امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 482593 |
تاریخ انتشار : 31 شهریور 1401 - 20:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خوزستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز از اعزام ۳۳۰ دانشجوی خوزستانی به دوره «حامیم» در استان قم خبر داد. حجت الاسلام آیت عادلی‌نژاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عصر امروز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در نشست خبری طرح «حامیم» اظهار کرد: هفته دفاع مقدس را […]

صلح خبر/خوزستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز از اعزام ۳۳۰ دانشجوی خوزستانی به دوره «حامیم» در استان قم خبر داد.

حجت الاسلام آیت عادلی‌نژاد، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان عصر امروز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در نشست خبری طرح «حامیم» اظهار کرد: هفته دفاع مقدس را گرامی‌ می‌داریم. همچنین یاد و خاطره رئیس فقید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شفیعی را گرامی می‌داریم؛ این استاد عزیز و معلم اخلاقی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب امید آینده بود. امیدوارم راه و منش ایشان در دفتر نهاد در دانشگاه‌ها، در فصل جدید تحصیلی بر مبنای الگو و تاییدی که مقام معظم رهبری از سلوک و روش و منش این استاد عزیر انجام دادند، استمرار پیدا کند.

به گزارش صلح خبر، وی در توضیح طرح «حامیم» گفت: این طرح، یک دوره آموزشی، معرفتی و بصیرتی برای دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها است. در این دوره آموزشی، ۳۳۰ دانشجوی دختر و پسر از دانشگاه‌های مختلف استان شرکت می‌کنند. بیشترین استقبال از این طرح از سوی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان انجام شد. گزینشی از بین افراد علاقه‌مند صورت گرفت که افراد شرکت کننده در این دوره از دانشجویانی باشند که در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی دانشگاه فعال باشند.

عادلی‌نژاد درباره فلسفه اجرای این طرح گفت: با توجه به آموزش مجازی دو ساله در سراسر دانشگاه‌های کشور، وقفه‌ای در برخی برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانشگاه به وجود آمد. عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها در این دو سال، به تلخی این دوره افزود و نشاطی که همیشه با حضور دانشجویان شاهد آن بودیم، در این دو سال کم و کمتر شده بود. خدا را شکر از اول سال تحصیلی امسال، دانشجویان، آموزش خود را به صورت حضوری خواهند داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ شهید چمران اهواز ادامه داد: ما در چهار ترم گذشته با فارغ التحصیل شدن بخشی از دانشجویان – که تعدادی از آنها از فعالان فرهنگی دانشگاه بودند – و همچنین ورود دانشجویان جدید که مجازی آموزش دیدند، مواجه بودیم. نیاز بود برخی از دانشجویان فعال فرهنگی با شرایط و محیط دانشگاه آشنا شوند و حضور خود را در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه با برگزاری یک دوره آغاز کنند.

وی افزود: هدف از اجرای این آن است که شبکه فعالان فرهنگی دانشگاه که به دلیل مجازی شدن آموزش در دو سال اخیر، مقداری آسیب دید با حضور در این دوره ترمیم و تکمیل شود و فصل جدید حضور دانشجویان در سال تحصیلی جدید پرنشاط‌تر از قبل باشد.

به گفته عادلی‌نژاد، نام این دوره بر مبنای بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری انتخاب شده است. ایشان یکی از رسالت‌هایی که برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند شکل گیری حلقه‌های میانی در بین بدنه دانشجویی است که این حلقه‌ها وظیفه تحقق بخش‌هایی از بیانیه گام دوم را بر عهده دارند. بر مبنای این حلقه‌های میانی نام «حامیم» از طرف ستاد مرکزی نهاد برای این دوره انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این دوره به طور سراسری در کل دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، گفت: افتتاحیه این دوره فردا یک مهر در شهر مقدس قم در جوار کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود. این دوره یک هفته به طول خواهد انجامید. در این دوره، صبح‌ها کلاس‌های آموزشی با محوریت سه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی»، «دو امام مجاهد» و «خط امام» برگزار می‌شود. بعد از ظهرها، نشست‌های فرهنگی برنامه ریزی شده است که موضوعات توسعه فردی بخشی از موضوعات این نشست‌ها هستند. کارگاه‌هایی با محوریت مباحث تشکیلاتی پیش بینی شده است. تحلیل مسائل بین الملل موضوع کارگاه‌های دیگری در این طرح هستند. در دوره‌ای که معادلات بین المللی و نظم موجود در جهان در حال تغییر است و هندسه جدیدی در حال طراحی شدن است، مباحث بین المللی نیز به گفت‌وگو گذاشته می‌شود. سیره سیاسی امیر المومنین(ع) یکی دیگر از سرفصل‌های این طرح خواهد بود. برنامه‌های تفریحی و ورزشی نیز برای دانشجویان برنامه ریزی شده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان گفت: امیدوارم این دوره آموزشی برای فعالان فرهنگی دانشگاه‌ها در کنار سایر دوره‌های آموزشی که بقیه مجموعه‌ها مانند انجمن‌های اسلامی و بسیج دانشجویی در طول تابستان برای دانشجویان برگزار کردند، نوید بخش آغاز یک سال تحصیلی پر از اتقافات خوب، مثبت و همراه با نشاط  و پویایی برای دانشجویان باشد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید