امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 8 شوال 1445 | 2024-04-16
کد خبر: 498828 |
تاریخ انتشار : 25 اسفند 1401 - 17:52 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بطور سرزده از حوزه  قضایی اسفراین  بازدید کرد. به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، در این بازدید میدانی ضمن ارزیابی عملکرد دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شوراهای حل اختلاف […]

صلح خبر/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بطور سرزده از حوزه  قضایی اسفراین  بازدید کرد.
به گزارش صلح خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، در این بازدید میدانی ضمن ارزیابی عملکرد دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شوراهای حل اختلاف اسفراین، در دیدار با مدیران این حوزه قضایی مهمترین مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.
وی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسفراین، ضمن تأکید مضاعف بر ضرورت کاهش مدت زمان رسیدگی های قضایی، رفع اطاله دادرسی و ارتقاء کمی و کیفی آمار صلح و سازش در شهرستان اسفراین از مدیران این حوزه قضایی خواست با تقویت سازوکارهای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری زندان ها وسرعت بخشیدن به فرایند دادرسی وضعیت این مجموعه ها را از منظر شاخص عملکردی ذکر شده بیش از پیش بهبود بخشند.
براتی زاده با اشاره به ظرفیت های حوزه قضایی اسفراین در خصوص اصلاح ذات البین، ضرورت تقویت مبانی مورد نیاز در راستای توسعه و نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش را خاطرنشان و تصریح کرد: انتظار می رود در این خصوص اهتمام جدی تری انجام پذیرد و با تلاش مضاعف این وضعیت نسبت به گذشته ارتقاء یابد.
مقام عالی قضایی استان در ادامه با تنی چند از مراجعین نیز گفت و گو کرد و در راستای تداوم روند پیگیری ها، دستورهای مقتضی صادر کرد.
وی با بیان اینکه برخی مراجعین در دیدارهای چهره به چهره در حوزه قضایی اسفراین به نحوه رسیدگی های قضایی انتقاداتی  داشتند، اظهار کرد: در خصوص موارد و موضوعات مطروحه حسب مورد دستورهای لازم صادر شد ولی نکته مهم این است که بطور طبیعی و طی یک روال معمول در هر مجموعه قضایی ممکن است عده ای از روند دادرسی رضایت نداشته باشند و این امر به مقتضای ماهیت رسیدگی ها روی می دهد و عمدتاً در نتیجه دادرسی متبلور می شود.
براتی زاده، وضعیت تکریم ارباب رجوع در این دو حوزه قضایی را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: با تغییر رویکردها و اصلاح بعضی رویه ها خوشبختانه از حیث تکریم ارباب رجوع بطور نسبی رضایتمندی حاصل شده و بیشتر مراجعین از رفتارهای قضات و کارکنان اظهار رضایت می کنند.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اجرای دقیق برنامه های پیشگیرانه و برگزاری منظم نشست های شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان اسفراین، ابراز امیدواری کرد: با کسب موفقیت در اجرای این برنامه ها شاهد کاهش حجم ورودی پرونده ها به این حوزه قضایی باشیم.
بررسی تعدادی از پرونده های جریانی و مختومه از جمله پرونده های زندانی دار و ارائه تذکرات، توصیه ها و ارشادات لازم از دیگر رویدادهای این سفر بود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید