امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 477596 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1401 - 12:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در راستای کاهش پرونده‌های مانده، معوق و مسن و کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی عمومی، لازم است اوقات رسیدگی در شعب افزایش یابد تا عملکرد مطلوب‌تری را شاهد باشیم. حجت الاسلام والمسلمین حسینی در نشست فصلی با شورای معاونین و روسا و دادستان‌های شهرستان‌های استان کردستان […]

صلح خبر/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در راستای کاهش پرونده‌های مانده، معوق و مسن و کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی عمومی، لازم است اوقات رسیدگی در شعب افزایش یابد تا عملکرد مطلوب‌تری را شاهد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در نشست فصلی با شورای معاونین و روسا و دادستان‌های شهرستان‌های استان کردستان اظهار کرد: قضات و کارکنان دادگستری باید هر چه بیشتر در خودسازی، پیشرفت و کمال معنوی تلاش کنند.
وی بیان کرد: قضاوت را یک منصب مهم و حساس دانست و اظهار کرد: قضات و کارکنان دادگستری باید هر چه بیشتر در خودسازی، پیشرفت و کمال معنوی تلاش کنند. 
رئیس کل دادگستری استان کردستان در ابتدای این نشست عنوان کرد: قضاوت یک شغل نیست بلکه یک منصب است و جایگاه خطیری است که خداوند متعال توفیق به ما عطا نموده تا در این منصب به مردم خدمت کنیم.
حجت الاسلام حسینی افزود: هنر مدیریت این است که از امکانات و وضعیت موجود بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم و با تعامل، هم افزایی و رعایت سلسله مراتب مدیریت موفقی داشته باشیم.
وی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های استان تاکید کرد: در مشکلات و مسایل مختلف در حوزه‌های قضایی باید سریعا و از ابتدا ورود نموده تا از بروز بحران جلوگیری شود و نظارت و مدیریت شود. 
رئیس کل دادگستری استان کردستان در ادامه سخنان خود بر تعامل سازنده و موثر مسئولین قضایی استان با ادارات و نهادهای مختلف تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی در عین استقلال و اقتدار باید تعامل موثری با سایر ادارات اجرایی داشته باشد.
حجت الاسلام حسینی بر ضرورت نظارت و دقت بیشتر در پرونده های مهم استان توسط رئیس دادگستری و دادستان‌های استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در بحث مربوط به جرایم امنیتی، خشن، تصرفات منابع طبیعی، معادن، وضعیت زندان‌ها و … با حساسیت خاص و مطابق با سیاست‌های دستگاه قضایی و منویات ریاست محترم قوه قضاییه باید اقدام کرد.
وی تثبیت اراضی کشاورزی در استان را از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: در این خصوص دو اقدام مهم باید صورت پذیرد که نخست آگاه سازی مردم و زارعین از طریق رسانه های جمعی و استفاده از ظرفیت سمن ها و حتی دهیاری ها از منافع اجرای قانون حدنگار و سنددار شدن اراضی کشاورزی و نقش موثر این کار در کاهش اختلافات و بالتبع کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری خواهد داشت.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اقدام دوم، الزام ادارات و مراجع ذیربط از جمله ثبت اسناد و املاک، جهاد کشاورزی و امور اراضی به انجام وظایف قانونی در راستای دستورات و منویات ریاست محترم قوه قضاییه در این حوزه و استفاده از ظرفیت دستورالعمل نحوه مقابله با ترک فعل مدیران می‌باشد.
در ادامه رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: در راستای کاهش پرونده های مانده، معوق و مسن و کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایتمندی عمومی ، لازم است اوقات رسیدگی در شعب افزایش یابد تا عملکرد مطلوب‌تری را شاهد باشیم و وظیفه نظارتی در این مورد بر عهده معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان و روسای حوزه‌های قضایی استان است.
حجت الاسلام حسینی ارتقای جایگاه دادگستری استان را در گرو کاهش پرونده های مسن، کاهش موجودی شعب، افزایش اوقات رسیدگی، اتقان آرا و صلح و سازش عنوان کرد و افزود: کمیته اتقان آرای دادگستری استان باید بە صورت فعال، منظم و مستمر موضوع ارتقای کیفی آرای صادره را پیگیری و بەصورت ماهیانه اقدامات انجام شده را گزارش نمایند مضاف براینکه معاونت توسعه حل اختلاف استان نیز می بایست ضمن آموزش‌های لازم برای کارکنان شورای حل اختلاف تدابیر لازم را در جهت افزایش سازش در دعاوی حقوقی و کیفری اتخاذ نمایند.
وی تاکید کرد: دادستان‌های حوزه‌های قضایی با نظارت جدی، موثر و مستمر به ضابطین بەویژه ضابطین عام و مراجع انتظامی بر رعایت حقوق شهروندی در این مراجع نظارت نمایند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید