امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 472170 |
تاریخ انتشار : 24 خرداد 1401 - 13:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی رئیس فدراسیون تنیس گفت: یکی از دلایل عمده که تنیس در ایران به خوبی رشد نکرده، هزینه‌های بالای آن است. داوود عزیزی در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون تنیس که در پردیسان مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد: اولین مجمع حضوری فدراسیون تنیس در سال ۱۴۰۱ به منظور […]

صلح خبر/خراسان رضوی رئیس فدراسیون تنیس گفت: یکی از دلایل عمده که تنیس در ایران به خوبی رشد نکرده، هزینه‌های بالای آن است.

داوود عزیزی در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون تنیس که در پردیسان مشهد برگزار شد، در گفت‌وگو با صلح خبر اظهار کرد: اولین مجمع حضوری فدراسیون تنیس در سال ۱۴۰۱ به منظور برررسی عملکرد فدراسیون در مباحث مالی و فنی در سال ۱۴۰۰ در مشهد با حضور محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش، برگزار شد. مطابق اساس‌نامه اعضای هیات رییسه جدید به رای گذاشته شدند و مقرر شد ظرف چند ماه آینده مجمع فوق‌العاده جهت رای‌گیری مجدد در خصوص اصلاحات کمیته‌های مربوط به انتخاب داوران و مربیان مورد بررسی قرار گیرد و در مجمع آینده به تصویب اعضای مجمع برسد.

وی با اشاره به واگذاری زمین‌های تنیس به این فدراسیون بیان کرد: طی آخرین مذاکره‌ با وزیر ورزش حمید سجادی دستور موکدی به شرکت توسعه و تجهیز داد و مقرر شد به فدراسیون تنیس زمین تعلق بگیرد. امیدوارم این امر محقق شود و در آینده نزدیک این فدراسیون دارای زمین و تشکیل کمپ‌ تیم‌های ملی در زمینی که متعلق به این فدراسیون است، شود.

رئیس فدراسیون تنیس با بیان اینکه البته تاکنون هیچ اتفاقی در این خصوص صورت نگرفته، افزود: پولادگر و سجادی ورزشی هستند و شرایط فدراسیون‌ها را درک می‌کنند. امیدوارم این اتفاق توسط مدیر عامل شرکت توسعه بیفتد و شاهد واگذاری تعدادی زمین به فدراسیون برای برگزاری ابتدایی‌ترین کمپ‌های تیم ملی و مسابقات باشیم. تاکنون بخش خصوصی و هیات‌های استانی در این زمینه به ما کمک‌های زیادی کرده‌اند.

عزیزی ضمن تاکید بر اینکه در دنیای تنیس حرفه‌ای چیزی به نام تیم ملی نداریم، گفت: تنیس ورزش انفرادی است. سالانه مسابقات دیویس کاپ یا فدکاپ برگزار می‌شود اما برای کشورهای صاحب سبک مسابقات دیویس کاپ ارزش بالایی ندارد و شرکت در مسابقات انفرادی و حرفه‌ای از اهمیت بیشتری برای‌شان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه خط‌کش و پارامتر متولیان ورزش در ایران به تیم ملی معطوف است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به تنیس به صورت حرفه‌ای نگاه کنیم، برگزاری مسابقات تنیس فیوچرز در ایران حدود ۲ میلیارد تومان هزینه دارد. تامین این میزان هزینه از عهده فدراسیون تنیس خارج است.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: ارزش گرنداسلم در تنیس بالاتر از المپیک است. المپیک شاید در رشته‌های دیگر ارزش بالایی داشته باشد اما به دلیل اینکه گرنداسلم‌ها از گردش مالی بالایی برخوردار است، برای ورزشکاران مهم‌تر است.

عزیزی ادامه داد: یک ورزشکار برای اینکه بخواهد در مسابقات گرنداسلم شرکت کند، باید پوینت جمع‌آوری کند. جمع‌آوری پوینت مستلزم این است که ورزشکار ده‌ها سفر داشته باشد که بابت همین موضوع متحمل هزینه زیادی خواهد شد. با افزایش نرخ ارز کار کردن در حوزه قهرمانی و حرفه‌ای تنیس خیلی دشوار خواهد بود. البته سایر کشورها به دلیل وجود اسپانسرهای قوی در تنیس به خوبی رشد کرده‌اند.

رئیس فدراسیون تنیس اظهار کرد: یک ورزشکار وقتی بخواهد در چندین مرحله مسابقه شرکت کند، نیازمند این است که ۲ تا سه هفته در کمپ‌ها و مسابقات مختلف شرکت کند. چه تعداد از خانواده‌های تنیس توان هزینه کردن دارند؟ فدراسیون‌ تنیس به چند نفر می‌تواند کمک کند؟ هفت میلیارد تومان از مجلس گرفته‌ام اما آیا این مبلغ کفاف هزینه‌ها را می‌دهد؟ با هفت میلیارد تومان چند دوره مسابقات فیوچرز می‌توانیم در ایران برگزار کنیم؟

وی در خصوص دلیل عدم رشد تنیس در ایران عنوان کرد: یکی از دلایل عمده که تنیس در ایران به خوبی رشد نکرده، هزینه‌های بالای آن است. اگر به فدراسیونی مانند کشتی نیز پول تزریق نشود، آن مجموعه نمی‌تواند رشد کند. حضور ورزشکاران در رویدادهای جهانی باعث رشد و پیشرفت‌ می‌شود که در تنیس به دلیل هزینه‌های بالا توان حمایت از ورزشکاران را نداریم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید