امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 44369 |
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1391 - 16:37 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم گفت: تلاش می‌کنیم تعداد دانشجویان موسسات غیرانتفاعی را دوباره به 10 درصد برسانیم. به گزارش پارسی وی دکتر نادری در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به سهم 7 درصدی دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی در بین دانشگاه‌های کل کشور، اظهار کرد: در تلاشیم که تعداد دانشجویان غیر […]

پارسی وی : مدیرکل دفتر آموزش‌های غیردولتی وزارت علوم گفت: تلاش می‌کنیم تعداد دانشجویان موسسات غیرانتفاعی را دوباره به 10 درصد برسانیم.

به گزارش پارسی وی دکتر نادری در گفت‌و گو با ایسنا، با اشاره به سهم 7 درصدی دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی در بین دانشگاه‌های کل کشور، اظهار کرد: در تلاشیم که تعداد دانشجویان غیر انتفاعی را مجددا به 10 درصد دانشجویان کل کشور افزایش دهیم.

وی درباره برنامه‌های وزارت علوم در این باره تصریح کرد: از این رو به موسساتی که درخواست افزایش رشته یا ظرفیت داشته باشند کمک خواهیم کرد و در کنار آن پژوهش را فعال می‌کنیم.

نادری با بیان اینکه در این زمینه با مدیرکل پژوهش وزارت علوم جلسه‌ای داشته‌ایم، گفت: قصد داریم پژوهش را رشد دهیم و با کیفی کردن پایان‌نامه‌ها و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه‌ها را ارتقا داده و از حالت صرفا کاردانی و کارشناسی خارج کنیم.

مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم با اشاره به پیشنهاد تجمیع دانشگاه‌های غیرانتفاعی، افزود: تجمیع نیز راه حلی است که بتوانیم با متمرکز کردن دانشگاه‌ها، آن‌ها را به اهرم‌های قوی در هر استان تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته مجوزهای زیادی برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی صادر شده است، تصریح کرد: از سال 84 به بعد تنها مجوز برای 60 تا 70 دانشگاه غیر انتفاعی صادر شده است اما پیش از آن مجوزهای این دانشگاه‌ها بی رویه صادر شده است.

نادری با بیان اینکه اکثر غیر انتفاعی‌ها در شهرهای اطراف تهران هستند گفت: ازآنجا که تاسیس دانشگاه غیرانتفاعی‌ در تهران ممنوع بود بیشتر غیر انتفاعی‌ها در اطراف تهران تاسیس شد. البته اکثر اعضای هیات علمی این دانشگاه‌ها از دانشگاه‌های تهران هستند.

وی با اشاره به رتبه‌بندی دانشگاه‌های غیر انتفاعی تصریح کرد: بر اساس این رتبه‌بندی که دانشگاه‌ها را به 5 دسته تقسیم می‌کند پس از اعلام نتایج تنها دانشگاه‌های رتبه یک و دو باقی می‌ماند و سایرین اگر در مهلت تعیین شده نتوانند خود را ارتقا دهند در مرحله اول میزان شهریه دریافتی آن‌ها کاهش می‌یابد و یا حتی ممکن است منجر به انحلال آن‌ها شود. بنابراین در سال 92 و 93 اختلاف شهریه‌ای بین دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید