امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 481553 |
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401 - 11:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/زنجان رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: اندازه موی سر دانش‌آموزان تاثیر مستقیمی در جلوگیری و یا درمان شپش سر ندارد و تنها رعایت بهداشت را تسهیل می‌کند. پریسا گلبازی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به روش‌های جلوگیری از ابتلا و شیوع شپش سر در میان دانش‌آموزان با […]

صلح خبر/زنجان رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: اندازه موی سر دانش‌آموزان تاثیر مستقیمی در جلوگیری و یا درمان شپش سر ندارد و تنها رعایت بهداشت را تسهیل می‌کند.

پریسا گلبازی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به روش‌های جلوگیری از ابتلا و شیوع شپش سر در میان دانش‌آموزان با شروع سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: با توجه به اینکه شپش سر قابلیت حرکت و انتقال بین دانش‌آموزان را دارد توصیه می‌کنیم که حتماً بهداشت فردی رعایت شود و دانش‌آموزان از کلاه و مقنعه مشترک استفاده نکنند و در فصول سرد سال لباس‌های خود را در معرض تماس با هم قرار ندهند.

وی با اشاره به لزوم نظارت اولیا بر سلامت موی سر دانش‌آموزان، اظهار کرد: توصیه می‌کنیم که اولیا در خانه هر دو هفته یک‌بار موی سر دانش‌آموزان را معاینه کرده و در صورت مشاهده شپش سر به مراکز بهداشتی و متخصصان پوست مراجعه و با استفاده از محصولات تخصصی درمان مانند شامپو نسبت به درمان سریع اقدام کنند. البته در مدارس مسئولان مراقب سلامت حضور دارند اما با توجه به تراکم زیاد دانش‌آموزان در مدارس امکان بازرسی در فواصل زمانی کوتاه وجود ندارد.

گلبازی با اشاره به امکان شیوع این مسئله در همه مناطق استان، بیان کرد: در گذشته تصور می‌شد که مسئله شیوع شپش سر تنها در مناطق روستایی که با احشام و حیوانات تماس مستقیم وجود دارد رخ می‌دهد اما امروز این مشکل مختص منطقه خاصی نیست و در همه مناطق شهر و استان امکان ابتلا و شیوع وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اماکنی که امکان شیوع در آن‌ها بیشتر از سایر مناطق است، تصریح کرد: در افرادی که به طور مرتب از استخر و یا سالن ورزشی استفاده می‌کنند امکان ابتلا بالاتر است و توصیه‌ می‌کنیم در مدارس نیز از کاورهای پلاستیکی لباس برای به حداقل رسیدن تماس استفاده شود، زیرا شپش سر به آسانی میان لباس دانش‌آموزان منتقل می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به قطعی نبودن درمان‌های خانگی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه درمان‌های خانگی به طور قطعی و صد درصدی پاسخ‌گو نیست، توصیه می‌شود حتماً از داروهای تخصصی در درمان سریع‌تر این مسئله استفاده شود. همچنین طول موی سر تاثیر مستقیمی در درمان شپش سر ندارد برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که با تراشیدن موی سر، شپش سر درمان می‌شود، در حالی‌ که این مسئله تنها استحمام و رعایت بهداشت فردی را تسهیل می‌کند و تاثیر قطعی و مستقیمی در درمان شپش سر ندارد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید