امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 473448 |
تاریخ انتشار : 05 تیر 1401 - 7:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/سیستان و بلوچستان بانوان گروه کوهنوردی باشگاه حامیان تفتان خاش سیستان و بلوچستان از مناظر بکر و جاذبه های زیبای غار آسونه یا چکان چهوک تفتان دیدن کردند. مسئول باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان خاش در گفت و گو با صلح خبر افزود: غار بهشت یا غار آبچکان و به زبان مردم محلی آسونه با […]

صلح خبر/سیستان و بلوچستان بانوان گروه کوهنوردی باشگاه حامیان تفتان خاش سیستان و بلوچستان از مناظر بکر و جاذبه های زیبای غار آسونه یا چکان چهوک تفتان دیدن کردند.

مسئول باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان خاش در گفت و گو با صلح خبر افزود: غار بهشت یا غار آبچکان و به زبان مردم محلی آسونه با دو دهانه و طول تقریبی هردهانه 50 متر در فاصله 4 کیلومتری روستای چاهک از جاذبه های بکر و دیدنی ارتفاعات تفتان همواره در انتظار  کوهنوردان،گردشگران و طبیعت گردان است.

عبدالرحیم کوهبان گفت: گروه کوهنوردی بانوان باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان خاش مسیر غار آسونه چهوک تفتان در ارتفاعات قله تفتان را پیمایش و صعود کرده و از این غار زیبا و بکر دیدن  کردند، این غار به لحاظ واقع شدن در ارتفاعات تفتان سربلند و داشتن پوشش گیاهی منحصر بفرد از جمله درختان بنه، ارژن، بادام وحشی، زرشک و گونه های دارویی آویشن، درمنه، پونه و غیره زیبایی خاصی به طبیعت منطقه بخشیده است.

وی ادامه داد: چکه چکه کردن آب سرد و گوارا از سقف این غار جذابیت و زیبایی آن را دو چندان کرده است.

مناظر جذاب و دیدنی و نقش بستن آیات الهی در طبیعت با عبور از گذرگاههای صخره ای و سنگلاخی خاطرات خوشی را برای کوهنوردان و گردشگران رقم می زند.

وی با بیان اینکه این غار تنها نمونه ای از جاذبه های دیدنی بام شرق ایران آتشفشان نیمه فعال تفتان است، اظهار داشت: وجود چشمه های آب سرد و گرم، دریاچه سردریا، دره ها و رودخانه های متعدد از دیگر جاذبه های طبیعت بکر تفتان است.

کوهبان در عین حال با بیان برخی مشکلات گفت نبود تابلوی در ورودی جاده های که به طرف روستاهای که این مناطق بکرو زیبا وجود دارند انتظار می‌رود دهیاری های منطقه این مشکل را حل نمایند تا گردشگران و طبیعت گردان به راحتی به این مناطق دسترسی داشته باشند

کوهبان بیان کرد: معرفی تفتان به مردم ایران و استان سیستان و بلوچستان از اولویت های مهم باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان به شمار می رود و بر همین اساس تلاش می کنیم برنامه های حضور در مناطق بکر و دیدنی دو شهرستان خاش و تفتان را داشته باشیم.

مسئول باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان گفت: وجود گونه های جانوری و گیاهی این منطقه را بسیار دیدنی و منحصر بفرد کرده است.

وی یادآورشد: باتوجه به اینکه جاذبه های تفتان چشم نواز، حساس و ظریف هستند از همه گردشگران و کوهنوردان انتظار می رود هنگام تفریح و گذر در مسیر کوه و دامنه آن با ریختن زباله و روشن کردن آتش به طبیعت سرسبز و شاداب این منطقه آسیب وارد نکنند.

قله آتشفشان 4050 متری تفتان /بام شرق ایران/ بعنوان تنها آتشفشان نیمه فعال کشور در شهرستان خاش و در فاصله 180کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید