امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 440828 |
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1400 - 12:35 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

وزارت امور خارجه آلمان حدود یک سال و نیم بعد از برگزاری اولین نشست صلح خبر لیبی در برلین برای شرکت در یک نشست پیگیری دیگر به ریاست آلمان و نظارت سازمان ملل از کشورها و نهادهای مختلف دعوت به عمل می‌آورد.

برگزاری دومین کنفرانس صلح لیبی در برلین در دوم تیر

به گزارش گروه بین الملل صلح خبر به نقل از روزنامه “فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ”، حدود یک سال و نیم بعد از برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین که تحت ریاست آلمان و برای پایان دادن به مناقشات لیبی و پایان دخالت های خارجی در این کشور برگزار شد دولت فدرال آلمان و سازمان ملل متحد بار دیگر برای برگزاری یک نشست پیگیری در برلین از کشورهای مختلف دعوت به عمل می آورند.

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و “آنتونیو گوترش”، دبیر کل سازمان ملل از کشورها و نهادهای شرکت کننده در کنفرانس برلین دعوت کرده اند تا در 23 ژوئن ( 2 تیرماه) در کنفرانس پی گیری دیگری با این محوریت شرکت کنند. برای اولین بار قرار است دولت موقت وحدت ملی لیبی در این نشست شرکت کند.

درگیری های داخلی در لیبی بعد از سقوط دیکتاتوری معمر قذافی و از حدود 10 سال پیش در این کشور شکل گرفت.

بعد از چندین تلاش ناموفق بین المللی برای پایان دادن به جنگ های داخلی و دخالت های خارجی در این کشور آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان قدرتهای بزرگ اروپایی، کشورهای همسایه لیبی و همچنین کشورهای متاثر بر این منطقه مانند روسیه، ترکیه و امارات را به برلین دعوت کرد.

همه گروه های شرکت کننده در نشست برلین در ژانویه سال 2020 خود را موظف کردند از راه پیشنهادی سازمان ملل برای پایان تنش ها در لیبی حمایت کرده و به حمایت های نظامی خود از گروه های مختلف در این کشور پایان دهند.

از فوریه سال جاری میلادی کابینه دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست “عبدالحمید دبیبه” شکل گرفت که قرار است روند اصلاحات سیاسی را فراهم کرده و شرایط برای برگزاری انتخابات 24 دسامبر سال جاری میلادی در این کشور را فراهم کند.

وزارت امور خارجه در برلین اعلام کرد که کنفرانس بعدی باید نشستی برای ارزیابی پیشرفت های حاصل از زمان برگزاری کنفرانس صلح برلین باشد.

منبع خبر (تسنیم ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید