امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 473703 |
تاریخ انتشار : 06 تیر 1401 - 22:12 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان رئیس دادگستری اسدآباد با بیان اینکه در اسدآباد پرونده محکوم مالی زیر ۵۰ میلیون تومان در زندان نداریم مگر اینکه قبلا از ظرفیت خیرین استفاده کرده باشند، گفت: با استفاده از ظرفیت خوب خیرین و ایجاد صلح و سازش این نوع از پرونده‌ها مختومه شده‌اند. احمد کاظمی دوشنبه ۶ تیر در جمع خبرنگاران […]

صلح خبر/همدان رئیس دادگستری اسدآباد با بیان اینکه در اسدآباد پرونده محکوم مالی زیر ۵۰ میلیون تومان در زندان نداریم مگر اینکه قبلا از ظرفیت خیرین استفاده کرده باشند، گفت: با استفاده از ظرفیت خوب خیرین و ایجاد صلح و سازش این نوع از پرونده‌ها مختومه شده‌اند.

احمد کاظمی دوشنبه ۶ تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورودی پرونده های دادگستری اسدآباد در بخش های مختلف چون شورای حل اختلاف، دادسرای عمومی و دادگاه عمومی از یکم تیر ماه سال گذشته تا یکم تیر ماه سال جاری جمعا ۲۵ هزار و ۱۷۴  فقره و تعداد پرونده‌های خروجی رسیدگی شده  ۲۴هزار و ۴۳۹ فقره بوده است.
وی تصریح کرد: پرونده های خانوادگی،اختلافات اراضی و تصرفات عدوانی و نیز در بخش کیفری توهین،سرقت و ضرب و جرح جزو بیشترین پرونده‌های دادگستری شهرستان به شمار می‌رود.
وی کمبود شدید نیرو را از مشکلات دادگستری شهرستان دانست و افزود: مشکل نیرو تنها مختص به دادگستری شهرستان نبوده و مجموعه قوه قضائیه در این رابطه با کمبود مواجه است.
کاظمی با بیان اینکه در حال حاضر دادگستری اسدآباد به دلیل کمبود نیرو با ۴۰ درصد ظرفیت اداری و ۷۰ درصد ظرفیت قضایی  خود در حال فعالیت است، افزود: اقدامات لازم از طریق دادگستری استان در این رابطه انجام شده و قرار بر آن است ۱۵ نفر نیرو به دادگستری شهرستان اضافه شود که روند اداری آن در حال انجام بوده و در صورتی که کارهای مقدماتی این برنامه هر چه سریعتر انجام شود خواهیم توانست خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم.
وی اطاله دادرسی به پرونده‌ها را یکی از معضلات  دادگستری شهرستان دانست و افزود: تمام تلاش ما بر این بوده تا سرعت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد.
کاظمی با اشاره به کاهش اطاله دادرسی پرونده ها تصریح کرد: شعبه کیفری شهرستان از کمترین پرونده موجودی در سطح شعبات دادگستری برخوردار بوده اما در شعبه حقوقی در بحث اطاله دادرسی دارای مشکل بودیم که با راه اندازی شعبه سوم پرونده های قدیمی و مسن به این‌شعبه برای جلوگیری از اطاله دادرسی اختصاص داده شد و این امر از تاثیر بسزایی برخوردار بوده است و پرونده ها زودتر و سریعتر انجام و رسیدگی می‌شود.
رئیس دادگستری اسدآباد افزود:در حال حاضر پرونده های وارده به دادگستری در بخش حقوقی تقریبا ۷۵ روز وقت خورده در حالیکه قبلا وقت رسیدگی ۵ تا ۶ ماه بوده است.
وی در ادامه با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در دادگستری شهرستان خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد از ابلاغیه ها به صورت الکترونیک صادر می‌شود و تنها ۵درصد به صورت دستی است که این امر نیز به دلیل عدم همکاری شخص نسبت به ثبت در سامانه بوده و باید برگه ابلاغیه به صورت سنتی و دستی ارسال شود.کاظمی خاطر نشان کرد: انجام و رسیدگی پرونده‌های قضایی زندانیان سطح کشور که با ما دارای پرونده هستند از طریق الکترونیک، انجام ملاقات‌های الکترونیک زندانیان از دیگر موارد استفاده از  فناوری های نوین در دادگستری شهرستان بوده به شمار می‌رود.
پرونده‌های دادگستری اسدآباد الکترونیک می‌شود
وی همچنین از الکترونیک شدن پرونده های دادگستری شهرستان در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: در این رابطه به متطور حذف پرونده‌های کاغذی بر آن هستیم ابتدای امر از پرونده‌های سبک شروع کنیم تا به تناوب تمامی پرونده های فیزیکی و کاغذی سیستمی شوند.
این فرد مسئول با اشاره به تاکید رئیس دادگستری استان همدان بر  ایجاد صلح و سازش در بین پرونده‌ها، تصریح کرد :در همین رابطه بستر کمیته معتذرین و مصلحین را در شهرستان برای ایجاد صلح و سازش و مصالحه در پرونده‌ها ایجاد کرده و  این کمیته ها موجب آن شده از اردیبهشت ۱۴۰۰ تا اریبهشت ماه امسال  ارزش ریالی مصالحه شده پرونده ها در بحث جنبه خصوصی جرم منتهی به صلح و سازش افزون بر ۴۷ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال باشد و به عبارتی اگر این پرونده ها منجر به مصالحه نمی شد باید نسبت به پرداخت این میزان مبلغ  اعم از دیه و موارد دیگر  اقدام می‌کردند.
وی جلوگیری از پرداخت شش میلیارد و ۴۳ میلیون ریال در حق صندوق دولت،جلوگیری از ۶۸۰ ماه حبس و جلوگیری از ۴۸۹ ضربه شلاق را از  پیامدهای خوب این  دو کمیته در ایجاد مصالحه  این پرونده‌ها طی مدت فوق دانست.
اجرای پایلوت  طرح شمیم در اسدآباد
رئیس دادگستری اسدآباد در ادامه از اجرای طرح شمیم در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح علاوه بر همدان در ملایر، نهاوند و اسدآباد به صورت پایلوت در حال انجام بوده و با استفاده از ظرفیت امامزاده‌ها قبل از رسیدگی به پرونده‌ زوجین در دادگستری توسط متولیان امامزاده  در امامزاده های شهرها بین زوجین صلح و سازش ایجاد می شود.
کاظمی خاطر نشان کرد:در حال حاضر به منظور اجرای طرح شمیم امامزاده احمد(ع) در این رابطه در نظر گرفته شده است.
ایجاد طرح خانه های مهر در اسدآباد
وی همچنین با اشاره به ایجاد طرح خانه های مهر در شهرستان گفت: از بهزیستی درخواست داشتیم تا خانه های مهر  را برای ملاقات فرزندان مشترک زوجینی که از یکدیگر طلاق گرفته اند و یا دارای اختلاف هستند فراهم کرده تا فرزندان آنان در محیطی آرام با والدین خود ملاقات داشته باشند.
پیگیری راه اندازی دادگاه بخش پیرسلمان
رئیس دادگستری اسدآباد از پیگیری به منظور راه اندازی دادگاه بخش پیرسلمان خبر داد و یاد آور شد:در صورت  همکاری فرمانداری برای ایجاد و فراهم سازی  برخی از شرایط نسبت به  پیگیری برای اخذ چارت اداری دادگاه در بخش پیرسلمان اقدام خواهد شد
کاظمی  با بیان اینکه در  اسدآباد پرونده محکوم مالی زیر ۵۰ میلیون تومان در زندان نداریم افزود:با کمک خیرین و ایجاد صلح و سازش این نوع از پرونده ها مختومه شده اند.
وی با اشاره به فعالیت دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در اسدآباد گفت:در حال حاضر فعالیت این دو دفتر جوابگوی نیازهای شهرستان بوده و نیازی به افزایش تعداد دفاتر نیست.
کاهش پرونده های خشن در اسدآباد
دادستان اسدآباد هم  از کاهش پرونده های خشن در شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت:در دو سال گذشته در شهرستان اسدآباد نزاع دسته جمعی نداشته ایم ضمن اینکه امسال و سال گذشته دو پرونده بخشش در شهرستان در رابطه با قتل اتفاق افتاد.
محمد شیرزادی با بیان اینکه تاکنون شهرداری در رابطه با ایجاد پایش تصویری در شهر تمکین نکرده اظهار کرد: ایجاد پایش تصویری از نقش موثری در کاهش جرائم برخوردار بوده که در همین رابطه مشکل فیبر نوری شهر نیز مرتفع شده و  شهرداری می‌تواند با تامین اعتبار لازم  از محل  فروش زمین با مصوبه شورا  نسبت به این امر اقدام کند.
یک سوم پرونده های موجودی اسدآباد محکومان رای باز هستند
وی  با بیان اینکه یک سوم پرونده های موجودی اسدآباد محکومان رای باز هستند،ادامه داد:تامین درآمد،مستهلک‌ شدن مجازات،همراه با خانواده بودن از مزایای محکومین رای باز به شمار می رود.
شیرزادی خاطر نشان کرد: شهرستان اسدآباد در یکسال گذشته دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر و کشفیات سلاح شکاری جنگی بوده است.
وی با اشاره به عدم استاندارد بودن تجهیزات بازی پارک‌ ملت شهرستان تصریح کرد:با توجه به همین موضوع نسبت به پلمب پارک بازی ملت دستور لازم داده شد.
آزادی ۱۹ زندانی اسدآباد توسط خیرین
وی از آزادی ۱۹ زندانی اسدآبادی با استفاده از ظرفیت خیرین خبر داد و یاد آور شد:در سه ماه گذشته این تعداد زندانی اسدآبادی از طریق خیرین آزاد شده اند.
شیرزادی با اشاره به پیشرو بودن  انجمن حمایت از خانواده های زندانیان اسدآباد در استان همدان گفت:در بهمن ماه سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان در جشن گریزان برای حمایت از خانواده های زندانیان اسدآبادی با ظرفیت خیرین جمع آوری شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید