امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 106631 |
تاریخ انتشار : 25 دی 1391 - 13:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : در فاصله 48ساعت مانده به حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت به منظور اجرای احتمالی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، نگرانی نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی درباره اثرات تورمی ناشی از پنج برابرشدن یارانه‌های نقدی و شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی به اوج خود رسیده است. محمدرضا باهنر، […]

پارسی وی : در فاصله 48ساعت مانده به حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای ارائه گزارشی از برنامه‌های دولت به منظور اجرای احتمالی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، نگرانی نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی درباره اثرات تورمی ناشی از پنج برابرشدن یارانه‌های نقدی و شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی به اوج خود رسیده است.

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس نخست مجلس شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی با تأکید بر اینکه مردم دیگر تحمل گرانی‌ها و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط کنونی را ندارند، با اشاره به وعده‌ پنج برابری یارانه‌های نقدی نسبت به جهش قیمت حامل‌های انرژی هشدار داد و اعلام کرد: فضای کلی مجلس حکایت از مخالفت با اجرای فاز دوم دارد. دیروز فعالان بخش خصوصی در اتاق ایران هم مخالفت خود را با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها علنی کردند. به گفته محمد نهاوندیان رئیس پارلمان بخش خصوصی، فاز دوم هدفمندی بدون بررسی فاز اول نباید کلید بخورد و دولت از اجرای روش شوک‌درمانی خودداری کند. چالش جدی بین مجلس و دولت به اظهارات محمود احمدی‌نژاد و واکنش نمایندگان منتقد اصولگرا برمی‌گردد تا آنجا که هنوز مشخص نیست که آیا مجلس به رئیس‌جمهور تنها اجازه صحبت‌کردن می‌دهد یا ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا انتقادهای نمایندگان هم با دولتی‌ها مطرح شود؟
غلامرضا تاجگردون نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه باید ایرادات و شبهات اجرای هدفمندی یارانه‌ها در مرحله اول برطرف شود، گفت: اگر قرار باشد برای اجرای فاز دوم هدفمندی برنامه‌ریزی کنیم یکی از برنامه‌های مطرح در مجلس این است که اجرای آن را پس از سه‌ماه اول سال92 پیشنهاد بدهیم که شبهه سیاسی بر آن وارد نباشد.
رئیس‌جمهور سخنرانی می‌کند یا…؟

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس هم گفت: طبق بررسی‌های هیأت رئیسه با درخواست رئیس‌جمهور مبنی بر حضور در مجلس موافقت شد و ترتیب کار به این صورت است که روز چهارشنبه جلسه علنی چهارساعته با حضور رئیس‌جمهور خواهیم داشت که مستقیما پخش خواهد شد، مگر اینکه تقاضای دیگری برای برگزاری جلسه غیرعلنی به مجلس برسد. عبدالرضا مصری خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده تعدادی از نمایندگان در این جلسه صحبت کنند. فعلا برنامه ما این است؛ البته شایعاتی شنیده‌ایم که رئیس‌جمهور می‌خواهد یک ساعت در مجلس گزارشی بدهد و سپس مجلس را ترک کند اما این موضوع هنوز به‌طور رسمی به ما اعلام نشده است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید