امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 506208 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 13:37 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

«مارتین اسکورسیزی» در نشست خبری نمایش فیلم جدیدش در جشنواره کن حمایت خود را از آزادی بیان ابراز کرد. به گزارش صلح خبر به نقل از اسکرین، «مارتین اسکورسیزی» در نشست مطبوعاتی فیلم «قاتلان ماه کامل» که در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم کن رونمایی شد، با انتقاد از شرایط اوکراین گفت: «بسیار عصبی هستم. نسل‌های […]

«مارتین اسکورسیزی» در نشست خبری نمایش فیلم جدیدش در جشنواره کن حمایت خود را از آزادی بیان ابراز کرد.
به گزارش صلح خبر به نقل از اسکرین، «مارتین اسکورسیزی» در نشست مطبوعاتی فیلم «قاتلان ماه کامل» که در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم کن رونمایی شد، با انتقاد از شرایط اوکراین گفت: «بسیار عصبی هستم. نسل‌های جوان جنگ جهانی دوم را به خاطر نمی آورند. آن‌ها ملت‌های بالکان و آنچه در آنجا اتفاق افتاد و آنچه در قرن نوزدهم در لهستان و سپس در روسیه روی داد را به خاطر نمی‌آورند».
این کارگردان ادامه داد: «ما باید از کشورهایی حمایت کنیم که حداقل در تلاش برای نوعی فرآیند دموکراتیک هستند. این من را به یاد دهه ۱۹۳۰ می اندازد، زمانی که دموکراسی از بین رفته بود. اکنون، عمیق‌تر و قوی‌تر است و به ارزش‌های زندگی‌تان مرتبط است».
این فیلمساز آمریکایی همچنین از اصل آزادی بیان دفاع کرد و گفت: «آزادی در صحبت کردن واقعاً مهمترین چیز است. این بدان معنا نیست که در سالن شلوغ و وقتی آتش وجود ندارد، فریاد بزنید آتش! آزادی این است که بتوانید در زمان‌های صلح‌آمیز خود را به شیوه‌ای مسالمت آمیز ابراز کنید».
در این نشست خبری علاوه «لئوناردو دی کاپریو»، «رابرت دنیرو» و «لیلی گلادستون» بازیگران وسترن «قاتلان ماه کامل» نیز حضور داشتند و در کنار آنها «جفری استندینگ» از اهالی منطقه اوسیح در اوکلاهاما که داستانش در فیلم روایت می‌شود نیز حاضر بود که در صحبت‌هایی گفت: «مردم من بسیار رنج کشیدند و تا به امروز این تأثیرات با ما است. مارتین اسکورسیزی و تیمش اعتماد را بازگردانده اند و ما می‌دانیم که به این اعتماد خیانت نخواهد شد».
«رابرت دنیرو» که همواره از مخالفان سرسخت «دونالد ترامپ» بوده نیز در جریان این نشست مطبوعاتی در جشنواره فیلم کن، رئیس جمهور سابق آمریکا را مردی احمق توصیف کرد و او را از جهاتی شبیه شخصیت «ویلیام هیل» در فیلم «قاتلان ماه کامل» دانست.
«قاتلان ماه کامل» بر اساس کتاب پرفروش و غیرداستانی نوشته «دیوید گرن» ساخته شده و داستان آن درباره مجموعه قتل‌هایی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در اوکلاهاما روی می‌دهد؛ زمانی که سرخپوستان منطقه اوسیج در زیرزمین‌های خود نفت کشف کردند و سپس تک به تک کشته شدند و با افزایش آمار قتل‌ها سازمان تازه‌تاسیس اف‌بی‌آی پرونده را در دست گرفت و یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سازمان‌یافته تاریخ آمریکا افشا شد. 
اولین واکنش‌ها به وسترن جنایی «قاتلان ماه کامل»
اسکورسیزی پیش از این درباره فیلم جدیدش گفت: «این یک فیلم بزرگ است و این همان چیزی است که ما ساختیم». این فیلم شامل همکاری دوباره اسکورسیزی با دو نفر از بازیگران محبوب خود یعنی «لئوناردو دی کاپریو» و «رابرت دنیرو» در کنار «جسی پلمونز»، «برندان فریزر»و «لیلی گلادستون» است.
نخستین نمایش جهانی فیلم وسترن ۲۰۰ میلیون دلاری «قاتلان ماه کامل» در جشنواه کن با استقبال مخاطبان و منتقدان همراه شد و بسیاری از منتقدان سینمایی به تمجید از ساخته اسکورسیزی پرداختند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید