امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 473867 |
تاریخ انتشار : 08 تیر 1401 - 9:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۸۰ دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه در ۱۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش استثنایی استان ثبت‌نام کردند. سیدعلیرضا موسوی نژاد در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد: آنچه در اساسنامه سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی به‌عنوان یکی از […]

صلح خبر/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۸۰ دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه در ۱۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش استثنایی استان ثبت‌نام کردند.

سیدعلیرضا موسوی نژاد در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد: آنچه در اساسنامه سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی به‌عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان تعریف شده آماده‌سازی افراد با نیازهای ویژه برای کسب استقلال و کفایت‌های فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این امر بدون مهارت آموزی امکان پذیر نیست، افزود: براین‌اساس سازمان آموزش‌و پرورش استثنایی آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی را به‌عنوان بخش کلیدی و اساسی برنامه‌های آموزشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تعریف کرده است و بسیاری از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پس از طی دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای می‌شوند و با رویکردی کاملاً کارکردی استانداردهای فنی در بازار کار را با نگاه بوم‌شناختی فرامی‌گیرند. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در پایگاه‌های اوقات فراغت با علوم قرآنی، احکام و معارف اسلامی، رشته های متنوع هنری و ورزشی آشنا می‌شوند، افزود: کلاس‌های هنری این پایگاه‌ها در سه رشته نقاشی، طراحی و سفالگری فعال خواهند بود.

موسوی نژاد بیان کرد: دانش آموزان علاقمند به ورزش نیز با قواعد و فنون رشته‌های فوتسال و شنا آشنا شده و سطوح مقدماتی تا پیشرفته این دو رشته ورزشی را فرا می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری دوره ی تخصصی آموزش شنا برای دانش آموزان با نیازهای ویژه برای اولین بار در استان، خبر داد و تصریح کرد: علاوه براین باجلب مشارکت خیرین نیکوکار، دانش آموزان با نیازهای ویژه شرکت کننده در کلاس های غنی سازی اوقات فراغت مرکز استان به صورت رایگان و هفته‌ای دو روز از خدمات استخر بیرجند برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید