امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 481857 |
تاریخ انتشار : 23 شهریور 1401 - 10:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آماده بازگشایی باشکوه مدارس هستیم گفت: خوشبختانه به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و شاداب‌سازی مدارس آمادگی ایجاد شده است. همه مدارس تهران معلم دارند و مشکلی از این بابت نداریم.  امیر علیجانی در گفت‌وگو با صلح خبر، آخرین آمار ثبت‌نام مدارس پایتخت […]

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه آماده بازگشایی باشکوه مدارس هستیم گفت: خوشبختانه به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و شاداب‌سازی مدارس آمادگی ایجاد شده است. همه مدارس تهران معلم دارند و مشکلی از این بابت نداریم.

 امیر علیجانی در گفت‌وگو با صلح خبر، آخرین آمار ثبت‌نام مدارس پایتخت را یک میلیون و ۱۷۰ هزار دانش آموز در همه مقاطع تا هفته گذشته اعلام و اظهار کرد: حدود ۶۰۰۰ مدرسه داریم که دانش‌آموزان ما در این مدارس ساماندهی و کلاس‌بندی شده‌اند.

وی افزود: آماده بازگشایی باشکوه مدارس هستیم.

مسئول پروژه مهر شهر تهران با بیان اینکه امسال پس از دوسال وقفه آموزش حضوری به علت کرونا، با دستور رئیس جمهور و تایید ستاد ملی مقابله با کرونا، آموزش حضوری خواهیم داشت گفت: این تصمیم، شور و شعفی در جامعه ایجاد کرده است. هم دانش آموزان، هم اولیاء و جامعه فرهنگیان خرسند هستند.

علیجانی ادامه داد: تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است. خوشبختانه به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و شاداب‌سازی مدارس آمادگی ایجاد شده است. همه مدارس تهران معلم دارند و مشکلی از این بابت نداریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های مدرسه ایده‌آل که باید امن، آرام، جذاب و بانشاط باشند گفت: در تلاشیم بازگشایی متفاوتی داشته باشیم و روز بازگشایی مدارس یک روز به یادماندنی برای همه دانش آموزان باشد. 

پیش بینی افزایش تعداد دانش‌آموزان اتباع تهران به ۶۵ هزار نفر

داشتن «برگه حمایت تحصیلی» برای ثبت نام اتباع خارجی کافی‌است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران  درباره میزان رشد جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد رشد جمعیت دانش‌آموزی داشته‌ایم. تقریبا ۴۵ هزار دانش‌آموز اتباع در سال تحصیلی گذشته در تهران مشغول به تحصیل بودند که امسال با توجه به افزایش مهاجرت از افغانستان، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار دانش‌آموز به این جمعیت افزوده شود.

علیجانی افزود: دانش‌آموزان اتباع هم طبق شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های موجود، ثبت‌نام می‌شوند و تنها مشکلشان «برگه حمایت تحصیلی» است که در کارگروه اتباع جلساتی در فرمانداری داشتیم و قرار شد برگه‌هایی که دست اتباع هست را تجمیع کرده و تنها یک برگه حمایت تحصیلی داشته باشند. چون قبلا پاسپورت بود، برگه آمایش و برگه تردد هم جزو مدارک ثبت‌نام بود. مقرر شده اداره کل اتباع پیگیری کند تا از این پس کلا یک برگه حمایت تحصیلی برای ثبت‌نام ارائه شود.

وی با بیان اینکه مجاز به ثبت‌نام آن دسته از اتباع که غیرمجاز بوده و برگه حمایت تحصیلی و یا سایر مدارک لازم را ندارند، نیستیم اظهار کرد: مدارس ما ملزم به ثبت‌نام اتباعی هستند که برگه حمایت تحصیلی داشته باشند.

ارائه آموزش‌های ترکیبی و مکمل در فضای مجازی برای جذب تارکان تحصیل

پیشنهاد استقرار «اتوبوس آموزش» در چهارراه ها برای آموزش «کودکان کار» 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت بازماندگی از تحصیل در شهر تهران نیز توضیح داد و گفت: دوسال کرونا که آموزش مجازی داشتیم، یکی از شاخص‌های ما که تارکین تحصیل بود به جای اینکه درصدش بالا برود، پایین آمده بود. عمدتا تارکان تحصیل و کودکان کار، هم مجازی درس می‌خواندند و هم کار می‌کردند.

علیجانی افزود: برای امسال نیز در شورای آموزش و پرورش شهر تهران تصمیم گرفته شد که یکی از راه‌های جذب تارکان تحصیل، همین آموزش ترکیبی و مکمل در فضای مجازی باشد که تا جای ممکن از فضای مدرسه دور نباشند و درس هم بخوانند.

وی با بیان اینکه همچنین پیشنهاد شد که “اتوبوس‌های آموزش” سرچهارراه ها مستقر شوند که امید است این طرح را هم بتوانیم عملیاتی کنیم گفت: این اتوبوس‌ها ساعت‌هایی از روز را سرچهارراه ها توقف می‌کنند و به کودکان کار آموزش می‌دهند. البته باید دانش آموزان در مدرسه ثبت نام کرده باشند و بعضا در این اتوبوس‌ها رفع اشکال کنند البته این طرح در حد پیشنهاد و هنوز نهایی نشده است. 

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید