امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 478580 |
تاریخ انتشار : 21 مرداد 1401 - 10:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی اولین طرح بصیرت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. احد ضابط رییس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به این طرح اظهار کرد: یکی از برترین مزایای این طرح افتخار حضور در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج است و باید قدردان این لحظات باشید. تلاش […]

صلح خبر/خراسان رضوی اولین طرح بصیرت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

احد ضابط رییس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به این طرح اظهار کرد: یکی از برترین مزایای این طرح افتخار حضور در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج است و باید قدردان این لحظات باشید. تلاش ما بر این است که همه امکانات برای استفاده بهینه از آستان مقدس رضوی در اختیار دانشجویان ایثارگر قرار گیرد و بدانید نگاه امام رضا (ع) به شماست و جواب شما را می‌دهد هر چند این صدا بر ما پوشیده است.

مصطفی رستمی رئیس نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در سخنان خود دانشجویان شاهد و ایثارگر را یادگاران ایثار، مجاهدت، تلاش و فداکاری خواند و افزود: پدران شما در مسیر ایثار و شهادت، راه ارزشمندی را انتخاب کرده‌اند و شما شرافت این انتخاب را بهره برده‌اید. همانطور که در قیام نهضت امام حسین (ع) حضرت زینب (س) تمام قد به وظیفه خود عمل کرد، شما نیز باید ببینید که برای دوره ظهور حضرت مهدی(عج) چه نقشی خواهید داشت و چه برنامه‌ای برای نقش آفرینی در سپاه امام زمان طراحی کرده‌اید و در نهایت کدام مسیر را در زمان ظهور باید تسهیل کرد. تمام این موارد مشروط به این است که امام رضا (ع) نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشد. 

وی بیان کرد: این انقلاب مشروط بر این است که امام زمان(عج) یک نگاه ویژه و میانبری به ما داشته باشد. مسیر شفاعت مسیر این میانبرهاست که در این مسیر دست ما را بگیرند و به نقطه­‌ای برسانند که آرزویش را داشتیم.

در ادامه هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: انقلاب اسلامی شهدای زیادی را به جامعه تقدیم کرد، باید یادگاران دفاع مقدس و مدافعان حرم بدانند که نقش برجسته‌ای دارند و در مسیر رشد انقلاب اسلامی مبارزه همچنان ادامه دارد و خون‌های زیادی جاری خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر تلاش دارد به شناخت و کسب معرفت در حوزه انقلاب اسلامی به شما کمک کند؛ در کنار طرح ملی ضیافت ایثار، جشنواره شهید آوینی که به فهم بهتر ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و قرآنی کمک می‌کند و طرح شهید سلیمانی که از برگزیدگان علمی فرزندان شهدا تقدیر می‌کند را شاهد هستیم. وظیفه شما به سبب اینکه فرزند شاهد و ایثارگر هستید در این انقلاب سنگین‌­تر است.

 مسابقه قرآنی، سرود و نوحه خوانی از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که در این مراسم برگزار شد. طرح ملی ضیافت ایثار دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر تا ۲۷ مرداد ماه نیز ادامه دارد.

دانشجویان در این طرح در کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف مانند مهارت‌های زندگی، اخلاق اسلامی، روانشناسی و جامعه شناسی شرکت می‌کنند. همچنین برنامه‌های فرهنگی و فوق‌برنامه شامل زیارت حرم امام رضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، دعای کمیل، مسابقات ورزشی، کتاب‌خوانی، دل‌نوشته، نقدفیلم، بازدیدهای علمی، تریبون آزاد، پرسش و پاسخ، خودباوری و اعتماد بنفس، کارگاه‌های روانشناختی ارتقای زندگی و ازدواج برای دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، این طرح با هدف بصیرت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برای نخستین‌بار توسط اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام  

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید