امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 477731 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 13:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با موضوع حجاب و عفاف شان و کرامت زنان باید حفظ شود، گفت: روش‌های گشت ارشاد حتما نیاز به اصلاح دارد، اما این موضوع منافاتی با لزوم برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم ندارد. به گزارش صلح خبر، […]

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با موضوع حجاب و عفاف شان و کرامت زنان باید حفظ شود، گفت: روش‌های گشت ارشاد حتما نیاز به اصلاح دارد، اما این موضوع منافاتی با لزوم برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم ندارد.

به گزارش صلح خبر، زهره الهیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی و تفکر مقاومت امروز مسیر خود را در قلب مسلمانان و ملت‌های آزاده جهان باز کرده است. امروز تفکر شهید سلیمانی و راه مقاومتی که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به ما آموختند در اقصی نقاط جهان از آفریقا تا آمریکای لاتین و تا آسیا به جریان افتاده است امروز رئیس جمهوری در آمریکا لاتین رای می‌آورد که در بزرگداشت شهید سلیمانی توئیت می‌زند. امروز بین جوانان ونزوئلا و نیکاراگوئه «مرگ بر صهیونیست» و «زنده باد ایران» شعاری همیشگی است که اینها طلیعه ظهور توحید و حب اهل بیت در قلب ملت‌های جهان است، ان شاءالله مقدمه نوین جهان اسلام و ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود.
وی با بیان اینکه ملت عزتمند ایران حدود ۴۰ سال است که در مقابل تهدید، تحریم و ترور اقتصادی ایستاده‌ است، خاطرنشان کرد: مقاومت و پایداری ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ ای الهام بخش ملت‌های آزاده جهان شده و اسکتبار جهانی را به ستوه آورده است. در این شرایط تجربه تلخ برجام نشان داد که مذاکرات نتیجه ‌ای جز معطل کردن اقتصاد و شرطی کردن برای ما نداشته و امروز آمریکا در مذکرات دوحه نشان داد بنایی بر این ندارد که حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و مذاکرات انتفاع اقتصادی برای ملت ایران ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: امروز شرایط بین الملل و عطش اروپا و آمریکا به انرژی باعث شده که غرب ناچار به خرید نفت از ایران باشد و در این شرایط به نظر می‌رسد روند موجود نفعی به حال ملت ایران نخواهد داشت.
الهیان در ادامه عنوان کرد: احیای جسم بی جان برجام معجزه ‌ای برای ملت ایران به بار نخواهد آورد. در این شرایط سیاست توازن مثبت با شرق و غرب و همسایگان بر اساس منافع ملی راهکاری است که دولت در پیش گرفته است که از این منظر باید از آقای رییسی تشکر و قدردانی کرد.
وی اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت هسته ای به حساب می آید، البته از آن در مسیر صلح آمیز استفاده کرد، اما همین قدرت بازدارندگی هسته ای، اقتدار جمهوری اسلامی  ایران را صدچندان کرده است. ایران اسلامی با ایران یک دهه قبل متفاوت است و آمریکا و غرب بیش از ما نیاز به مذاکره با ایران اسلامی دارند، عصبانیت رژیم صهیونیستی و تحرکات او در ایران ناشی از همین اقتدار ایران اسلامی است.
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم ضمن اشاره به روز حقوق بشر اسلامی بیان کرد: بدون شک نظام حقوق بشر اسلامی، با نظام حقوق بشر غرب منطبق نخواهد بود که این موضوع به دلیل تفاوت های اساسی در سه مقوله هستی شناسی، معرفت شناسی و انسان شناسی می باشد. وظیفه مسئولان در سه قوه در خصوص توجه به حقوق بشر اسلامی و باز کردن  باب مفاهمه با سایر کشورها در این خصوص است. یادآور می شوم که نامه امام علی (ع) به مالک اشتر منشوری جامع از حقوق شهروندی است که باید در اتاق هر مسئولی نصب شود.
الهیان در ادامه با بیان نکاتی در مورد بورس و اینکه دولت آقای رئیسی و وزارت اقتصاد باید فکری به حال وضعیت نابسامان بورس بکنند، گفت: بازار سرمایه و بورس با فعالان چند ده میلیونی خود می تواند از جمله نمادهای اقتصاد شفاف، پویا و مردم محور در کشور باشد که پس از سپری کردن یک دوره بسیار سخت در دولت گذشته به کانون توجه تبدیل شد، تا آنجایی که کاندیداهای ریاست جمهوری از جمله رئیس جمهور، قول‌های جدی برای ساماندهی آن دادند، اما متاسفانه پس از یک سال و اندی آن وعده ‌ها تقریبا هیچ کدام عملی نشد، نه شبکه آموزش بورس و نه ایجاد و بکارگیری ابزار نظارت و حکمرانی و نتیجه آن شد که پس از این همه رشد سبد اقتصادی شرکت‌های حاضر در آن و گزارش‌های منتشره، کماکان به خلاف وضعیت بنیادی شرکت ‌ها، شاخص بورس در حال ریزش و موجب سوخت پول سهامداران خرد و مردم است.
وی  ضمن اشاره به نکاتی در بحث حجاب و عفاف و جنجال‌های اخیر پیرامون آن گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود به درستی فرمودند معلوم نیست غربی‌ها که ۴۰ سال است ملت ایران را تحت شدیدترین تحریم ها قرار داده اند، امروزه چگونه مدافع حقوق و آزادی زن ایرانی شده اند. علیرغم تبلیغات سنگین رسانه‌های بیگانه علیه حجاب، غالب زنان ایرانی نسبت به حجاب و عفاف نگاه مثبت و اعتقادی راسخ دارند. نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که اکثریت زنان ایرانی به حجاب اعتقاد داشته ولی در حدود شرعی و نحوه پوشش تفاوت دیدگاه دارند، البته فراتر از بحث اعتقادی، حجاب یک الزام قانونی است و همواره قانون لازم الاجرا است.
نماینده مردم تهران تاکید کرد: شأن و کرامت زنان باید حفظ شود، روش‌های گشت ارشاد حتما نیاز به اصلاح دارد، اما این موضوع منافاتی با لزوم برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و برهم زنندگان امنیت روانی مردم و اخلالگران سلامت اجتماعی ندارد. برای برخورد با هنجارشکنان همواره از سوی مردم عزتمند و ارزشمدار به نمایندگان گوشزد شده است، لذا ما در مجلس به ‌دنبال تحقق راهکارهای اجرایی شدن قانون حجاب و عفاف که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هستیم.
الهیان در پایان گفت: رویکرد این مصوبه فرهنگ سازی، افزایش بینش و شناخت نوجوانان نسبت به حجاب است. ایجاد شناخت در مورد مساله حجاب و علت لزوم آن به خصوص برای نوجوانان و جوانان ما امری است که سال‌ ها مغفول مانده و در این زمینه نقش آموزش و پرورش و سازمان‌های مردمی نقشی کلیدی است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید