امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 499142 |
تاریخ انتشار : 28 اسفند 1401 - 14:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گیلان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: طرح ساماندهی معتادین متجاهر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله طرح های مورد تاکید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که در استان گیلان نیز با همکاری دستگاه های مختلف با جدیت در حال اجراست. محمدعلی اباذری امروز در […]

صلح خبر/گیلان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: طرح ساماندهی معتادین متجاهر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله طرح های مورد تاکید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که در استان گیلان نیز با همکاری دستگاه های مختلف با جدیت در حال اجراست.

محمدعلی اباذری امروز در دهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سال ۱۴۰۱، گفت: اخیرا با پیگیری های انجام شده از سوی استاندار و دستگاه قضایی استان و بهزیستی استان، مرکز ماده ۱۶ بانوان استان راه اندازی شده که جا دارد قدردان متولیان باشیم.

وی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر طی سال ۱۴۰۱ در استان، گفت: استان گیلان از این منظر در رتبه دوم کشور قرار گرفته که بیانگر تلاش های ایثارگرانه و شبانه روزی دستگاه های اطلاعاتی، انتظامی و قضایی استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان ادامه داد: طرح ساماندهی معتادین متجاهر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از جمله طرح های مورد تاکید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است که در استان گیلان نیز با همکاری دستگاه های مختلف با جدیت در حال اجراست و امیدواریم با پاکسازی مناطق مختلف شهری و روستایی از وجود معتادین متجاهر شاهد ارتقاء امنیت اجتماعی بخصوص در ایام نوروز باشیم.

اباذری ضمن تقدیر از تلاش و همکاری دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و کمیته های تخصصی طی سال ۱۴۰۱، ابراز امیدواری کرد این همکاری و هم افزایی در سال جدید تداوم یافته و تقویت شود تا بتوانیم در این عرصه خطیر نقش موثر و مفیدی را ایفا کنیم.

حسین مصطفی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز گفت: مبارزه با مواد مخدر یک کار جمعی است و می بایست همه اقدامات در حوزه های مختلف آن به صورت کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه سستی و کم کاری در یک مرحله موجب هدر رفت تلاش و انرژی و هزینه در سایر حوزه ها می شود، افزود: موفقیت در حوزه درمان نیز مستلزم اجرای بسته کاملی از اقدامات در این حوزه بوده و کم توجهی به هر کدام از اقدامات موجب بی نتیجه ماندن کل فرایند خواهد شد.

معاون استاندار گیلان با اشاره به نگرانی های موجود درخصوص کاهش سن اعتیاد و ضرورت اقدامات فرهنگی و پیشگیری، گفت: نوجوانان و جوانان از نظر روانشناختی و به لحاظ سنی رفتارهای پر خطر بیشتری از خود بروز می دهند و خانواده ها می توانند نقش اساسی و مهمی را در محافظت از نوجوانان و جوانان خود در برابر اعتیاد ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید در حوزه پیشگیری بسیار فعال تر باشیم؛ متاسفانه تحرک و فعالیت در این حوزه مطلوب نظر نیست و افراد فعال در حوزه آموزش و فرهنگ سازی باید در مهد کودک ها و مدارس پایه فعالیت های بیشتری انجام دهند.

مصطفی پور با تاکید بر اهمیت توسعه امکانات ورزشی در مراکز آموزشی و نقش آن در تخلیه انرژی کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در حوزه درمان کار ساده تری را داشته باشیم می بایست به بحث فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد توجه بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید