امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 473735 |
تاریخ انتشار : 07 تیر 1401 - 10:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

یک سایت ورزشی آمریکایی در گزارشی به بررسی شرایط فوتبالی سردار آزمون در چند فصل اخیر پرداخت. به گزارش صلح خبر و به نقل از سایت sportingpedia، سردار آزمون در یک ژانویه ۱۹۹۵ در ایران متولد شد. این مهاجم عضو تیم ملی فوتبال ایران و تیم بوندسلیگایی بایر لورکوزن است. آزمون بعد از مدت‌ها حضور در فوتبال […]

یک سایت ورزشی آمریکایی در گزارشی به بررسی شرایط فوتبالی سردار آزمون در چند فصل اخیر پرداخت.

به گزارش صلح خبر و به نقل از سایت sportingpedia، سردار آزمون در یک ژانویه ۱۹۹۵ در ایران متولد شد. این مهاجم عضو تیم ملی فوتبال ایران و تیم بوندسلیگایی بایر لورکوزن است. آزمون بعد از مدت‌ها حضور در فوتبال روسیه راهی بایر لورکوزن شده است تا خودش را در این تیم نشان دهد. 

او پس از ورود به عرصه فوتبالی کشور خود، جایی که در آکادمی جوانان سپاهان – یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران – بازی می‌کرد، وسوسه شد در ژانویه ۲۰۱۳ در سن ۱۸ سالگی به تیم روبین کازان بپیوندد. این یک حرکت جسورانه از سوی او بود؛ به خصوص با توجه به این که تعدادی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به او نگاه می‌کردند، اما آزمون متقاعد شده بود که این حرکت درستی از سوی قربان بردیف، سرمربی کازان برای خرید او است.

این بازیکن ایرانی در اولین فصل کامل حضورش در روسیه ۹ گل به ثمر رساند و ۳ پاس گل داد. او دو سال بعد راهی روستوف شد. موفقیت‌های آزمون در روستوف نیز ادامه داشت. او در ۷۷ بازی برای روستوف شرکت کرد و ۲۵ گل به ثمر رساند و ۱۱ پاس گل در تمام مسابقات داد.

آزمون اولین ایرانی که در لیگ برتر روسیه حضور داشت، شروع به اضافه کردن آمارهای دیگری به رزومه خود کرد و شش ماه پس از حضورش در لیگ اروپا بازی و گلزنی کرد. در عرض یک سال، کازان مجبور شد از طریق وب سایت رسمی خود اعلام کند که این بازیکن با وجود پیشنهادات آرسنال، لیورپول و قدرت‌های داخلی مانند زنیت در این باشگاه خواهد ماند. او اولین ایرانی بعد از کریمی، بازیکن پیشین بایرن مونیخ در سال ۲۰۰۵ شد که در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد و در حالی که روستوف اولین برد خود را در مرحله گروهی مسابقات به ثبت رساند.

زنیت مجبور شد برای جذب این بازیکن بیش از ۱۰ میلیون یورو به روبین کازان بپردازند. او در اولین فصل حضورش در زنیت  در ۱۶ بازی ۱۳ گل به ثمر رساند. او بخشی از یک مثلث مرگبار متشکل از آرتیوم ژیوبا و مالکوم بود که در ۴ فصل بعدی در لیگ روسیه عملکرد بی‌نظیری داشتند. در مجموع، آزمون در دوران حضورش با پیراهن آبی آسمانی در ۱۰۴ بازی به میدان رفت و ۶۲ گل به ثمر رساند و ۲۳ پاس گل داد و ۴ بار قهرمان لیگ روسیه و یک بار قهرمان جام حذفی روسیه و دو بار قهرمان سوپرکاپ این کشور شد.

با پایان قرارداد سردار آزمون، زنیت مجبور شد در ژانویه ۲۰۲۲ این مهاجم را بفروشد تا او را مجانی از دست ندهد. بسیاری از باشگاه‌ها در سراسر اروپا خواهان امضای قرارداد با او بودند، اما این بازیکن ترجیح داد در آلمان و با بایر لورکوزن ادامه دهد.

او در زمستان ۲۰۲۲ با مصدومیت وارد “بای‌آرنا” شد و باید تا اوایل مارس صبر کند تا اولین بازی خود را انجام دهد. او در اولین بازی به مدت ۲ دقیقه مقابل بایرن مونیخ بازی کرد. او در ۱۱ بازی برای این تیم حضور داشت و تنها یک گل به ثمر رساند. در بیش‌تر بازی‌ها جراردو سیوانه، سرمربی بایرلورکوزن از او به عنوان یک مهاجم ذخیره استفاده کرد.

اکنون همه منتظر درخشش این بازیکن در فصل بعد هستند و باید دید مهاجم ایرانی چه عملکردی را در لورکوزن خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید