امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 506383 |
تاریخ انتشار : 02 خرداد 1402 - 17:17 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، احیای «هویت زنان» است، گفت: انقلاب اسلامی، مسیر حرکت دنیا در موضوع زنان را تغییر داد. عابدین خرّم، سه‌شنبه، دوم خردادماه، در جمع دختران فعال عرصه فرهنگی، علمی، ورزشی و رسانه‌ای تبریز، اظهار کرد: زن در دنیا به عنوان یک کالا و […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، احیای «هویت زنان» است، گفت: انقلاب اسلامی، مسیر حرکت دنیا در موضوع زنان را تغییر داد.

عابدین خرّم، سه‌شنبه، دوم خردادماه، در جمع دختران فعال عرصه فرهنگی، علمی، ورزشی و رسانه‌ای تبریز، اظهار کرد: زن در دنیا به عنوان یک کالا و ابزار محسوب می‌شود و برای پیشرفت یک زن باید ابتدا از جنسیت و زنانگی آن سوءاستفاده کرد در حالی که اسلام در این رابطه، مبنا را انسانیت و نه جنسیت لحاظ می‌کند.

به گزارش صلح خبر، وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بیان کرد که زن با هویت انسانی خود می‌تواند به همراه حفظ حجاب در جامعه عالم، ورزشکار و هنرمند باشد و فعالیت در عرصه‌های مختلف را تجربه کند.

وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح مطالعه و تعمیق دختران کشورمان، اظهار کرد: خانواده‌ای که در آن مطالعه، کتابخوانی، بحث و گفت‌وگو وجود نداشته نباشد، در جامعه امروز با انباشت اطلاعات و هجمه اطلاعاتی گم خواهد شد.

خرّم خاطرنشان کرد: حجاب خیلی خوب است ولی باید حجاب را با فکر، عقل و مطالعه قبول کرد. یک دختر با خواندن کتاب «حجاب اسلامی» شهید مطهری می‌تواند لذت حجاب را بچشد.

وی با اشاره به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف کشور پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با نگاهی به محیط‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ورزشی و … می‌توان دید که بخشی از مسئولیت‌ها توسط بانوان اداره می‌شود اما اقتضای جامعه این است که تعداد مردان در حوزه قبول مسئولیت بیشتر است با این حال درصد بانوانی که تحصیلات عالیه دارند و یا در پست‌هایی مثل آموزش و پرورش هستند، کم نیست.

وی ادامه داد: با توجه به موفقیت‌ها و حضور بانوان ایرانی در عرصه‌های مهم و مختلف ورزشی، فرهنگی و علمی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم ولی برای به دست آوردن همین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز هزینه زیادی شده است. 

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: خود دختران باید از ارزش، باور و نگاه انسانیت به مسئله زن دفاع کنند و در شرایط امروز هضم نشوند.

وی با اشاره به مطرح شدن شعار« زن، زندگی، آزادی» در ناآرامی‌های اخیر، گفت: معتقد هستیم که رشد و پویایی قشر بانوان در کشورمان مصداقی از آزادی و افتخارآفرینی‌های دختران و زنان کشور نمونه‌هایی از آزادی است.

وی خاطرنشان کرد: در ناآرامی‌های اخیر به حیات طیبه دختران و زنان ما حمله شد زیرا می‌خواستند هویت زنانگی و اسلامی را از خانواده‌ها بگیرند و خانواده را که مرکز تلالوی عاطفه‌ها است، از بین ببرند.

خرّم افزود: می‌خواهند زیست عفیفانه در کشور ما وجود نداشته نباشد و با انواع ناهنجاری‌ها به دنبال ترویج آن هستند. برنامه‌هایی مثل چهارشنبه‌های سفید و …  نیز همگی حمله به هویت دختران ایرانی است. 

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید