امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 506810 |
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1402 - 9:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/هرمزگان رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ایست در برنامه ششم توسعه در رابطه با انتقال زندان مرکزی بندرعباس به خارج از شهر انجام می‌شد، انجام نشده است و لازم است این مهم با قید فوریت این مهم دنبال شود.  الهام آزاد در حاشیه بازدید از زندان مرکزی […]

صلح خبر/هرمزگان رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: ایست در برنامه ششم توسعه در رابطه با انتقال زندان مرکزی بندرعباس به خارج از شهر انجام می‌شد، انجام نشده است و لازم است این مهم با قید فوریت این مهم دنبال شود. 

الهام آزاد در حاشیه بازدید از زندان مرکزی بندرعباس، با تاکید بر حل مشکلات و پیگیری قضایی زندانیان خواستار افزایش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و تفکیک زندانیان شد.

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، هدف از بازدید خود از زندان بندرعباس را بررسی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در رابطه با زندان‌ها دانست و عنوان کرد: با توجه به بالا بودن سرانه جرائم کیفری متاسفانه مکان فیزیکی برای مجرمین و متهمین کم است و امیدواریم  بتوانیم با ابزارهای نظارتی به حل این مشکل کمک کنیم. 

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فرهنگی، ورزشی، مهارت‌آموزی در زندان بندرعباس، تصریح‌کرد: امیدواریم این برنامه‌ها منجر به بهبود رفتارهای اجتماعی، افراد شود. 

آزاد با اشاره به بند ج ماده ۱۱۳ قانون ششم توسعه در رابطه با انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، تاکید کرد: متاسفانه اقداماتی که بایست در برنامه ششم توسعه در رابطه با انتقال زندان مرکزی بندرعباس به خارج از شهر انجام می‌شد، انجام نشده است و لازم است این مهم با قید فوریت این مهم دنبال شود. 

وی تصریح‌کرد: همکاری سازمان‌ها و نهادها مانند شهرداری‌ها و سازمان امور اراضی در انتقال زندان ها به خارج از شهرها بسیار ضروری است و باید نهایت همکاری را داشته باشند. 

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عنوان‌ کرد: در سه سال گذشته با پیگیری‌ها و نظارتی که انجام شده است تلاش کرده‌ایم درصد تکرار جرم را در کشور پایین بیاوریم هر چند که در این حوزه جای کار بسیاری وجود دارد و تلاش خواهیم کرد در برنامه هفتم توسعه موانع و نواقص را برطرف و نقاط قوت را پررنگ‌تر کنیم. 

وی باز اجتماعی شدن زندانیان را مهم‌ترین رویکرد زندان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در بحث مددکاری و رسیدگی به امور قضایی زندانیان باید تلاش بیشتری در زندان بندرعباس صورت بگیرد. 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید