امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 267966 |
تاریخ انتشار : 08 فروردین 1398 - 9:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید برترین‌ها: بسیاری از ما چون به انجام دادن کارها به روش خاصی عادت کرده ایم، فکر می‌کنیم که این روش درست است. اما چنین روش‌های معمولی در آشپزخانه مانع کشف استعداد‌های آشپزی می‌شود و حتی اشتیاق ما را به آشپزی از بین می‌برد. در این […]

به گزارش مجله سرگرمی صلح خبر

اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید

برترین‌ها: بسیاری از ما چون به انجام دادن کارها به روش خاصی عادت کرده ایم، فکر می‌کنیم که این روش درست است. اما چنین روش‌های معمولی در آشپزخانه مانع کشف استعداد‌های آشپزی می‌شود و حتی اشتیاق ما را به آشپزی از بین می‌برد. در این مطلب ترفند‌های آشپزخانه‌ای را مشاهده می‌کنید که پخت و پز را لذتبخش و آسان می‌کند.

برخی سبزی‌ها را نباید در یخچال قرار دهید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
بسیاری از افراد هنوز فکر می‌کنند باید همه میوه‌ها و سبزیجات را در یخچال نگهداری کرد تا مدت بیشتری تازه بمانند. اما این اشتباه است: سیب زمینی، گوجه، موز و سیب را بهتر است خارج از یخچال نگهداری کنیم. سیب زمینی در دمای پایین بیش از حد شیرین می‌شود و بقیه موارد هم در یخچال اتیلن تولید می‌کنند که باعث می‌شود سریع‌تر رسیده و فاسد شوند.

یخ گوشت را در یخچال آب کنید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
برای ذوب کردن گوشت منجمد آن را در یک کاسه مناسب قرار داده و در یخچال بگذارید. گوشت را در آب و به خصوص آب داغ قرار ندهید، چون طعم و ظاهر گوشت را خراب می‌کند.

برای له کردن سیب زمینی از مخلوط کن استفاده نکنید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 
مخلوط کن سیب‌‌زمینی له شده را چسبناک می‌کند. برای له کردن سیب‌زمینی بهتر است از یک گوشت‌کوب ساده استفاده کنید تا طعم و ظاهر سیب زمینی حفظ شود.

شیر را داخل در یخچال نگهداری نکنید
 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
ظاهرا در یخچال بهترین جا برای نگهداری لبنیات است، اما در واقع دمای آن کمی بالاتر است. علاوه بر این باز کردن در یخچال دمای آن را کم و زیاد می‌کند و ماندگاری شیر را کم می‌کند.

پاستا را هنگام جوشاندن هم بزنید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
همه شما می‌دانید که هر پاستایی را نباید در آب جوش ریخت. اما این را هم باید بدانید که در اولین دقایقی که پاستا را در آب جوش می‌ریزید، باید آن را هم بزنید تا به یکدیگر و ته ظرف نچسبند.

هنگام پخت در فر را باز نکنید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
با باز کردن فر، دمای آن کاهش می‌یابد و پف کیک یا نانتان می‌خوابد. اگر می‌خواهید خمیر را چک کنید، چراغ فر را روشن کنید. تنها چند دقیقه قبل از اینکه خمیر کاملا پخته شود می‌توانید در فر را باز کنید، یعنی زمانی که به اندازه کافی پف کرده باشد.

نان را در یخچال نگه دارید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
نان باید در محیط سرد و خشک مثل یخچال نگهداری شود. فقط آن را خوب بسته بندی کنید تا بوی مواد دیگر را به خود نگیرد.

به جای نمک زیاد از سرکه استفاده کنید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
به جای استفاده بیش از حد از نمک می‌توانید از آبلیمو و سرکه بالزامیک، سرکه سیب یا انگور استفاده کنید. حتما سرکه را هنگام پخت تبخیر کنید.

نیمرو را در مایکروویو بپزید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 
پختن نیمرو ساده است، اما اگر در مایکروویو بپزید، ساده‌تر هم می‌شود. فقط یک سوراخ کوچک با چاقو یا سوزن در زرده تخم مرغ ایجاد کنید تا داخلش هم خوب بپزد. سپس ۴۵ ثانیه تخم مرغ را در مایکروویو قرار دهید.

سفیده تخم را در حالی که گرم است، هم بزنید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
برای داشتن یک بافت فوق‌العاده کرم یا کیک، سفیده تخم مرغ را در دمای اتاق هم بزنید تا بهتر پف کند. همچنین دقت کنید که سفیده و زرده را به درستی از هم جدا کنید.

نان پیتزای ترد بپزید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
 
اگر در خانه پیتزا می‌پزید و می‌خواهید نان پیتزایتان ترد و طلایی شود باید چند نکته را رعایت کنید. روش اول این است که قبل از اینکه مواد پیتزا را روی خمیر بگذارید، دو سه دقیقه خمیر را در فر قرار دهید. این کار خمیر پیتزا را از رطوبت موادی مثل گوجه و قارچ و خمیری شدن حفظ می‌کند. روش دوم این است که خمیر را در یک سینی فر داغ قرار دهید و سپس مواد را روی آن بچینید.

از چند تخته برش استفاده کنید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
شما باید حداقل دو تخته برش در آشپزخانه داشته باشید: یکی برای گوشت، ماهی و دیگری برای غذا‌هایی که نیاز به پخت ندارند. چون ممکن است گوشت خام حاوی باکتری‌های خطرناکی باشد که تنها طی پخت از بین می‌رود. برای اینکه تخته‌ها را اشتباه برندارید، تخته‌هایی با رنگ‌های مختلف بخرید.

مقداری از فضای شیشه را خالی بگذارید

 
اسرار آشپزخانه‌ای که نمی‌دانستید
نگهداری از مواد غذایی کار دشواری است که اگر به درستی انجام نشود منجر به فاجعه می‌شود. یادتان باشد مقداری از فضای شیشه مربا، ترشی یا هر ماده غذایی دیگری را خالی بگذارید.

منبع : Bartarinha

اگر فیلم یا ویدئو یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و ویدئو ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید