امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 478443 |
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1401 - 19:26 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از بحران کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد خبر داد. سید رضا حسینی نیک روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۱۷۱ هزار دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد در سه هزار مدرسه با ۱۰ هزار کلاس درس وجود […]

صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از بحران کمبود فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد خبر داد.

سید رضا حسینی نیک روز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۱۷۱ هزار دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد در سه هزار مدرسه با ۱۰ هزار کلاس درس وجود دارد.
وی اظهار کرد: ۱۶۰۰ روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که یکی از گرانترین آموزش کشور متعلق به این استان است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جمع آوری که مدارس کانکسی بالای ۱۵ دانش آموز مستقر را در برنامه داریم که کار ساخت ۳۶ مدرسه از مدارس کانکسی شروع شده و برای جمع آوری کامل مدارس کانکسی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
حسینی نیک با اشاره به طرح محرومیت زدایی تصریح کرد: ۳۳ مدرسه در قالب طرح محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومن با ۷۸۱ کلاس درس و زیر بنای ۲۳ هزار متر مربع در این استان اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ کلیه مدارس تکمیل، تحویل آموزش و پرورش می شوند و به بهره برداری خواهند رسید.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۹۵ پروژه آموزشی فرهنگی و ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است که از این تعداد ۱۴۲ پروژه مدرسه می باشند.
حسینی نیک با اشاره به۲۳۲ مدرسه فاقد سرویس بهداشتی یا دارای سرویس بهداشتی مشکل دار تاکید کرد: ۸۱ چشمه سرویس بهداشتی در سال ۹۹، ۱۱۴ چشمه سرویس بهداشتی در سال ۱۴۰۰ و امسال نیز ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی در حال ساخت است.
وی اظهار کرد: ۷۶۶ باب مدرسه سنگی و آجری فاقد استحکام و ناایمن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های نوسازی مدارس طی چهار سال آینده به ۲۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
حسینی نیک افزود: ۲۶۰ باب مدرسه فاقد محوطه و حصار کشی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد. همچنین ۳۰۰ مدرسه بدون انشعاب داریم که ۵ میلیارد تومان در این زمینه نیاز است.
وی اظهار کرد: برای استاندارد سازی سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس استان نیاز به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار داریم. هوشمند سازی مدارس این استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: زمان بازگشایی مدارس تیم رما مشکلی در زمینه تجهیزات مدارس قدیمی به نوساز استان نخواهیم داشت.
حسینی نیک با اشاره به وضعیت مدارس خسارت دیده ناشی از زلزله ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۹ سی سخت تصریح کرد: ۱۰۷ مدرسه حوزه در زلزله سی سخت داشتیم که پس از بررسی و کار کارشناسی مشخص شد که ۴۵ مدرسه آسیب دیده اند که از این تعداد ۸ مدرسه تخریبی بوده و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این تعداد مدرسه تخریبی اختصاص داده شد.
وی ادامه داد:  ۴ مدرسه نیاز به مقاوم سازی داشتند که ۱۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است. همچنین ۳۳ مدرسه نیاز به تعمیر داشتند که ۱۷ میلیارد تومان نیز در این خصوص هزینه شد.

بحران فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۲۵ فضای ورزشی شامل ۴ استخر، ۸ سالن ورزشی و۱۳ زمین چمن مصنوعی در استان در حال ساخت داریم که بیشتر این پروژه ها با مشکل اعتباری مواجه هستند و نیمه کاره مانده اند.
حسینی نیک با اشاره به خسارت سیل تابستانی به مدارس و فضاهای آموزشی استان تصریح کرد: طبق برآورد عددی سیل تابستانی و ۶۷ فضای آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت جزئی و کلی خسارت زده است که میزان خسارات وارده در حال جمع آوری است.
وی بیان کرد: مهرماه امسال ۷۰ فضای آموزشی به فضاهای آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه می شود اما این تعداد فضای آموزشی با مشکل و گیر کوچک انشعاب مواجه هستند. اکثر مدارس بزرگ این استان با مشکل برق و آب مواجهند.

حسینی نیک همچنین گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد با بحران فضای آموزشی مواجه هستیم که ۷۰ درصد این بحران مربوط به شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج و ۳۰ درصد مابقی مربوط به سایر مناطق و شهرستانهاست.
وی اظهار کرد: ۵۰ درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد و منطقه لوداب تحصیل می کنند و سالانه سه هزار دانش آموز و جمعیت دانش آموزی شهرستان بویراحمد افزوده می شود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بحرانی ترین نقطه این استان در زمینه فضای آموزشی شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و حاشیه این شهر است.
حسینی نیک تصریح کرد: از افراد دارای تمکن مالی، نیکوکاران و خیرین انتظار داریم که برای کمک به مدرسه سازی در این استان از شهر یاسوج شروع کنند چراکه شهر یاسوج دومین شهر مهاجر پذیر کشور است.
به گزارش صلح خبر، وی ادامه داد: استاندارد سرانه آموزشی در سطح کشور ۵.۴ متر است در حالی که این میزان در شهرستان بویراحمد دو متر است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید