امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 490053 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1401 - 10:47 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

حسینعلی شهریاری در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، ضمن محکومیت ترور مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش، اظهار داشت: ترور این روحانی اهل سنت توسط ضدانقلاب و کسانی که دنبال تفرقه بین مذاهب و قومیت‌ها هستند، اتفاق افتاد. وی بیان کرد: مولوی عبدالواحد […]

حسینعلی شهریاری در گفتگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، ضمن محکومیت ترور مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل سنت مسجد امام حسین (ع) شهرستان خاش، اظهار داشت: ترور این روحانی اهل سنت توسط ضدانقلاب و کسانی که دنبال تفرقه بین مذاهب و قومیت‌ها هستند، اتفاق افتاد.
وی بیان کرد: مولوی عبدالواحد ریگی از وفاداران به نظام، انقلاب اسلامی و از بسیجیان رزمنده در دوران هشت سال دفاع مقدس بود و این اواخر نیز در شهرستان خاش امام جمعه مسجد امام حسین (ع) بود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان برای سیستان و بلوچستان برنامه‌های زیادی داشتند و نقشه کشیده بودند، تصریح کرد: اخیراً حجت‌الاسلام سجاد شهرکی، امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان به شهادت رسید که دشمنان قصد داشتند این مسئله را قومیتی و مذهبی کنند که خوشبختانه با هوشیاری مردم سیستان و بلوچستان همان طور که تاکنون نقشه‌های دشمن نقش بر آب شده است، این بار هم همین اتفاق افتاد و مردم فهمیدند که این ترورهای ناجوانمردانه کار ضدانقلاب و برای درگیر کردن مردم به اختلافات قومی و مذهبی است.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان چون در ماجرای شهادت شهید شهرکی از نقشه خود برای اختلافات قومی و مذهبی نتیجه‌ای نگرفتند، مولوی عبدالواحد ریگی را به شهادت رساندند که از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی به طور جدی می‌خواهیم عاملان شهادت این روحانی اهل سنت را دستگیر کنند و این افراد باید به سزای عمل ننگین خود برسند.
شهریاری تاکید کرد: مولوی عبدالواحد ریگی عمری در استان سیستان و بلوچستان خدمت کرده و بین مردم اهل سنت به ویژه در خاش مرجعیت داشت و مورد قبول مردم بود. متأسفانه ضدانقلاب چشم دیدن وحدتی را که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، ندارد و به همین دلیل دست به این عمل جنایتکارانه زد که امیدواریم هر چه سریع‌تر عوامل این جنایت شناسایی شده و با آنان برخورد شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید