امروز: چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 16 شوال 1445 | 2024-04-24
کد خبر: 344897 |
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1398 - 14:29 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر در حالی که منابع سیاسی عراق از مخالفت اکثر فراکسیون‌های پارلمان این کشور با کابینه دولت نخست‌وزیر مکلف عراق خبر می‌دهند یک منبع سیاسی مطلع امروز از دستیابی علاوی به توافق اولیه با محمد الحلبوسی برای تصویب تیم وزارتی‌اش در پارلمان خبر داد. به گزارش صلح خبر، شبکه […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

در حالی که منابع سیاسی عراق از مخالفت اکثر فراکسیون‌های پارلمان این کشور با کابینه دولت نخست‌وزیر مکلف عراق خبر می‌دهند یک منبع سیاسی مطلع امروز از دستیابی علاوی به توافق اولیه با محمد الحلبوسی برای تصویب تیم وزارتی‌اش در پارلمان خبر داد.

به گزارش صلح خبر، شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع سیاسی عراق اعلام کرد که اغلب فراکسیون‌های پارلمانی این کشور محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف عراق را در جریان مخالفت خود با کابینه وی قرار داده‌اند.

در همین راستا، یک منبع سیاسی دیگر در گفت‌وگو با شبکه سومریه نیوز فاش کرد که امور درحال خارج شدن از دست توفیق علاوی است و گفت‌وگوهای وی با برخی از فراکسیون‌ها درباره تشکیل دولت تقریباً به بن بست رسیده است.

این منبع افزود: علاوی تا بدین لحظه به هیچ‌گونه نزدیکی با کردها دست نیافته، چراکه وی موفق به حل و فصل بحران با ائتلاف احزاب عراق نشده است. این درحالی است که تلاش‌های فراکسیون‌های حامی او برای متقاعد کردن فراکسیون‌هایی که با علاوی دچار اختلاف شده و دیگر حامی او نیستند، نیز با شکست مواجه شده است و در مقابل اردوگاه مخالف با توفیق علاوی درحال گسترش یافتن است.

وی در ادامه در بیان دلایل موکول شدن جلسه رأی اعتماد پارلمان عراق به دولت نخست وزیر مکلف این کشور ابتدا از پنج‌شنبه به شنبه و سپس به فردا (یکشنبه) گفت: این اختلاف واضح محمد توفیق علاوی را بر آن داشت تا به عنوان آخرین فرصت خواستار تعویق جلسه پارلمان شود. علاوی امروز درصدد انجام دیدارهای مختلف است و روی جلب رضایت کردها تمرکز کرده است اما احتمال داده می‌شود که تلاش‌های او با شکست مواجه شده و اسامی جدیدی به عنوان گزینه‌های جایگزین علاوی مطرح شوند.

در اظهاراتی عکس مطالب بالا یک منبع سیاسی مطلع امروز از دستیابی علاوی به توافق اولیه با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان برای تصویب تیم وزارتی او خبر داد.

وی به خبرگزاری المعلومه عراق گفت، علاوی طی ساعات گذشته با الحلبوسی نشست داشت و الحلبوسی سه شخصیت را برای سه وزارتخانه در دولت علاوی مطرح کرده که علاوی با این خواسته موافقت کرده است.

به گفته این منبع، علاوی هفت وزارتخانه را به فراکسیون سنی‌ها اختصاصد داده که سه مورد را الحلبوسی نامزد خواهد کرد و سه تن دیگر را خود علاوی گزینه معرفی می‌کند.

این منبع تاکید کرد: الحلبوسی نمایندگان را متقاعد کرده که در جلسه فردا به دولت علاوی رای اعتماد دهند.

پیشتر ریاض المسعودی، نماینده ائتلاف سائرون به المعلومه گفته بود، مذاکرات میان علاوی و فراکسیون‌های سیاسی مخالف او از سرگرفته شده و مذاکرات در ساعات اخیر برای تصویب دولت علاوی تعیین کننده خواهنده خواهند بود.

نشست پارلمان عراق برای دادن رأی اعتماد به کابینه محمد توفیق علاوی پس از دوبار تعلیق قرار است که یکشنبه برگزار شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید