امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 366078 |
تاریخ انتشار : 10 خرداد 1399 - 9:37 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله مدیا صلح خبر بهترین آثار سینمای ایران، فقط در یک دقیقه برترین‌ها: دیدن این ویدئو شاید کمتر از یک دقیقه وقتتان را می‌گیرد، کاری که بخشی از بهترین‌های سینمای ایران را کنار هم گذاشته و به همین بهانه می‌توان یک فهرست مطمئن از سینمای ایران پیشنهاد داد، دیدن هر کدام از این‌ها […]

به گزارش مجله مدیا صلح خبر

بهترین آثار سینمای ایران، فقط در یک دقیقه

برترین‌ها: دیدن این ویدئو شاید کمتر از یک دقیقه وقتتان را می‌گیرد، کاری که بخشی از بهترین‌های سینمای ایران را کنار هم گذاشته و به همین بهانه می‌توان یک فهرست مطمئن از سینمای ایران پیشنهاد داد، دیدن هر کدام از این‌ها لذتی دارد که البته تاریخ انقضا هم ندارد، ما اینجا خیلی مختصر مروری هم داشتیم بر این آثار.

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

بهترین‌های سینمای ایران به شرح زیر است:

ناصرالدین شاه آکتور سینما⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

ناصرالدین شاه آکتور سینما (با عنوان فرعی روزی روزگاری سینما) فیلمی به کارگردانی محسن مخملباف و بازیگری اکبر عبدی، مرتضی احمدی که در سال ۱۳۷۰ ساخته شد. فیلم در بستری طنز تاریخ سینمای ایران را روایت می‌کند.این فیلم در دهمین جشنواره فیلم فجر ۱۳۷۰ کاندیدای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

گاو⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

گاو از فیلم‌های موج نوی سینمای ایران به کارگردانی داریوش مهرجویی و نویسندگی داریوش مهرجویی و غلامحسین ساعدی است که در سال ۱۳۴۸ ساخته شد. علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و پرویز فنی‌زاده هنرمندان اصلی فیلم هستند. گاو جز اولین فیلم‌های ایرانی بود که در غرب و اروپا مورد توجه و تحسین قرار گرفت. گاو جایزهٔ فیپرشی جشنواره فیلم ونیز ۱۹۷۱ را به دست آورد. فیلم گاو بر اساس داستان عزاداران بَیَل اثر غلامحسین ساعدی ساخته شده‌است.

قیصر⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

قِیصَر فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی، ساخته سال ۱۳۴۸ است و بازیگرانی چون بهروز وثوقی، ناصر ملک‌مطیعی، جمشید مشایخی، ایران دفتری، پوری بنایی، بهمن مفید، جلال پیشوائیان و شهرزاد در آن نقش‌ آفریده‌اند.این فیلم در پدید آوردن موجی نو در سینمای ایران نقش بسزایی داشته‌است. این فیلم در ۱۰ دی ۱۳۴۸ اکران شد.

مغول‌ها⁣

مغولها فیلمی به کارگردانی پرویز کیمیاوی و بازیگری فهیمه راستکار و آسد علی میرزا ساخته سال ۱۳۵۲ می‌باشد.

خشت و آیینه⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

خشت و آینه فیلمی است ایرانی ساخته ابراهیم گلستان که در سال ۱۳۴۳ در استودیو فیلم گلستان ساخته شده‌است. این فیلم در ۲۲ دی ۱۳۴۴ در سینما رادیوسیتی تهران اکران شد و سه هفته در آن سینما بر روی پرده بود

طبیعت بیجان⁣

طبیعت بی‌جان نام فیلمی سینمایی است که سهراب شهید ثالث در سال ۱۳۵۴ ساخت. نویسنده فیلمنامه فیلم نیز شهیدثالث بود و مدیریت فیلمبرداری آن را هوشنگ بهارلو برعهده داشت. این فیلم زندگی سوزنبان پیری که با همسرش در منطقه‌ای دورافتاده زندگی می‌کند را نمایش می‌دهد

سوته دلان⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

سوته‌دِلان فیلمی ایرانی محصول ۱۳۵۶ خورشیدی و به کارگردانی علی حاتمی است.

رگبار⁣

رگبار نخستین فیلمِ بلندِ بهرام بیضایی است که سال ۱۳۵۱ ساخته شد و بسیار ستایش شد، ولی از لحاظ تجاری چندان کامیاب نبود.

شب های روشن⁣

شب‌های روشن فیلمی است به‌کارگردانیِ فرزاد مؤتمن که فیلمنامهٔ آن را سعید عقیقی نوشته‌است فیلم‌نامهٔ این اثر برداشتی آزاد از داستانِ «شب‌های روشن» اثرِ داستایوفسکی است. مهدی احمدی و هانیه توسلی در این فیلم به‌ایفای نقش پرداخته‌اند.

درباره الی⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

دربارهٔ اِلی عنوان فیلمی سینمایی ساختهٔ اصغر فرهادی محصول سال ۱۳۸۷ ایران است.دربارهٔ الی پس از اکران و نمایش مورد ستایش منتقدان و مردم قرار گرفت. خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۰۹ به این فیلم اهدا شد. اصغر فرهادی در دربارهٔ الی از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا موج جدیدی در سینمای ایران رقم بخورد.

کلوز-آپ⁣

کلوزآپ یا نمای نزدیک فیلمی ایرانی در سبک درام و رئال ساختهٔ عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۸ است. نکتهٔ جالب در مورد این فیلم این است که تمامی هنرمندان در نقش اصلی خود بازی می‌کنند. به‌طور مثال سربازی که سبزیان را در فیلم دستگیر می‌کند همان سربازی است که واقعاً سبزیان را دستگیر کرده‌است. نمای نزدیک یک نمونهٔ موفق از سینمای مستند و رئال است که خط داستانی مشخصی را براساس واقعیت دنبال می‌کند. این فیلم باعث شناخت بیشتر جامعه غرب از سبک عباس کیارستمی شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

طلای سرخ⁣

طلای سرخ یک فیلم ایرانی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی جعفر پناهی و نویسندگی عباس کیارستمی است. این فیلم در سال ۱۳۸۲ ساخته شده‌است.[۱] این فیلم در سینماهای ایران به خاطر آنچه «تیره بودن» این فیلم گفته شد به نمایش در نیامد.

خواب سفید⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

خواب سفید فیلمی به کارگردانی حمید جبلی و محصول سال ۱۳۸۰ است. الیزابت امینی، حمید جبلی و صحرا کریمی در این فیلم بازی کرده‌اند.

دونده⁣

دونده فیلمی ایرانی به‌کارگردانی امیر نادری و محصول سال ۱۳۶۳ است. دونده اولین فیلم ایرانیِ ساخته‌شده پس از انقلاب ۱۳۵۷ است که توانست توجه جهانیان را به سینمای ایران جلب کند.

بچه های آسمان⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

بچه‌های آسمان فیلمی ایرانی به کارگردانی مجید مجیدی محصول ۱۳۷۵ است. این فیلم مورد تحسین منتقدان و جامعه قرار گرفت و باعث شناخت جامعه غرب از مجیدی شد. بچه‌های آسمان اولین فیلم ایرانی است که به عنوان پنج نامزد نهایی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان در سال ۱۹۹۸ انتخاب شده بود و همچنین جایزه های معتبری از جمله جایزه فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال را به دست آورد.

خانه دوست کجاست⁣

خانهٔ دوست کجاست؟ فیلمی ایرانی به کارگردانی و نویسندگی عباس کیارستمی محصول سال ۱۳۶۵ است.

هامون⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

هامون نام فیلمی اجتماعی و سورئالیستی است که در سال ۱۳۶۸ به کارگردانی داریوش مهرجویی ساخته شد. از هنرمندان معروف این فیلم می‌توان از خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، عزت‌الله انتظامی، فتحعلی اویسی نام برد. این فیلم رنگی و ۱۲۰ دقیقه است.

جدایی نادر از سیمین⁣

جدایی نادر از سیمین فیلمی ایرانی در ژانر درام محصول سال ۱۳۸۹ است. این فیلم برندهٔ اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان ۲۰۱۲ گردید.

سگ کشی⁣

بهترین‌های سینمای ایران در یک دقیقه

سگ‌کُشی یک فیلمِ تریلر جنایی با مایه‌های نئو-نوآر ساختهٔ بهرام بیضایی به سال ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ است؛ که سال ۱۳۸۰ در سینماهای ایران به نمایش درآمد و پرفروش‌ترین فیلم سال شد.

منبع :Bartarinha

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید