امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 176704 |
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1396 - 14:19 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله وبگردی صلح خبر آینده برجام چه خواهد شد؟   وبگاه «فوربس» در گزارشی با اشاره به تنش لفظی اخیر بین آمریکا و ایران بر سر اجرای توافق هسته‌ای آینده برجام را بررسی کرده‌ است. فوربس می‌نویسد: دور جدید تنش لفظی بین ایران و آمریکا بر سر اجرای توافق هسته‌ای پس از آن صورت […]

به گزارش مجله وبگردی صلح خبر

آینده برجام چه خواهد شد؟

آینده برجام چه خواهد شد؟

 

وبگاه «فوربس» در گزارشی با اشاره به تنش لفظی اخیر بین آمریکا و ایران بر سر اجرای توافق هسته‌ای آینده برجام را بررسی کرده‌ است.

فوربس می‌نویسد: دور جدید تنش لفظی بین ایران و آمریکا بر سر اجرای توافق هسته‌ای پس از آن صورت گرفت که هفته گذشته نیکی هیلی به دیدار مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین رفت تا از میزان نظارت بازرس‎های آژانس بر اجرای مفاد برجام از سوی ایران از جمله بازدید از مراکز نظامی ایران اطلاع یابد؛ نیکی هیلی در دیدار با مقامات آژانس مهمترین بخش پایبندی ایران به مفاد برجام را بازدید از مراکز نظامی این کشور عنوان کرد.

بنا به نوشته فوربس مقامات ارشد ایرانی در واکشن به این گفته‌های نیکی به‌شدت واکنش نشان داده و بازدید از مراکز نظامی ایران را جزء اجرای مفاد برجام ندانسته و با قاطعیت اعلام کردند که بازدید از مراکز نظامی ایران رویایی است که آمریکا آن را به گور خواهد برد.

گزارش‌نویس فوربس با اشاره به اینکه طبق قوانین داخلی آمریکا دونالد ترامپ باید اواسط ماه اکتبر گزارش پایبندی ایران به اجرای مفاد برجام را به نمایندگان کنگره ارائه دهد می‌افزاید: اگر دونالد ترامپ پایبندی ایران را به مفاد برجام اعلام کند، علی‌رغم این عقیده ترامپ که تهران روح برجام را نقض کرده و یا برجام بدترین توافق ممکن است، باید همچنان انتظار ادامه روند کنونی را داشته باشیم.

وی تأکید می‌کند که اعلام نقض برجام از سوی ایران نیازمند شواهد ،مدارک، اسناد و استدلال قوی است به‌ویژه اینکه آمریکا باید متحدان خود و دیگر طرف‎های توفق هسته‌ای با ایران را نیز متقاعد کند.

فوربس در ادامه با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 7 مرتبه پایبندی ایران به اجرای برجام را تأیید کرده تأکید می‌کند: در چنین شرایطی کار بسیار مشکلی خواهد بود که دولت ترامپ اعلام کند ایران اجرای مفاد برجام پایبند نبوده‌ است، بی‌شک این اقدام دولت آمریکا با انتقادهای جدی جهانی روبرو خواهد و آن را متهم به سیاسی‌کاری خواهند کرد، به ویژه اینکه چنین رویکردی یادآور جنگ آمریکا علیه عراق و پرونده‌سازی‎ها و ارائه شواهد ساختگی مبنی بر وجود سلاح‎های کشتار جمعی در عراق است.

منبع:میزان

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبرنگاران RSS

قوانین خبرنگاران صلح خبر

  1. در صورت تمایل اعلام نمایید تا اخبار و گزارش ها با نام خود شما منتشر گردد.
  2. شما می توانید از بخش خبرنگاران صلح خبر، اخبار و گزارش های خود را ارسال نمایید.
  3. شما می توانید اخبار و گزارش ها را به ایمیل solhkhabar@yahoo.com ارسال نمایید.
  4. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  5. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  6. از ارسال کاریکاتورهای توهین آمیز یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  7. رعایت کپی رایت در مطالب ارسالی الزامی است.
  8. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.

گروه وبگردی صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید