امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 269164 |
تاریخ انتشار : 14 فروردین 1398 - 1:56 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه شرکت‌هایمان را امسال به طور رسمی در محل پارک مستقر خواهیم کرد، از ارائه محصولات سلامت‌محور این پارک در سال جاری خبر داد و گفت: بنا را بر انعطاف‌پذیری گذاشته‌ایم و سعی داریم با مساعدت صندوق‌های حمایتی، […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه شرکت‌هایمان را امسال به طور رسمی در محل پارک مستقر خواهیم کرد، از ارائه محصولات سلامت‌محور این پارک در سال جاری خبر داد و گفت: بنا را بر انعطاف‌پذیری گذاشته‌ایم و سعی داریم با مساعدت صندوق‌های حمایتی، کار شرکت‌ها را به سرانجام برسانیم.

غلام‌رضا عسگری در گفت‌وگو با صلح خبر ضمن معرفی پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، این پارک را اولین پارک در حوزه سلامت معرفی کرد و توضیح داد: از سال ۱۳۹۴ بر اساس پیشنهادی که شد، به دنبال دریافت مجوز پارک بودیم و آن را با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کردیم. بعد از دریافت موافقت‌های اصولی اولیه، زمینی به عنوان محل اصلی پارک در نظر گرفته شد و قرار شد دفتر اصلی هم در محوطه دانشگاه مستقر باشد.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان این پارک را قریب به ۴۵ الی ۴۶ شرکت اعلام کرد و با اشاره به اینکه ۵ الی ۶ شرکت وابسته به نهاد ریاست جمهوری هستند، گفت: از این فرصت استفاده کردیم و در حال معرفی خودمان، آماده‌سازی فضا و زیرساخت‌ها هستیم و امیدواریم که به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور در حوزه فناوری مطرح باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها همچون امکانات دسترسی، آب، گاز و برق و … در فضای پارک واقع در شهرستان ملارد در غرب استان تهران هستیم، گفت: شرکت‌های ما در حال حاضر، با مراکز دیگری در ارتباطند و محصولاتی ارائه کرده‌اند، اما به خاطر مستقر نبودن آن‌ها در فضای پارک، محصولات فوق را به نام پارک خودمان اعلام نکردیم.

انعطاف‌پذیری و حمایت صندوق‌ها، راه‌های برون‌رفت از شرایط سخت اقتصادی

عسگری در پاسخ به این سوال که تدابیر اندیشیده شده برای شرایط اقتصادی کنونی چیست، تشریح کرد: ریسکی که وجود دارد را با شرکت‌ها در میان گذاشتیم. درست است که شرکت‌ها از باب علمی و فناوری وارد می‌شوند، اما خودشان بعد اقتصادی هم دارند و در تلاش هستند که از مسیرهای پر پیچ و خم به سلامت بگذرند. در چنین شرایطی بحث استفاده از صندوق‌های مختلف از جمله “صندوق نوآوری و شکوفایی” مطرح می‌شود و ما نیز در حال راه‌اندازی صندوق حمایتی هستیم تا از طریق مساعدت به شرکت‌ها، آن‌ها را به موفقیت برسانیم.

وی با بیان اینکه در شرایط مختلف بنا را بر انعطاف‌پذیری گذاشته‌ایم، گفت: شرکت‌های ما در حال حاضر نگران هستند که باید کارهایی که تا به حال انجام داده‌اند را رها کنند یا خیر، اما با حمایتی که از سوی دانشگاه صورت می‌گیرد، تأکید بر آن است که کارها را به سرانجام برسانند.

اعتماد مردم به بازار سلامت هنوز پابرجاست
بازاریابی محصولات در گرو کیفیت و کارایی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران ذیل نیازها و محصولات حوزه سلامت، با اشاره به اینکه در سایر خدمات نیز کالای سلامت‌محور وجود دارد، برخی از این موارد را انواع شوینده‌ها، مواد شیمیایی، برخی ماسک‌ها و … نام برد و گفت: با این حال از جمله کالاهای اختصاصی این حوزه می‌توان به انواع پروتزها، فیلترهای تصفیه هوا، هواسازها، کاهنده صوت مورد استفاده در شرکت‌ها، تنظیمات نوری مورد استفاده در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها اشاره کرد.

عسگری با تأکید بر اینکه پارک زمینه خاصی را برای فعالیت افراد علاقه‌مند در این حوزه ایجاد می‌کند، گفت: به عنوان مثال رفع آلودگی آب یا تغییر درجه سختی آن نیازمند تجهیزات و وسایلی است که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و ساخته می‌شود. همچنین محصولاتی همچون “میکروچیپ‌ها” که سلامت قلب یا مشکلات سلامت فرد را در حین کار کردن اعلام می‌کنند؛ یا کپسول‌هایی که به عنوان دوربین فیلم‌برداری به جای عمل آندوسکوپی یا کلونوسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از دیگر محصولات ارزشمند حوزه سلامت هستند.

وی درباره بازاریابی کالاهای فوق، توضیح داد: در جلسات متعدد به شرکت‌ها توصیه کردیم کیفیت و کارایی محصول از اهمیت بیشتری نسبت به سایر متغیرها برخوردار است. بازار سلامت بازاری است که مردم هنوز اعتماد لازم را به آن دارند. سعی بر آن است با شرکت‌هایی همراهی کنیم که اعتبار علمی و دانشگاهی لازم را داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان با بیان اینکه در سال جاری به طور رسمی شرکت‌ها را در محل پارک مستقر خواهیم کرد، افزود: امسال شرکت‌ها محصولات سلامت محور خود را به طور رسمی و تحت حمایت پارک ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید