امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 476784 |
تاریخ انتشار : 03 مرداد 1401 - 20:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اظهارات وزیر دفاع هند در رابطه با کشمیر را محکوم کرد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات راجنات سینگ، وزیر دفاع هند مبنی بر اینکه “کشمیر تحت کنترل پاکستان متعلق به هند است” […]

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اظهارات وزیر دفاع هند در رابطه با کشمیر را محکوم کرد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات راجنات سینگ، وزیر دفاع هند مبنی بر اینکه “کشمیر تحت کنترل پاکستان متعلق به هند است” گفت که این سخنان “تحریک آمیز و کاملا غیر قابل قبول” هستند.
وزارت خارجه پاکستان در ادامه تاکید کرد که وزیر دفاع هند، حقایق تاریخی در مورد مناقشه جامو و کشمیر را تحریف کرده و تهدیدات و ادعاهای بی اساس علیه اسلام‌آباد مطرح کرده است.
در این بیانیه با اشاره به اینکه اسلام آباد از صلح و ثبات در منطقه‌ حمایت می‌کند، هشدار داده شده که پاکستان توانایی مقابله با هرگونه طرح تهاجمی را دارد.
 وزیر دفاع این کشور در سفر دیروز خود به جامو و کشمیر مدعی شد که کشمیر تحت کنترل پاکستان نیز بخشی از سرزمین هند بوده و خواهد ماند.
از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون 3 جنگ در سال‌های (1947 و 1965 و 1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر طی این درگیری‌ها کشته شده‌اند.
گروه‌های آزادی‌خواه کشمیر در سال 1989 مبارزه برای استقلال از هند و پیوستن به پاکستان را آغاز کردند. از سال 1989 تاکنون بیش از 100 هزار کشمیری توسط نیروهای امنیتی هند کشته و بیش از 10 هزار زن در این منطقه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.
اگرچه مردم کشمیر که 90 درصد جمعیت آن مسلمان هستند، در سال 1947 به نفع پیوستن به پاکستان موضع گرفتند، شاهزاده وقت تصمیم گرفت با هند متحد شود.
این تصمیم با مخالفت مردم مسلمان کشمیر مواجه و منجر به جنگ‌های مذکور شد. در نتیجه آتش بس موقت پس از جنگ‌ها، 45 درصد جامو و کشمیر تحت کنترل هند و 35 درصد در کنترل پاکستان باقی ماند. 20 درصد از شرق منطقه نیز تحت حاکمیت چین است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید