امروز: پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 10 شوال 1445 | 2024-04-18
کد خبر: 459173 |
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1400 - 15:14 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: ۱۰ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت‌گذاری دولت هستند و هیچگونه افزایش قیم0تی ندارند. کمیت و کیفیت آنها هم دائما مورد رصد سازمان‌های مربوطه قرار می‌گیرد. سایر محصولات لبنی هم بر اساس هزینه تمام شده تولید قیمت‌گذاری می‌شوند و شرکت‌های تولیدکننده دیگر نیازی به کاهش کمیت و کیفیت محصول […]

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی گفت: ۱۰ قلم از محصولات لبنی مشمول قیمت‌گذاری دولت هستند و هیچگونه افزایش قیم0تی ندارند. کمیت و کیفیت آنها هم دائما مورد رصد سازمان‌های مربوطه قرار می‌گیرد. سایر محصولات لبنی هم بر اساس هزینه تمام شده تولید قیمت‌گذاری می‌شوند و شرکت‌های تولیدکننده دیگر نیازی به کاهش کمیت و کیفیت محصول خود ندارند.

محمدرضا بنی طبا در گفت‌وگو با صلح خبر، در پاسخ به اینکه گفته می‌شود شرکت‌های لبنی به منظور تثبیت قیمت از کمیت و کیفیت محصولات لبنی می کاهند، گفت: غیر از ۱۰ قلم کالای لبنی که مشمول قیمت گذاری دولتی هستند و دستگاه‌های نظارتی این اقلام را رصد می‌کنند، سایر محصولات بر اساس هزینه تولید قیمت‌گذاری می‌شوند. یعنی هر چقدر برای تولیدکننده تمام شود همان میزان تعیین قیمت می‌شوند.

وی ادامه داد: طبیعتا دیگر تولید کننده نیازی به کاهش کمیت و کیفیت محصول خود ندارد و در محصولات مشمول هم فارغ از نظارت سازمان‌هایی مثل تعزیرات، غذا و دارو و استاندارد، به دلیل وجود تقاضای بیشتر مصرف کننده برای این کالاها و شدت رقابت میان تولیدکنندگان، ریسک کاهش کیفیت و کمیت برای تولیدکنندگان بسیار زیاد است.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی افزود: این ۱۰ قلم کالای مشمول قیمت‌گذاری شامل پنیر یو اف۴۰۰ گرمی ساده، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی، شیر پاستوریزه یک لیتری کم چرب، پرچرب، نیمه چرب و کامل، ماست ۹۰۰ گرمی و دو نیم کیلویی پرچرب و نیمه چرب است. این محصولات بر اساس همان قیمتی که دولت تعیین کرده عرضه می‌شوند.

وی تصریح کرد: بستنی، ماست با طعم‌های مختلف، ماست همزده، شیر طعم دار، شیر غنی شده با ویتامین دی، شیر بدون لاکتوز، شیر esl و استریل، خامه، کره، پنیر با طعم‌های مختلف، شیرکاکائو و…شامل قیمت گذاری دولتی نیست و بر اساس هزینه تمام شده تولید به فروش می‌رسد.

بنی طبا در پاسخ به این سوال که آیا محصولاتی که مشمول قیمت‌گذاری نیستند بازه قیمتی مشخصی ندارند که هر شرکت سلیقه‌ای اقدام به قیمت‌گذاری نکند؟ گفت: اختلاف قیمت شرکت‌ها در محصولاتشان بیش از چند درصد نیست. مثلا نهایت ممکن است ماست همزده یک برند با برند دیگری حدود ۵۰۰۰ تومان فرق داشته باشد.

به گفته وی رقابت بین برندها باعث کاهش قیمت می‌شود، زیرا شرکت‌ها به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار هستند.

بنی طبا با بیان اینکه از مردادماه که آخرین افزایش قیمت شیرخام رخ داد تاکنون قیمت محصولات لبنی تغییر چندانی نداشته است، گفت: اگر چه وجود تورم ۵۰ درصدی در کشور طبیعتا موجب افزایش هزینه های تولید شده اما با توجه به اینکه تغییر چندانی در قیمت شیرخام به عنوان مهمترین ماده اولیه صنعت لبنیات صورت نگرفته و همچنین به این دلیل که کاهش قدرت خرید مردم نیز موجب کاهش تقاضا شده، در نتیجه تغییر چندانی در قیمت محصولات لبنی اتفاق نیفتاده است.

وی ضمن استقبال از نظارت شهروندی و مصرف کنندگان تاکید کرد که اگر شهروندان با ظن کم فروشی یا گران فروشی روبرو شدند، حتما گزارش آن را به انجمن صنایع لبنی یا سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات برسانند تا به تخلفات احتمالی رسیدگی شود.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در پایان گفت: سال‌های اخیر تنوع اقلام لبنی در بازار به شدت افزایش یافته است و شرکت‌های زیادی وارد بازار شده‌اند و همین امر فضای رقابتی را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید