.

تاریخچه وافل

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

وافل یک نوع دسر و یا غذای درست شده با خمیر است که بین دو صفحه ماهیتابه که شکل و اندازه خاصی دارد و همچنین طراحی خاصی در داخل خود دارد که باعث سر و شکل دادن به وافل می‌شود. در واقع وافل در ماهیتابه مخصوص که وافل ساز نام دارد درست می‌شود. این غذا در سراسر جهان و بخصوص کشور بلژیک که مبدا اصلی آن درست شده و مصرف می‌شود. وافل از نوع ساده تا رنگی رنگی و با طعم‌های مختلفی درست می‌شود. در بعضی جا‌ها بصورت فریز شده و یا آماده موجود است و برای استفاده، فقط باید گرم شود.

در دوران باستان یونانی‌ها، کیک‌های مسطحی به نام اوبلیوس را بین دو صفحه فلزی داغ می‌پختند. این روش در اروپای قرون وسطی گسترش یافت و مخلوط کیک، مخلوط آرد، آب یا شیر و گاهی هم تخم‌مرغ که به عنوان ویفر شناخته می‌شد روی آتش و بین دو صفحه آهنی با دسته‌های بلند، پخته می‌شد. بعد‌ها ماهیتابه‌ها به شکل‌های مختلفی درآمدند و تغییر کردند به طوری که طراحی کف ماهیتابه روی نان‌ها طرح ایجاد می‌کرد. بسیاری از وافل‌های درست شده در آن زمان شبیه به وافل‌های مستطیلی امروزی، اما با طولی و عرضی بیشتر بودند.

بهترین وافل بلژیکی

کسی هست که وافل دوست نداشته باشد؟ مگر اینکه کلا نخورده باشد و نداند که چیست. این غذا یک صبحانه راحت و خوشمزه است بخصوص برای آخر هفته که می‌خواهید یک حال اساسی به خانواده عزیزتان بدهید. در واقع درست کردن وافل و سرو آن به صورت گرم تنها دلیل آن‌ها برای بیدار شدن در صبح‌های تنبلانه آخر هفته خواهد بود. اگر یکبار آن را درست کنید برای همیشه به آن وابسته خواهند شد و بهتر است از شب قبل به آن‌ها اطلاع دهید تا ببینید صبح چطور سر میز صبحانه حاضر و آماده نشسته‌اند.

وافل بلژیکی ما طعمی عالی خوشمزه و عالی دارد که البته به لطف باتر میلک یا همان شیرترش است. آن‌ها از داخل کاملا نرم و لطیف و در بیرون برشته و خوش ظاهر هستند که نرمی و تردی آن‌ها کاملا متناسب است.

در مورد چیز‌هایی که قرار است روی آن‌ها بگذارید انتخاب با شماست که بخواهید همانند نوع سنتی مقداری کره روی آن بگذارید یا مقداری عسل یا شیره خرما روی آن‌ها بریزید. بخصوص ریختن عسل میان دو وافل در واقع یک ویفر عسلی خوش طعم به شما می‌دهد به ویژه اگر مقداری موز هم در بین دو وافل باشد. وافل تنها یک دسر عادی نیست بلکه یک صبحانه کامل است، چون واجد همه عناصر غذایی مورد نیاز برای سیر کردن یعنی پروتئین، کربوهیدرات و چربی است؛ بنابراین شما بدون اینکه بخواهید نگران گرسنگی و یا چنگ زدن معده باشید، می‌توانید آن‌ها را درست کرده و میل کنید.

مواد لازم برای وافل چه هستند

برای درست کردن وافل بلژیکی از موادی استفاده می‌شود که در خانه اکثر همه ما وجود دارد یا دست کم به راحتی قابل دسترس و خریداری هستند.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

آرد همه کاره: آرد همه کاره یا چند منظوره در واقع همان آرد‌های بسته بندی موجود در بازار هستند که برای درست کردن نان، کیک و انواع شیرینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و با آرد سفید قدری متفاوت هستند.

نشاسته ذرت: این ماده کمک می‌کند تا وافل‌ها ترد و سبک شوند.

بیکینگ‌پودر و جوش شیرین: از هر دو ماده برای خمیر استفاده می‌شود.

نمک: این ماده طعم‌ها را متعادل می‌کند.

باترمیلک و شیر: من به جایگزین کردن باترمیلک با چیزی دیگر توصیه نمی‌کنم، چون با این ماده نتیجه کار بهتر خواهد بود. درصد چربی آن هر مقدار که باشد می‌توان استفاده کرد. برای یادگیری درست کردن باترمیلک به مطلب درست کردن انواع کاپ کیک خانگی مراجعه کنید.

روغن گیاهی: کره را جایگزین آن نکنید، چون وافل ترد و سبک به دست نخواهد آمد.

اسانس وانیل: این ماده طعم و بوی خوش به وافل اضافه می‌کند.

تخم‌مرغ: در این دستورالعمل زرده و سفیده از هم جدا می‌شوند و سفیده خیلی خوب زده می‌شود تا پف کند و حجم وافل را افزایش دهد.

شکر سفید: فقط مقدار کمی از آن را احتیاج داریم و برای ایجاد طعم و قهوه‌ای شدن بیرون وافل استفاده می‌شود.

مواد لازم برای ۶ نفر

  • آرد: ۱ و ۱/۲ پیمانه (۲۱۳ گرم)
  • نشاسته ذرت: ۱/۲ پیمانه (۷۰ گرم)
  • بیکینگ‌پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • جوش شیرین: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • باترمیلک: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • شیر: ۱/۲ پیمانه
  • روغن گیاهی: ۶ قاشق غذاخوری
  • اسانس وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد (زرده و سفیده جدا شود)
  • شکر سفید: ۳ قاشق غذاخوری

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

طرز تهیه

۱. در را با حرارت ۲۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید و وافل ساز را هم گرم کنید.

۲. در یک کاسه متوسط آرد، نشاسته ذرت، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین و نمک را به مدت ۲۰ ثانیه با همزن دستی بهم بزنید. وسط آن یک چاله درست کنید و کنار بگذارید.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

۳. در کاسه‌ای دیگر باتر میلک، شیر، روغن گیاهی، اسانس وانیل و زرده تخم‌مرغ را خوب بهم بزنید.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

۴. در کاسه‌ای دیگر یا کاسه همزن برقی ثابت، سفیده‌های تخم‌مرغ را روی سرعت بالای همزن خوب بزنید تا زمانی که پف کند و بالا بیاید. شکر را اضافه کنید و بزنید تا زمانی که دیگر زدن آن سخت باشد.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

۵. مخلوط باترمیلک را حین هم زدن داخل مخلوط آرد ریخته و فقط تا زمانی که ترکیب شوند، بهم بزنید (مخلوط باید کمی ناهموار باشد). سفیده تخم‌مرغ را به آرامی داخل این مخلوط، وارد کنید. مخلوط کردن شما باید همانند کیک اسفنجی باشد.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

۶. خمیر را داخل وافل پز طبق دستورالعمل‌های سازنده وافل ساز بپزید. معمولا قبل از استفاده از وافل ساز و ریختن مایه وافل داخل آن از اسپری آشپزی استفاده می‌شود (البته بین ریختن دو خمیر نیازی به استفاده از آن نیست) سپس خمیر را داخل دستگاه ریخته و درب آن را می‌بندید و دستگاه آن را می‌پزد تا زمانی که صدای بوق بیاید یا چراغ روشن شود (برای دستگاه‌های جدید). این کار معمولا ۲ دقیقه روی حرارت ملایم وقت می‌گیرد.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

۷. وقتی هر کدام از آن‌ها پخته می‌شود، به داخل فر گرم منتقل کنید تا برای ترد شدن بیشتر در آنجا بماند و گرمای خود را هم حفظ کند. آن‌ها را گرم با کره یا شیره خرما یا عسل و یا چیز‌های دیگری که دوست دارید، سرو کنید.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

فریز کردن وافل

وقتی وافل تازه و گرم است خیلی خوشمزه و در بهترین حالت است، چون بعد شروع به نرم شدن و کاهش تردی لبه‌ها می‌کند، اما اگر مقداری اضافه ماند می‌توان آن‌ها را به مدت چند روز یا چند هفته (البته پس از خنک شدن روی توری شیرینی پزی) نگهداری کنید. بین لایه‌های وافل کاغذ روغنی بگذارید تا از چسبیدن آن‌ها به همدیگر جلوگیری کنید.

موادی که می‌توانید برای رویه استفاده کنید

  • روی آن را خیلی کم با کره برس بزنید سپس در مخلوط شکر و دارچین بغلتانید.
  • روی آن را با توت‌های تازه و خامه شیرین شده تزئین کنید.
  • سعی کنید از سس شکلات یا نوتلا، برش‌های موز، مغز‌های آجیل و خامه زده شده برای درست کردن وافل ساندویچی استفاده کنید.
  • به هنگام پاییز از کره کدو یا کره سیب استفاده کنید.
  • گذاشتن کره و عسل گرم هم پیشنهاد خوبی است.

بهترین دستورالعمل برای وافل بلژیکی

ترفند‌هایی برای درست کردن بهترین وافل

  • استفاده از مخلوط آرد و نشاسته ذرت: این کار باعث می‌شود بهترین بافت لطیف به دست آید.
  • سفیده‌های تخم‌مرغ را جداگانه بزنید. این کار باعث می‌شود وافل‌ها نرم و پفی شوند.
  • استفاده از باترمیلک و شیر با هم نه فقط یکی. این کار طعم خوشمزه‌ای به وافل اضافه می‌کند که به تنهایی انجام نمی‌شود.
  • استفاده از روغن گیاهی و نه کره. با این کار یک بافت مرطوب و سبک با لبه‌های ترد خواهید داشت.
  • خمیر را زیاد مخلوط نکنید. اگر کمی حالت ناصاف هم داشته باشد خوب است.
  • دقت کنید که وافل‌ها را بیش از حد یا کمتر از حد نپزید. اگر درب وافل ساز را زود باز کنید ممکن است بچسبد و از هم بپاشد اگر هم زیاد بپزید که دیگر می‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد.
  • وافل‌های پخته را در فر گرم نگه دارید در همان حال هم سایر وافل‌ها را بپزید.

نکات مهم

برای اندازه گیری آرد و نشاسته بهتر است از ترازوی آشپزخانه و اندازه‌گیری مواد بر حسب وزن استفاده کنید. اگر ترازو ندارید از قاشق استفاده کنید و سطح پیمانه را صاف کنید.

دقت کنید که زرده و سفیده به خوبی از هم جدا شوند و در کاسه سفیده هم زرده‌ای نرود، چون در غیر اینصورت ممکن است به خوبی زده نشده و پف خوبی نداشته باشد.

منابع: cookingclassy, Wikipedia

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید