امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 500323 |
تاریخ انتشار : 10 فروردین 1402 - 17:08 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نمایندگان حزب اپوزیسیون «آزادی» اتریش در اعتراض به سخنرانی ویدئویی ولودیمیر زلنسکی، تالار شورای ملی (مجلس سفلی پارلمان) این کشور را ترک کردند. قانونگذاران روی صندلی‌های خود برگه‌هایی با نوشته «اماکنی برای صلح و بی‌طرفی» باقی گذاشتند. به گزارش صلح خبر، روزنامه «در اشتاندارد» اتریش امروز پنج‌شنبه گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در […]

نمایندگان حزب اپوزیسیون «آزادی» اتریش در اعتراض به سخنرانی ویدئویی ولودیمیر زلنسکی، تالار شورای ملی (مجلس سفلی پارلمان) این کشور را ترک کردند. قانونگذاران روی صندلی‌های خود برگه‌هایی با نوشته «اماکنی برای صلح و بی‌طرفی» باقی گذاشتند.

به گزارش صلح خبر، روزنامه «در اشتاندارد» اتریش امروز پنج‌شنبه گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان سخنرانی خود در جمع نمایندگان اتریشی از وین به دلیل حمایت از کی‌یف در حوزه بشردوستانه و همچنین برای بازسازی زیرساخت‌های انرژی اوکراین و مین‌زدایی مناطقی که به مناطق جنگی تبدیل شده‌اند، تشکر کرد. او همچنین گفت که قلمروی مین‌گذاری شده در اوکراین «بیش از دو برابر مساحت اتریش است.»

نمایندگان حزب اپوزیسیون «آزادی» اتریش در اعتراض به سخنرانی زلنسکی، تالار شورای ملی را ترک کردند و در ادامه آنچه به چشم می‌خورد، برگه‌هایی روی صندلی‌های این قانونگذاران با نوشته «اماکنی برای صلح» و «اماکنی برای بی‌طرفی» بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی پولس ۲۴، سخنرانی رهبر اوکراین همچنین باعث ایجاد تجمعی در مقابل ساختمان پارلمان اتریش شد. ده‌ها معترض پرچم‌های روسیه و اتریش و همچنین پوسترهایی با شعارهایی در حمایت از صلح و بی‌طرفی این کشور در دست داشتند. آنها همچنین بنرهایی را بر روی پله‌های نزدیک در ورودی اصلی پارلمان اتریش باز کردند که در آن خواستار لغو تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا و امتناع از ورود تجهیزات نظامی ناتو به خاک این کشور شدند.

پیش از این، هربرت کیکل، رهبر حزب آزادی اتریش، سخنرانی زلنسکی را «نقض بی‌طرفی اتریش» خواند و گفت که تبدیل پارلمان اتریش به «سکویی برای تبلیغات یک کشور درگیر جنگ» غیر قابل قبول است. رئیس‌جمهوری اوکراین به دعوت ولفگانگ سوبوتکا، رئیس مجلس سفلی پارلمان اتریش در جمع قانونگذاران این کشور سخنرانی داشت. سخنرانی رهبر اوکراین به طور رسمی یک «رویداد مستقل» قبل از جلسه بعدی پارلمان تلقی می‌شود، زیرا حزب آزادی اتریش با در دستور کار قرار گرفتن سخنرانی زلنسکی مخالفت کرد.

براساس نتایج یک نظرسنجی که توسط مجله اتریشی «پروفیل» در ۱۱ مارس منتشر شد، حزب آزادی اتریش محبوب‌ترین حزب سیاسی در این کشور است و ۳۱ درصد از مردم از آن حمایت می‌کنند. حزب حاکم مردم اتریش ۲۲ درصد و سبزها با ۱۰ درصد حمایت می‌شوند.

انتهای پیام  

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید