امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 315709 |
تاریخ انتشار : 24 مهر 1398 - 17:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد گفت: استاندارد حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه و صنعت است و ما در پژوهشکده استاندارد دنبال ایجاد ارتباط میان مراکز علمی و صنعت هستیم. به گزارش صلح خبر، فرزانه انصاری چهارشنبه، 24 مهرماه در مراسم گرامیداشت روزجهانی استاندارد در یاسوج افزود: از […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد گفت: استاندارد حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه و صنعت است و ما در پژوهشکده استاندارد دنبال ایجاد ارتباط میان مراکز علمی و صنعت هستیم.

به گزارش صلح خبر، فرزانه انصاری چهارشنبه، 24 مهرماه در مراسم گرامیداشت روزجهانی استاندارد در یاسوج افزود: از سال ۲۰۱۶ واژه انقلاب صنعتی مطرح و بر همین اساس شعار سال گذشته روز جهانی استاندارد، استانداردهای بین‌المللی و انقلاب صنعتی چهارم  بود به این معنا که مرزهای سنتی را نخواهیم داشت و چاپگرها و رباط‌ها جایگزین شده است.

وی با اشاره به دانش‌محور بودن پژوهش‌ها اظهارکرد: دانش ماحصل پژوهش است و می‌طلبد دولت‌ها نگاه ویژه‌ای به منابعی پژوهشی داشته باشند به طوری که چهار درصد تولید ناخالص باید به پژوهش اختصاص داده شود.

رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد خاطرنشان کرد: سهم پژوهشی در کشورهای پیشرفته متفاوت است اما در ایران سهم منابعی پژوهشی کمی یبشتر از نیم درصد است که باید نگاه به پژوهش عوض شود چرا که هر چقدر سهم حوزه پژوهش بیشتر شود به همان اندازه هم منابع باز می‌گردد.

انصاری با بیان اینکه تنها دولت‌ها نیستند که در حوزه پژوهش سرمایه‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: بخش خصوصی هم در حوزه پژوهش سرمایه‌گذار است، ضمن اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در چند سالی که تلاش شده ارتباط میان صنعت و دانشگاه برقرار شود کمتر به پژوهش توجه شده است.

وی ادامه داد: استاندارد حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت است و ما در پژوهشکده استاندارد به دنبال ایجاد ارتباط میان مراکز علمی و پژوهشی و صنعت هستیم.

رئیس پژوهشکده صنایع غذایی و کشاورزی پژوهشگاه استاندارد یکی از اقدام خوب سازمان استاندارد را امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور دانست و عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای حمایت از کالاهای دانش‌بنیان صورت گرفت و اگر قرار است در بازار حضور داشته باشیم باید تولید کنندگان جوان را مورد حمایت قرار دهیم.

انصاری اعلام نمود: در این تفاهم‌نامه کالاهای دانش‌بنیان که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور معرفی می‌کند نشان استاندارد دریافت می‌کنند، ضمن اینکه سازمان استاندارد برای مدیریت استانداردسازی بر پایه دانش نشان ISO 30401 تعریف کرده است.

وی اظهارکرد: 3500استاندارد ملی تدوین شده است، 4 پژوهشکده و 15 گروه پژوهشی استاندارد ایجاد و راه اندازی شده است.

به گزار ش صلح خبر، در پایان این مراسم از 2 پژوهشگر، 7مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی،3 واحد خدماتی و تاسیساتی و 7 کارشناس رسمی استاندارد تجلیل بعمل آمد.

همچنین بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و اداره کل راستاندار استان کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه همکاری امضا و منعقد شد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید