امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 473880 |
تاریخ انتشار : 08 تیر 1401 - 10:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، اشتیه در جریان دیدار با  شماری از اعضای کنگره آمریکا بر لزوم به رسمیت شناختن […]

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا خواست کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، اشتیه در جریان دیدار با  شماری از اعضای کنگره آمریکا بر لزوم به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ برای حفاظت از راهکار تشکیل “دو کشور” و بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس و  همچنین دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن تاکید کرد.
تعداد کشورهایی که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می‌شناسند به ۱۳۹ کشور رسیده است.
محمد اشتیه در جریان این دیدار بر اهمیت حذف نام سازمان آزادی‌بخش فلسطین از لیست “تروریسم” آمریکا، شریک دانستن آن در برقراری صلح و همچنین تقویت همکاری مستقیم و دوجانبه بین فلسطین و ایالات متحده تاکید کرد.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، اعضای این هیئت آمریکایی را در جریان آخرین تحولات سیاسی و اوضاع فلسطین قرار داد.
پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی دولت بایدن برای بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس تاکید کرد.
اسرائیل علناً با این امر مخالف است و پیشنهاد داده که مقر آن در کرانه باختری اشغالی و نه در قدس باشد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا سفارت کشورش را در سال ۲۰۱۸ از تل آویو به قدس انتقال داد و یک نهاد جداگانه را در این شهر که در گذشته به عنوان کنسولگری برای خدمات رسانی به فلسطینی‌ها فعالیت می‌کرد، بست.
اشتیه ضمن تاکید بر اهمیت اعمال فشار از سوی آمریکا برای توقف تمامی اقدامات یک‌جانبه رژیم صهیونیستی از جمله سیطره بر اراضی فلسطینی برای توسعه شهرک‌سازی، تخریب منازل و یورش‌های روزانه به مناطق فلسطینی و مسجد الاقصی، اظهار داشت، لازم است که اسرائیل توافقات امضا شده با آن را اجرا و به آنها احترام بگذارد.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین گفت: ما تحت اشغال نظامی و مستقیم زندگی می‌کنیم و اسرائیل بر تمامی جنبه‌های زندگی ما کنترل دارد و باید این اشغالگری خاتمه یابد.
محمد اشتیه ادامه داد، قوانین بین‌المللی تفکیک‌ناپذیر است و معقولانه نیست که در سرتاسر جهان اجرا شود و در مورد فلسطین و اشغالگران اسرائیلی اجرا نشود.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد بین ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه به خاورمیانه سفر کند که این سفر شامل عربستان و اراضی اشغالی فلسطین نیز می‌شود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید