امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 506414 |
تاریخ انتشار : 02 خرداد 1402 - 22:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است. به گزارش صلح خبر، پرسپولیس برای ششمین بار در هفت فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد و حالا یکی از بهترین عملکردهای یک تیم در تاریخ فوتبال ایران را به […]

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش صلح خبر، پرسپولیس برای ششمین بار در هفت فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کرد و حالا یکی از بهترین عملکردهای یک تیم در تاریخ فوتبال ایران را به ثبت رسانده است. با نگاهی به تاریخچه فوتبال ایران درمی‌یابیم که پرسپولیس حد فاصل دوره حضور برانکو تا گل‌محمدی از لیگ شانزدهم تا بیست‌ودوم به طور میانگین با ۱۲.۴ امتیاز بیشتر از سپاهان و ۶.۷ امتیاز بیشتر از استقلال فصل را به پایان رسانده است. با در نظر گرفتن ثبات پرسپولیس در هفت سال گذشته و اختلاف سرخپوشان با دو رقیب جدی خود در این سال‌ها اعداد، شگفت‌آور خواهند بود. در واقع استقلال که در این سال‌ها فقط یک بار در دوره مربیگری مجیدی توانسته ۶۸ امتیاز کسب کند، تنها تیمی است که اختلاف امتیازی کمتری را به صورت میانگین با پرسپولیس به ثبت رسانده است. نباید این نکته را فراموش کرد که گل‌محمدی در سالی هم که قهرمان نشد، به ۶۳ امتیاز دست یافت که حدنصاب لازم برای قهرمانی در لیگ برتر ایران است.

حواشی حضور وزیر در اردوی تکواندو

وزیر ورزش و جوانان در آستانه اعزام تیم های ملی تکواندو به رقابت های جهانی باکو، از تمرینات تکواندوکاران بازدید کرد. سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز(سه‌شنبه) با حضور در فدراسیون تکواندو از اردوی تیم های ملی تکواندو که خود را برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان آماده می کنند، بازدید کرد. سجادی به اتفاق رییس فدراسیون تکواندو به دیدار ملی پوشان و کادر فنی تیم های ملی رفت تا در جریان آخرین وضعیت آن ها در آستانه اعزام به رقابت های جهانی باکو قرار بگیرد.

ماجرای بودجه فدراسیون‌ها همچنان ادامه دارد

جلسه کمیته ملی المپیک با ۱۰ رییس فدراسیون خروجی خاصی نداشت و قرار شد پیشنهادها اعلام و سپس در هیات اجرایی بررسی شوند. پس از اینکه بودجه‌ای که بناست کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌ها پرداخت کند، اعلام شد، تعدادی از فدراسیون‌ها نسبت به رقم در نظر گرفته شده اعتراض داشتند. از این رو قرار شد کمیته ملی المپیک جلسه‌ای را با روسای ۱۰ فدراسیون ورزشی برگزار کند که این جلسه امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.

واکنش بهروز عطایی به صادرنشدن ویزای آمریکا برای سه والیبالیست

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به تلاش فدراسیون برای حل مشکل ویزای آمریکا برای سه بازیکن و دو کادر تیم ملی گفت: الان دنبال جایگزین کسی نیستیم بلکه می‌خواهیم مسیر را برای استفاده از تمام نیروهایمان در این مسابقات هموار کنیم. هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی آناهایم آمریکا برگزار می‌شود اما کشور میزبان به پنج نفر از اعضای تیم ملی شامل امین اسماعیل‌نژاد و آرمان صالحی (به دلیل تغییر وضعیت خدمت آنها در طول انجام پروسه ثبت‌ نام)، اسماعیل مسافر، نیما ده‌پناه و حمزه فتحی (به دلایل دیگر) ویزا نداده است.

ویدیو/ ۶ گل برتر لیگ بیست و دوم؛

در طول فصل بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ۴۸۰ گل به ثمر رسید که برخی از این گل‌ها زیبایی بیشتری داشتند. صلح خبر پیش‌تر زیباترین گل هر هفته لیگ برتر را انتخاب کرده بود و حالا از بین آنها ۶ گل برتر فصل را برگزیده است که می‌بینید. شما همچنین می‌توانید با شرکت در نظرسنجی صلح خبر، زیباترین گل را از نظر خود انتخاب کنید.

یامگا به ایران بازنگشت

مدافع خارجی استقلال در دیدار این تیم در نیمه‌نهایی جام حذفی برابر نساجی غایب خواهد بود. کوین یامگا مدافع استقلال که قرار بود بامداد دوشنبه وارد ایران شود تا در تمرینات آبی پوشان شرکت کند ظاهرا به ایران نیامده است. یامگا هفته آینده به تهران سفر خواهد کرد تا در تمرینات استقلال شرکت کند و به طور قطع در دیدار مقابل نساجی در نیمه نهایی غایب خواهد بود.

بازگشت “سقف قرارداد” به لیگ برتر فوتبال

در جلسه امروز هیات رییسه فدراسیون فوتبال با مدیران عامل باشگاه ها تصویب شد که سقفی برای هزینه‌های باشگاه‌ها تعیین شود.  منصور قنبرزاده، نایب رییس فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه با مدیران عامل باشگاه‌ها عنوان کرد: موضوع جلسه، به‌روزرسانی آیین‌نامه‌های نقل و اننتقلاتی و انعقاد قراردادهای ورزشی بود. ما طی فصل قبل، مکاتباتی را از مدیران عامل باشگاه‌ها داشتیم که پیشنهاداتی داشتند و از آن ها دعوت کردیم تا جلسه برگزار کنیم. از مدیران باشگاه ها تشکر ویژه دارم که شرکت کردند و نقطه نظرات خود را گفتند و از رییس فدراسیون تشکر می کنم که حضور داشتند و کمک کردند.

گلایه نازنین ملایی از پرداخت بورسیه با قیمت ۴۲ هزار تومان

ملی پوش قایقرانی ایران گفت: کمیته ملی المپیک قرار بود بورسیه ها را با ارز آزاد پرداخت کند اما ارز سنایی را ملاک قرار داد.  نازنین ملایی  در گفت و گو با صلح خبر در مورد پرداخت بورسیه‌های ورزشکاران با قیمت ۴۲ هزار تومان بیان کرد: دفعه قبل کمیته ملی المپیک اعلام کرد بورسیه ها را با ارز آزاد حساب می‌کنند اما این بار  با ارز سنایی حساب شد و مبلغی کمتر از دوره قبل واریز کردند و دلار ۴۲ هزار تومانی را معیار قرار دادند. برخی فدراسیون ها باید به اداره مالیات، پول بدهند  از این رو از پاداش ها و بورسیه هم مالیات کم می‌کنند. چرا برای پاداش وزارت ورزش و کمک هزینه و بورسیه‌ها که باید سکه و یا دلار باشد، باید مالیات پرداخت کنیم؟

ساپینتو: رفتن یزدانی به سپاهان طبیعی نبود!

سرمربی تیم فوتبال استقلال معتقد است که تیمش در نیمه نهایی جام حذفی دیدار سختی مقابل تیم فوتبال نساجی خواهد داشت. ریکاردو ساپینتو در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل نساجی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، اظهار کرد: فردا یک دیدار سخت دیگر داریم که در جام حذفی مقابل نساجی است و امسال چهار مرتبه با این تیم بازی کرده‌ایم. وی افزود: این تیم تاریخچه خوبی در مسابقات جام حذفی دارد و باید از تمامی ظرفیت خود استفاده کنیم و با تمرکز کافی بتوانیم حریف خود را شکست دهیم.

استقلال خوزستان لیگ برتری شد

تیم فوتبال استقلال خوزستان با برتری برابر آرمان گهر سیرجان با قرار گرفتن در رده دوم، به لیگ برتر صعود کرد. هفته سی و چهارم و پایانی لیگ یک با برگزاری ۸ دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد که در مهم ترین بازی استقلال خوزستان در خانه میزبان آرمان گهر سیرجان بود که توانست در همان نیمه اول تکلیف دومین تیم صعود کننده را مشخص کند و با ۵ گل حریفش را شکست دهد. آبی‌های خوزستانی چهار گل خود را در نیمه نخست و یک گل در لحظات پایانی به ثمر رساندند و با ۵۷ امتیاز به همراه شمس‌آذر قزوین به مرحله بعد صعود کردند.

سارا عبدالملکی: با قوری و کتری مسخره‌ام کردند!

قایقران ایران با انتقاد تند از شورای شهر و شهرداری محمدشهر کرج، گفت: این همه تلاش کردم تا با قوری و کتری مسخره‌ام کنند؟  سارا عبدالملکی در مورد هدیه شورای شهر و شهرداری کرج به وی، اظهار کرد: اصلا در مخیله من نمی گنجد، وقتی کادو را باز کردم اولا که هیچ توقعی نداشتم. هیچ مراسمی نگرفتند در حالی که باید به استقبالم می آمدند اما نیامدند. شهردار و شورای شهر محمدشهر با یک هفته ۱۰ روز اختلاف منت سر ما گذاشتند و با کادو به خانه ما آمدند در حالی که اصلا از کسی توقع کادو نداشتم و تا کنون از هیچ جا به جز از سمت خانواده و دوستانم حمایت نشده‌ام.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید