امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 281488 |
تاریخ انتشار : 02 خرداد 1398 - 13:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از امروز (پنجشنبه) به مدت چهار روز در انتخابات پارلمان اروپا شرکت می‌کنند. به گزارش صلح خبر، نتیجه این انتخابات که از امروز آغاز می‌شود و تا ۲۶ ماه مه ادامه خواهد یافت، نه تنها در پنج سال آینده بر سیاست‌های بروکسل تاثیرگذار خواهد […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از امروز (پنجشنبه) به مدت چهار روز در انتخابات پارلمان اروپا شرکت می‌کنند.

به گزارش صلح خبر، نتیجه این انتخابات که از امروز آغاز می‌شود و تا ۲۶ ماه مه ادامه خواهد یافت، نه تنها در پنج سال آینده بر سیاست‌های بروکسل تاثیرگذار خواهد بود، بلکه تاحدودی آینده این اتحادیه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مراکز اخذ رای در هلند و انگلیس از صبح امروز باز شدند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، حدود ۴۰۰ میلیون نفر در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا می‌توانند از ۲۳ تا ۲۶ ماه مه در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کنند و رای بدهند که ۵۰ میلیون شهروند بریتانیا را نیز که قرار بود در ماه مارس از این اتحادیه خارج شوند، شامل می‌شود. رای آنان برای ۷۳ قانونگذار که ممکن است پس از چند هفته وادار به ترک این پارلمان شوند، برخی از محاسبات را پس از توافق بر سر تاخیر در موعد اجرای بریگزیت در ماه آوریل به هم ریخته است.

اروپایی‌ها که تعداد نماینده‌هایشان در پارلمان اروپا به تناسب جمعیت کشورشان تعیین می‌شود، در کل ۷۵۱ عضو را برای حضور در پارلمان اروپا انتخاب خواهند کرد؛ پارلمانی که جلسه‌های آن در استراسبورگ و بروکسل برگزار می‌شوند. از لوکزامبورگ، مالت و قبرس با شش کرسی تا آلمان با ۹۶ کرسی، اعضای پارلمان اروپا به مدت پنج سال قوانینی را که لایحه آن‌ها از سوی کمیسیون اروپا ارائه شده، به شرط تایید از سوی دولت‌های کشورهای اروپایی در شورای اروپا تصویب خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید