امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 50664 |
تاریخ انتشار : 21 بهمن 1394 - 10:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

ارتش عربستان در الربوعه شکست خورد به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حدود سه ماه پیش شهر الربوعه در عسیر عربستان را تحت تصرف خود درآوردند و از آن زمان طی چندین مرحله حضور خود را در این منطقه تثبیت کردند. رزمندگان یمنی طی 2 روز گذشته […]

ارتش عربستان در الربوعه شکست خورد

به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حدود سه ماه پیش شهر الربوعه در عسیر عربستان را تحت تصرف خود درآوردند و از آن زمان طی چندین مرحله حضور خود را در این منطقه تثبیت کردند.

رزمندگان یمنی طی 2 روز گذشته نیز با گسترش حملات خود به پستی‌ها و بلندی‌های شرق و شمال شهر الربوعه و یورش به مواضع نظامی سعودی‌ها در این مناطق، عناصر آن را تار و مار کردند.

arabestan.solhkhabar

طی دیروز و امروز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند کنترل کمربند امنیتی شرق الربوعه را به دست گیرند، آن هم در عملیات نظامی قدرتمند و بزرگی که برای تامین امنیت شهر الربوعه از حملات توپخانه‌ای ارتش دشمن و سامانه‌های موشکی آن صورت گرفت که در جنوب فرشه قحطان و وادی البقر مستقر است.

هواپیماهای دشمن سعودی طی هفته‌های گذشته تاکنون با بمباران شدید و دائمی شهر الربوعه این شهر را غیرقابل سکونت کرده‌اند، به طوری که هیچ ساختمانی غیرمخروبه نمانده است، آن هم به دلیل عجز و ناتوانی پیاده نظام‌های عربستانی در بازپس‌گیری شهر است و همه تلاش آنها با تحمل تلفات سنگینی جانی و تجهیزاتی همراه بوده است.

از این روست که ارتش سعودی سیاست خراب کردن آبادی‌های خود را در پیش گرفته به گونه‌ای که تخریب زیربناهای الربوعه و عملیات نیروهای یمنی در این جبهه یک میلیارد دلار به آنها زیان زده است.

سرویس‌های اطلاع رسانی نیز روز گذشته تصاویر جدیدی از عسیر و عملیات نظامی رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی را در حین یورش به شهر الربوعه از طرف شرقی آن نشان دادند که در آن نیروهای یمنی پس از وارد کردن تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی بر مهمترین مواضع نظامی آنها مسلط شدند.

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی نیز بمباران‌های توپخانه‌ای و موشکی خود را از هر طرف به سمت مواضع و انبارهای سلاح سعودی‌ها شدت داده و با وارد کردن ضربات مستقیم زره پوش‌ها آنها را وادار به فرار کردند به گونه‌ای که با وجود پرواز بی‌وقفه هواپیماهای نظامی سعودی بر فراز الربوعه حالتی از ترس و وحشت بر نظامیان سعودی مستولی شده بود.

این در حالی است که عملیات حمله به الربوعه زمان زیادی نبرد و مواضع نظامی دشمن سعودی یکی پس از دیگری سقوط کرد، با وجود اینکه برخی از این مواضع در مکان‌های صعب العبور بوده و نیروی هوایی دشمن سعودی نیز مرتبا بر فراز آنها در پرواز بود.

نظامیان سعودی در حالی از سایت‌های نظامی در الربوعه گریختند که انبارهای تسلیحات و خودروهای زرهی آنها منهدم شده و این بار بر خلاف دفعات قبل توانستند زخمی‌های و اجساد کشته‌های خود را به عقب بکشانند.

منبع:خبرگزاری فارس

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :دختر.ایرونی

      سرافزار باشید

    1. نویسنده :پروانه

      خسته نباشید