امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 482025 |
تاریخ انتشار : 25 شهریور 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گلستان در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» سه گلستانی محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند. خیابان اربعین گرگان این روزها حال و هوای کربلا را در قلب عاشقان حسینی زنده کرده تا هر کسی که در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی از قافله عشق جای […]

صلح خبر/گلستان در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم» سه گلستانی محکوم به قصاص از چوبه دار نجات یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

خیابان اربعین گرگان این روزها حال و هوای کربلا را در قلب عاشقان حسینی زنده کرده تا هر کسی که در اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی از قافله عشق جای مانده اینجا دل‌هایش را راهی کربلا کند و عرض ارادت و سلام خود به سالار شهیدان را از راه دور نشان دهد.
موکب‌های اربعین برای آنهایی که به هر دلیلی از زیارت حضرت اباعبدالله(ع) و قمر بنی هاشم(ع) جا ماندند بهانه خوبی است تا از چشم دل زائر آقا باشند و دل‌هایشان را از همین جا به صحن و سرای سالار شهیدان پیوند دهند.
اما امسال علاوه‌بر آنکه خیابان اربعین شور و حال حسینی را در بین گرگانی‌ها زنده کرده و عاشقان حسینی با عشقی وصف نشدنی به دلدادگان حسینی خدمت می‌کنند اتفاق زیباتری هم افتاده و آن هم بخشش محکومان به قصایی و زندانیان غیرعمد به عشق امام حسین(ع) است.
خانواده «قلندرمحله» که چند سال گذشته برادر خود را در یک نزاع محلی از دست دادند با حضور در خیابان اربعین و موکب دلدادگان اربعین گرگان در راه بخشش به عشق امام حسین(ع) قدم نهادند.
این خانواده داغدیده در حاشیه این اقدام تحسین‌برانگیز با تأکید بر اینکه با این کار با حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) معامله کردند، می گویند؛ اگر به عنوان یک مسلمان به سیره اهل بیت(ع) توجه کنیم عفو و گذشت برای ما راحت‌تر می‌شود.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایام محرم و اربعین حسینی سه پرونده قتل تعیین تکلیف شد و سه محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.
«احمد جعفری» اضافه کرد: همچنین در قالب پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» 23 زندانی در استان گلستان به آغوش خانواده بازگشتند، همچنین چهار مورد پرونده‌های قومی و قبیله ای و نزاع های دسته جمعی در گلستان هم به لطف امام حسین(ع) مورد بخشش قرار گرفته و حل و فصل شد.
به گفته وی در سال گذشته هم با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف گلستان و گذشت طلبکاران ۳۶۴ محکوم به زندان به کانون گرم خانواده بازگشتند.
به گزارش صلح خبر؛ ستاد ملی صبر کشور با همکاری ستادهای صبر استانی اقدام به راه‌اندازی پویش «به عشق حسین(ع) می بخشم» کرده و با این اقدام توانسته فرهنگ صلح و سازش را در سراسر استانهای کشور راه اندازی و زمینه را برای ترویج بیشتر فرهنگ عفو و بخشش فراهم کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید