امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 481767 |
تاریخ انتشار : 22 شهریور 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/زنجان امام جمعه هیدج گفت: اربعین یک رسانه منحصر به فرد است، برای اینکه به مردم دنیا حماسه امام حسین (ع) را برساند. حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با صلح خبر، عنوان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا سرمایه‌گذاری کرد که نتیجه آن را امروز دنیا در اربعین مشاهده می‌کنیم. وی با بیان […]

صلح خبر/زنجان امام جمعه هیدج گفت: اربعین یک رسانه منحصر به فرد است، برای اینکه به مردم دنیا حماسه امام حسین (ع) را برساند.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با صلح خبر، عنوان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا سرمایه‌گذاری کرد که نتیجه آن را امروز دنیا در اربعین مشاهده می‌کنیم.
وی با بیان اینکه اربعین در حقیقت یک رسانه منحصر به فرد است برای اینکه به مردم دنیا پیام حماسه امام حسین (ع) را برساند، ادامه داد: اربعین نشانه تعظیم شعائر الهی است. خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره مبارکه حج، زنده نگه داشتن شعائر الهی را نشانه تقوا عنوان می‌کند، پس به همین جهت هر کسی که اربعین را احیا کند، در واقع تعظیم شعائر الهی کرده است.
زارعی با یادآوری اینکه سفارشاتی که در روایات نسبت به زیارت اربعین از حضرات معصومین وارد شده است باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) در سال ۶۱ جاهلیت را با شهادت خود از بین برد، حماسه اربعین منجر به ظهور امام زمان (عج) خواهد شد تا ایشان نیز به برکت قیامش، جاهلیت حاضری که در دنیای مدرن حاکم است را از بین ببرد.
وی با تاکید بر اینکه اربعین حرکتی است که بشریت به سوی امام معصوم (ع) حرکت کنند، ادامه داد: دلیل این حرکت نیز این است که هر کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد و توجهش به امام زمان نباشد، او با مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.
امام جمعه هیدج با تاکید بر اینکه رسانه‌های امپراطوری غرب می‌خواهند رویداد اربعین را منفی نشان داده و حضور میلیونی را کم‌رنگ و کمتر جلوه دهند، افزود: در این مراسم علاوه بر شیعیان سنی‌ها، ایزدی‌ها، صابئین و حتی مسیحی‌ها نیز حضور دارند که این موضوع نیز اغلب از سوی رسانه‌های غربی نادیده گرفته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خط دیگری که رسانه‌های غربی در مراسم اربعین دنبال می‌کنند، توجه صرف به مسائل معنوی است، متذکر شد: از دیگر خطوط این رسانه‌ها برای کم‌رنگ کردن مراسم اربعین به راه انداختن اربعین‌هراسی است.
این کارشناس دینی با توضیح این مطلب که پیام اربعین پیام صلح و دوستی است اما این رسانه‌ها می‌گویند اربعین ممکن است در آینده برای دنیا خطر بیافریند، خاطرنشان کرد: برای القای این موضوع نیز از ابزار برجسته کردن خشونت‌های فرقه‌ای استفاده می‌کنند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید