امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 95711 |
تاریخ انتشار : 05 مرداد 1395 - 11:05 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر دکتر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در مورد بدعهد‌ی‌های برجامی آمریکا تاکید کرد: از ابتدا پیش‌بینی می‌شد به صرف امضای یک سند، همه مشکلات حل نشود و ابزارهای در اختیار آنها باشد تا از طریق آن برای خوب اجرا نشدن برجام فشار بیاورند. وی […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر دکتر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در مورد بدعهد‌ی‌های برجامی آمریکا تاکید کرد: از ابتدا پیش‌بینی می‌شد به صرف امضای یک سند، همه مشکلات حل نشود و ابزارهای در اختیار آنها باشد تا از طریق آن برای خوب اجرا نشدن برجام فشار بیاورند.
وی تصریح کرد: آنها ]آمریکایی‌ها[ ابزارهایی در اختیار دارند که نانوشته است و لی بر عملکرد برجام تاثیر می‌گذارد.
خرازی اظهار داشت: مهم این است که ما متکی به خودمان و متکی به عناصر داخلی باشم و با حفظ آن برای چگونگی خروج از مشکلات چاره‌اندیشی کنیم.
رئیس شورای راهبری روابط خارجی گفت: واقعیت آن است که با عهدشکنی‌هایی که آمریکایی‌ها داشته‌اند و با فشارهای نانوشته‌ای که به دیگر کشورها آورده‌اند،برجام به خوبی اجرا نشده است.
وی افزود:  هنوز برای شناسایی «گیر کار» راه بسیار زیادی وجود دارد.
خرازی گفت: بخشی از «گیر کار» اینجاست که ما ظرف چند سال که تحت تحریم بودیم از سیستم‌های مالی  بین‌الملی عقب ماندیم و باید این موضوع را جبران کنیم.
وی اظهار داشت: روابط اقتصادی و روابط حاکم بر بانک‌ها وظیفه بانک‌های ما از جمله بانک مرکزی است تا خودشان را بروز کرده و با همتایان خود ارتباط بهتری برقرار کنند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: باید بدانیم به دلیل مسائل پیچیده‌تری که بین ما و آنها ( آمریکا ) وجود دارد، فشارها برداشته نخواهد شد.

وی افزود: ما تفاوت‌های اساسی نگرشی نسبت به مسائل داریم و طبیعتا آنها از فشارهای خودشان برای مسئله برجام و امثال آن استفاده خواهند کرد.
خرازی خاطرنشان کرد: با اتکا به منابع داخلی و تلاش‌های خودمان باید ببینیم چقدر می‌توانیم از گشایش‌هایی که از قِبل امضای برجام حاصل شده، استفاده کنیم.
پیشتر رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت:  اقدامات ایذایی در مقابله با توافق هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده که راهی جز مقابله برای ایران باقی نمانده است.
دیروز هم دکتر ولایتی عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام با تاکید بر اینکه باید دیگر اعضای 1+5 را از فریبکاری‌های آمریکا آگاه کنیم گفت: دست ما در عمل متقابل با بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام بسته نیست.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید