امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 348057 |
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1398 - 15:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر ارتش اردن در چارچوب اقداماتی در راستای ممانعت از شیوع ویروس کرونا، از استقرار نیروهایش در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای این کشور خبر داد. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

ارتش اردن در چارچوب اقداماتی در راستای ممانعت از شیوع ویروس کرونا، از استقرار نیروهایش در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای این کشور خبر داد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب اقداماتی با هدف ممانعت از شیوع ویروس کرونا، نیروهای نظامی وابسته به ارتش اردن را در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها در تمامی نقاط این کشور مستقر خواهد کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است که شهروندان اردن به تمامی دستورالعمل‌های صادر شده از سوی یگان‌های مستقر در ورودی‌ها و خروجی‌های شهرها و استان‌های این کشور عمل کنند.

در همین راستا، تیم‌های پزشکی ذی ربط اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اردن به ۳۴ مورد رسیده است.
وزارت بهداشت اردن صبح روز دوشنبه اعلام کرد که چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

در همین راستا، نیروهای ارتش اردن به منظور ممانعت از خروج شهروندان از منازلشان به خیابان‌ها آمده‌اند.

دولت اردن همچنین از تعطیلی تمامی موسسات و اداره‌های رسمی به استثنای بخش‌های حیاتی که نخست وزیر آنها را مشخص کرده است، خبر داد.

دولت اردن از ابتدای چهارشنبه ۱۸ مارس جاری به مدت دو هفته موسسات دولتی و خصوصی به استثنای بخش‌های مهم و حساس را تعطیل کرد و هیچ کس حق خروج از منزل را ندارد مگر در موارد ضروری.

همچنین تجمع بیش از ۱۰ نفر و نیز رفت‌وآمد بین استان‌ها ممنوع است.

دولت اردن در ادامه فعالیت تمام عمل‌ها و ویزیت پزشکی را متوقف و آن را تنها به موارد اورژانسی محدود کرده است.

دولت این کشور در عین حال به وزارت بهداشت، کار،‌ صنعت، تجارت و تعاونی مسؤولیت تعیین بخش‌هایی را واگذار کرده که طی این دو هفته باید تعطیل یا باز باشند.

دولت همچنین مقرر کرده چاپ و انتشار روزنامه‌های کاغذی از ترس انتقال ویروس از طریق ورق‌های کاغذ متوقف شود و تمامی فعالیت حمل و نقل عمومی نیز به حالت تعلیق درآید.

دولت تنها تعاونی‌ها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و بخش‌های مربوط به انتقال غذا،‌ دارو و سوخت مجاز به انجام فعالیت دانسته در حالی که فروشگاه‌های تجاری تعطیل خواهند بود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید