امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 238022 |
تاریخ انتشار : 22 مرداد 1397 - 4:10 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و غبار در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد. شینا انصاری در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: با توجه به کمبود ایستگاه‌های پایش ذرات در استان‌های شرق و جنوب شرق کشور به‌زودی ١٦ […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

شینا انصاری مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست

مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و غبار در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد.

شینا انصاری در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: با توجه به کمبود ایستگاه‌های پایش ذرات در استان‌های شرق و جنوب شرق کشور به‌زودی ١٦ ایستگاه پایش گرد و غبار در این منطقه استقرار می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ١٩٦ ایستگاه پایش کیفیت هوا در کل کشور وجود دارد، گفت: ٩٠ درصد این ایستگاه‌ها دارای سنجنده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ٨٤ درصد دارای سنجنده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون هستند.

مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان ، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان از جمله استان‌هایی هستند که تعداد زیادی از روزهای سال متاثر از گرد و غبار هستند اما تعداد ایستگاه‌های موجود در این استان‌ها تکافوی وسعت و محدوده‌های جمعیتی موجود را نمی‌دهد. متناسفانه در حال حاضر در هر یک از این استان‌ها در نهایت دو ایستگاه پایش گرد و غبار وجود دارد که به هیچ وجه نیازها را برآورده نمی‌کند.

به گفته انصاری بر اساس مصوبه چهاردهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت برای اقدامات مراقبتی باید دارای یک ایستگاه کیفی هوا باشند. همچنین بر اساس ماده ٣ قانون هوای پاک، اعلام شرایط اضطرار و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در این زمینه با توجه به مقادیر غلظت ذرات و پایش انجام شده توسط ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در سطح شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: ١٦ ایستگاه ذراتی که طی مناقصه توسط سازمان حفاظت محیط زیست خریداری شده‌اند، هر یک دارای دو آنالایزر ذرات کوچک‌تر از دو و نیم میکرون و کوچک‌تر از ۱۰ میکرون هستند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید