امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 493295 |
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1401 - 13:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، یکی از مهمترین دستاوردهای نظام و انقلاب، غیر از مسائل رفاهی، سیاسی و…، همین شعار سال 57 است که الآن هم شعار ما بعد از 44 سال همان است «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی».  «ماموستا عبدالسلام کریمی» در همایش تخصصی؛ تبیین نقش و جایگاه اهل […]

صلح خبر/فارس در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، یکی از مهمترین دستاوردهای نظام و انقلاب، غیر از مسائل رفاهی، سیاسی و…، همین شعار سال 57 است که الآن هم شعار ما بعد از 44 سال همان است «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی».

 «ماموستا عبدالسلام کریمی» در همایش تخصصی؛ تبیین نقش و جایگاه اهل سنت استان فارس در تحقق تمدن نوین اسلامی٬ که با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و علما و روحانیون اهل سنت و شیعه جنوب فارس و مسئولان استانی و شهرستان‌های جنوبی استان در لار برگزار شد، گفت: منطقه لارستان، انسان هایی بسیار خوب، باصفا و تقریبی دارد و ویژگی شاخص این منطقه که شاید در استان های تلفیقی وجود نداشته باشد یا کمتر باشد خیرین عزیز ما در منطقه لارستان است که در ساخت مسجد، بیمارستان، جایگاه های ورزشی، فرودگاه و… خیلی کمک کرده اند، باید دستان خیرین را بوسید.

به گزارش صلح خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت فارس مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: بیشتر انقلاب های الهی در جهان معاصر بعد از یکی دو دهه منحرف شدند، چون رهبری واحد نداشتند، اما انقلاب ما نشات گرفته از انقلاب رسول الله است، برای خدا قیام کرده ایم و در همه ابعاد به سرانجام نیکو خواهد رسید.

ماموستا کریمی با اشاره به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» گفت: جمهوریت یعنی همه اقوام و همه باید در کنار هم باشند، هیچ قوم، مذهب و جنسیتی نباید به حاشیه رانده شود، همه باید احساس کنند که در این انقلاب مردمی، اسلامی و الهی سهیم، دخیل و شریک هستند، طبق قانون اساسی همه باید در جایگاه خودشان دیده شوند.

وی افزود: قانون اساسی مستنبط از قرآن است، مشکلی که الآن داریم از قانون اساسی نیست، همانطور که مشکل جهان اسلام از قرآن نیست بلکه از عمل نکردن به کل قرآن است، در کشور ما هم مشکل از عمل نکردن به کل قانون اساسی است، باید همه را قبول داشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: مذهب هر کسی قابل احترام و آزاد است، اما نباید اهانت کنیم، قید و بند درست کنیم، درجه اول و دوم نداریم، ما همه مخلوق خدا هستیم و خداوند اینگونه خواسته که یکی کُرد، یکی زن، یکی سرخ پوست و… باشد.

ماموستا عبدالسلام کریمی خاطرنشان کرد: اگر نسبت به زن خشونت شود یا به وی اهمیت داده نشود مشکل ما هستیم، نه دین و مکتب مان، اشتباه مان را به حساب مکتب نگذاریم، اصل اسلام این است که فرقی بین زن و مرد قائل نیست و دین ما دین خشونت و شمشیر نیست، ما اهل شمشیر و سلاح نیستیم و اگر شمشیر برمی داریم برای دفاع و حذف شمشیرهای ظالمان است، نه برای هجوم، دین ما با شمشیر شروع نشد بلکه با علم، فرهنگ و ادب شروع شد.

وی اظهار داشت: ما ضد مردم نیستیم، ما نوکر، مدیون و برآمده از مردمیم، ما خودِ مردمیم که دشمنان چنین قلمداد می کنند ما ضد مردمیم و عده ای را در مقابل نظام قرار می دهند و آن ها را فریب می دهند.
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: بهانه دست ضد انقلاب ندهیم که دختران و پسران معصوم و کوچک ما را به خیابان ها بکشانند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دهند، ما هم مخالف دیکتاتور هستیم، انقلاب ما هم علیه دیکتاتور بود، ما باید جهاد تبیین کنیم.

ماموستا کریمی تصریح کرد: شعار دکتر رئیسی در دولت سیزدهم تحقق عدالت اجتماعی بود، مگر هدف تمام انبیا این نیست؟

وی در مورد تمدن نوین اسلامی گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی، ابتدا باید فرهنگ را درست کنیم، فرهنگ مقدمه تمدن است، فرهنگ مثبت منجر به تمدن مثبت و خوب می شود، برای رسیدن به این فرهنگ وظایفی بر عهده داریم، علما فقط امام مردم نیستند، بلکه امام مسئولان نیز هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اظهار داشت: شیعه و سنی مذهب است نه دین، دین ما یکی است و آن هم اسلام است، ریشه و تنه ما یکی است، هم و غم ائمه شیعه و سنی این بوده که اسلام را به ما بشناسانند، برای ما تبیین کنند و به دنبال اسم و رسم خودشان نبودند، بلکه ذوب شده در دین بودند.

ماموستا عبدالسلام کریمی تصریح کرد: علمای شیعه و سنی باید اول خودشان را اصلاح کنند، مشکلات داخلی شان را حل کنند، سپس به مردم بگویند ما یکی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: هر کجا اختلاف بود منشا آن شیطان است، هر نوایی که بر رحمت بدمد از رحمان است و هر ندایی که بر طبل تفرقه بکوبد از شیطان است، ما باید الگوی وحدت باشیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی افزود: برای تحقق این وحدت و تبدیل آن به فرهنگ و بعد تبدیل فرهنگ به تمدن، در اولین مرحله علما باید بین مردم بیایند؛ تبیین، مقدمه تبلیغ است.
ماموستا کریمی اظهار داشت: در فتنه به گونه ای باشیم که از ما سواستفاده نکنند، نه به دشمن سواری بدهیم و نه اجازه دهیم دشمن ما را بدوشد، بینا و بصیر باشیم، با تحقیق و تبیین جلو برویم و در این راه فقط خدا را در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: کار عالم افراط یا تفریط نیست، اعتدال است و کار جاهل یا افراط است یا تفریط.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: دومین مرحله این است که اگر همدیگر را نمی پذیریم، یکدیگر را تحمل کنیم.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: سومین مرحله، برای تحقق این امت واحده و انسجام ملی مراجعه به قرآن و سنت است، تفرقه و نزاع حرام است، اما اختلاف نظر مشکلی نیست.

وی اظهار داشت: چهارمین مرحله، مراجعه به مراجع است، به عنوان نمونه ببینیم امام شافعی یا امام صادق چه می گوید.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: پنجمین مرحله این است که بذرهای اختلاف را بخشکانیم، نه اینکه بپرورانیم، باید کاری کنیم که اختلافات به عداوت تبدیل نشود.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: آخرین مرحله، اطاعت از خدا، رسول خدا و اولوالامر است، الآن مقام معظم رهبری هم مصداق عالم دینی است و هم حاکم دینی، یعنی طبق نظر اهل سنت مقام معظم رهبری مصداق بارز اولوالامر است و اطاعتش واجب و اطاعت از او رافع اختلافات است، تضمین انسجام ملی و اقتدار کشور است، ما باید این را بشناسیم و بشناسانیم، این را القا کنیم که ایشان رهبر همه ماست و ما رهبری غیر از او نداریم، ایشان، عقلا و نقلا، رهبر و مقتدای همه ما، شیعه و سنی است، غیر او رهبری نیست و ما همه تابع ایشان هستیم.

وی اظهار داشت: اهل سنت یک فرصت، تقویت کننده، یاری گر و مکمل نظام هستند، در جبهه حضور داشته اند و خون داده اند، نباید بگذاریم که دشمن آن ها را دلسرد کند، باید کاری کنیم که اهل سنت دیده شوند و احساس کننده که تاثیرگذارند، وجود دارند، حداقل جایگاهی برایشان تعریف کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: به من گفتند آقای رئیسی را در این یک سال چگونه دیدی، گفتم آقای رئیسی ترجمه عملی زبان گویای مقام معظم رهبری است.

ماموستا کریمی در پایان گفت: فرمانداران می توانند افراد جوان و خوب را بدون احراز پست و بدون اینکه حقوقی برایشان درنظر بگیرند به عنوان مشاور بگذارند، چه اشکالی دارد که رئیس اداره یا معاون فرمانداری از اهل سنت باشد، امیدواریم در کشور استاندار زن داشته باشیم، با این کار نقشه دشمن را خنثی می کنیم.

همایش تخصصی “تبیین نقش و جایگاه اهل سنت استان در تحقق تمدن نوین اسلامی” به دعوت دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت با حضور علماء ، متنفذین و جمعی از اقشار مختلف اهل سنت استان و کشور برگزار شد. 

در این همایش، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، ائمه جمعه اهل سنت و شیعه، فرمانداران و فرماندهان نظامی شهرستان‌های جنوب فارس، جمعی از مدیران شهرستانی و استانی در تالار وحدت لار حضور داشتند. 

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید