امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 490051 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1401 - 10:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخستین نشست “گروه بین‌المللی شخصیت‌های برجسته برای جهان عاری از سلاح اتمی” امروز (شنبه) در هیروشیما، ژاپن آغاز به کار کرده است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ۱۵ نماینده از قدرت‌های اتمی و غیر اتمی جهان در این نشست حضور دارند تا به بررسی برنامه مستحکمی درباره تعیین مفهوم یک جهان […]

نخستین نشست “گروه بین‌المللی شخصیت‌های برجسته برای جهان عاری از سلاح اتمی” امروز (شنبه) در هیروشیما، ژاپن آغاز به کار کرده است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ۱۵ نماینده از قدرت‌های اتمی و غیر اتمی جهان در این نشست حضور دارند تا به بررسی برنامه مستحکمی درباره تعیین مفهوم یک جهان عاری از سلاح اتمی بپردازند.
این نشست به ریاست “شیرایشی تاکاشی”، نماینده دانشگاه کوماموتو ژاپن در حال برگزاری است. “آنتون خلوپکوف”، مدیر مرکز امنیت و انرژی روسیه نیز در این نشست حضور دارد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز به صورت ویدئویی در این نشست سخنرانی کردند.
اوباما در این نشست خواستار یک جهان عاری از سلاح اتمی شد و به سفر تاریخی‌اش به هیروشیما در ۲۰۱۶ اشاره کرد که به عنوان نخستین رئیس جمهوری ایالات متحده انجام شد.
وی ادامه داد: این تصمیم من را برای کاهش تهدید تسلیحات هسته‌ای در سراسر جهان ترغیب کرد. البته یک سری پس‌رفت‌های ناامیدکننده در سال‌های اخیر به وجود آمده که شامل عدم پیشرفت در خلع سلاح اتمی است. ما آموخته‌ایم که حتی پیشرفت‌های کم هم به تلاش‌های فوق‌العاده نیاز دارد. ما متوجه شدیم که ارزشش را دارد، چنین تلاش‌هایی صورت گیرد.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا افزود: ما به کودکان مدیونیم تا جهانی عاری از تسلیحات اتمی را پیگیری کنیم.
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که سخنرانی اختتامیه را که روز یکشنبه برگزار می شود، انجام می‌دهد، گفت: حمله روسیه به اوکراین خطر استفاده از سلاح اتمی را به سطحی قابل مقایسه با بدترین دوره جنگ سرد افزایش داده است. اما با همه این موارد، مساله جهان عاری از سلاح اتمی باید به هر قیمتی که هست، پیگیری شود.
در کنار مقام‌های عالی‌رتبه شرکت‌کننده در این نشست، نجات‌یافتگان از بمباران‌های اتمی نیز در این نشست حرف می‌زنند و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.
گوترش نیز پیامی ویدئویی ارسال کرد و گفت: هیروشیما نماد زنده تراژدی تسلیحات اتمی است و امید به صلح دارد. هیچ چیز بیش از بازماندگان شجاع این روحیه را مجسم نمی‌کند.
وی همچنین به مردم تاکید کرد تا درخواست‌های مکرر بازماندگان بمب‌های اتمی را برای پایان دادن به تهدیدهای اتمی مورد توجه قرار دهند.
این نشست بین‌المللی روز یکشنبه پایان می‌یابد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید