امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 507028 |
تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 17:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

«درگیری مرزی ایران و طالبان»، «سفر سلطان عمان به تهران»،‌ «لایحه عفاف و حجاب» و … از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست امروز (هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲) بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید. به گزارش صلح خبر، در پی درگیری مرزی اخیر بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان در منطقه […]

«درگیری مرزی ایران و طالبان»، «سفر سلطان عمان به تهران»،‌ «لایحه عفاف و حجاب» و … از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست امروز (هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲) بود که می توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.
به گزارش صلح خبر، در پی درگیری مرزی اخیر بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان در منطقه «ساسولی» حوزه هنگ مرزی زابل، دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که هرنوع درگیری بین ایران و افغانستان به زیان دو طرف است.
سید رسول موسوی، مدیر کل منطقه‌ای آسیای جنوبی وزارت  امور خارجه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: « هشیار باشیم! آنچه امروز در مرز ‎زابل ‎- نیمروز می گذرد ادامه توطئه استعمارگران است. اگر در ۱۸۷۲ ‎گلدسمیت با توطئه خود سیستان آباد را به وضعیت کنونی درآورد امروز وارثان او ‎ایران و ‎افغانستان را می‌خواهند نابود کنند. مردم و نخبگان  دو کشور به هوش باشند هر نوع درگیری به زیان راهبردی هر دو است.»
پس از حادثه سراوان هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی آخرین وضعیت امنیتی و مرزبانی کشورمان بازدید کردند.
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی ضمن ارائه توضیحاتی درباره این بازدید با بیان این‌که ما آمادگی برقراری امنیت در بخشی از نوار مرزی پاکستان را داریم، گفت: طالبان هم به قاعده بین‌المللی حق‌آبه هیرمند عمل کند.
دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.
وحیدی: جمهوری اسلامی اجازه تعدی به مرزهای کشورمان را به هیچ کسی نمی‌دهد
باید شرایط بین ایران و طالبان مدیریت شود
****
سرنوشت لایحه عفاف و حجاب قوه قضاییه موضوعی بود که معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در نشست خبری به ارائه توضیحاتی درباره آن پرداخت.
بهزاد پورسید در پاسخ به این سوال که چرا با جریمه نقدی شروع کردیم؟ گفت: ما  توافق کردیم که موضوع را تخلف ببینیم. اگر سلب حقوق اجتماعی و مجازات های تکمیلی هم است این در اختیار مرجع قضایی است و ما در موضوع  حجاب  پله پله جلو رفتیم و  ابتدا تخلف و بعد تذکر و در مرحله اخر جرم را در نظر گرفتیم.
در همین ارتباط حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس مجلس گفت که از شما انتظار می‌رود توضیحی برای اذهان عمومی پیرامون این موضوع ارایه کنید که رئیس مجلس در پاسخ به او توضیح داد: لایحه عفاف و حجاب از سوی قوه قضاییه تنظیم شده و طبق قانون به دولت رفته است، دولت نیز در حال بررسی و رسیدگی به این لایحه است. اکنون نیز دولت در نظر دارد که آن را اصلاح کند ما نیز در مجلس شورای اسلامی تا زمانی که لایحه نهایی به دست ما نرسد نمی‌توانیم آن را اعلام وصول کنیم. عده‌ای می‌گوید چرا مجلس شورای اسلامی کاری نکرده است. هنوز لایحه در دست دولت است و بررسی آن در دولت ادامه دارد هر موقع این لایحه به مجلس بیاید حتما در مجلس اعلام وصول شده و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
با توجه به این اظهارات قالیباف،‌ احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به اینکه احتمالا هنوز دولت و قوه قضاییه به جمع‌بندی درباره لایحه عفاف و حجاب نرسیده‌اند، تاکید کرد: لازم است دولت این موضوع را سریعا تعیین تکلیف کند.
در همین جلسه، محمدباقر قالیباف همچنین در نطق پیش از دستور خود دستورالعمل‌های سال آخر مجلس یازدهم بر اساس بیانات رهبری را اعلام کرد و گفت:‌ حمایت کم نظیر رهبر انقلاب از سربازان خود در سنگر وکالت مردم در آغاز سال چهارم فعالیت مجلس نقطه عطفی در این دوره چهارساله محسوب می شود.
همچنین در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، نمایندگان با پیشنهاد جعفر قادری مبنی بر برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران موافقت کردند.
روح‌الله نجابت  عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها م با ارائه توضیحاتی درباره مصوبه مجلس برای تناسبی شدن انتخابات مجلس، گفت که در صورت اجرایی شدن این مصوبه شاهد افزایش مشارکت در تهران و رقابتی شدن انتخابات در پایتخت خواهیم بود.
*گزارش کامل صلح خبر از جلسه علنی امروز (یکشنبه) هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
****
عصر امروز هم هیثم بن طارق، پادشاه عمان برای انجام سفری دو روزه و رسمی عازم تهران شد.
ای سفر که در راستای تقویت روابط دوستانه دوکشور و به دعوت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صورت گرفته در چارچوب  مشورت و هماهنگی میان سران دو کشور در زمینه های مختلف، گسترش همکاری ها و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان است.
در آستانه سفر پادشاه عمان به تهران علی اکبر صالحی، وزیر خارجه پیشین کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عمان به روابط تاریخی دو کشور پرداخت و تا کید کرد که ما اکنون آماده استقبال از سلطان هیثم بن طارق، پادشاه کنونی عمان هستیم و ایشان بهترین جانشین برای آن پادشاه فقید است، ما امیدهای زیادی داریم که نتایج این سفر به سود ملت دو کشور و تمام منطقه خواهد بود.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
سفر سلطان هیثم به تهران در راستای حمایت از صلح و شکوفایی است
عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ما دارد
از ابتکارات عمان در مورد مذاکرات”برجام”استقبال می‌کنیم/روابط با عمان در بالاترین سطح قرار دارد
مهمانان خارجی «مهم» در مسیر ایران
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید