امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 499102 |
تاریخ انتشار : 28 اسفند 1401 - 10:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/یزد رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نصب ۵ هزار گلدان گل در کوچه‌های بافت تاریخی، از آمادگی کامل و مناسب شهر دارالعباده یزد برای میزبانی از مردم سراسر کشور خبر داد. «عزیزالله سیفی» در آخرین جلسه علنی شورای شهر یزد ضمن تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز به همه مردم کشور به […]

صلح خبر/یزد رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نصب ۵ هزار گلدان گل در کوچه‌های بافت تاریخی، از آمادگی کامل و مناسب شهر دارالعباده یزد برای میزبانی از مردم سراسر کشور خبر داد.

«عزیزالله سیفی» در آخرین جلسه علنی شورای شهر یزد ضمن تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز به همه مردم کشور به ویژه مردم دارالعباده، اعلام کرد: امسال دو بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان پیش رو است و خوشبختانه از سوی شهرداری برای این دو بهار برنامه‌های متعددی در شهر دارالعباده یزد در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، اولین درخواست مسافرانی که وارد شهر یزد می‌شوند، اسکان است لذا با تمهیداتی که اندیشیده شده است؛ هتل‌ها، مهمانپذیرها، بوم‌گردی‌ها و سایر مراکز اقامتی روزانه شهر یزد امکان استقرار ۱۰۰ هزار مسافر را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر  ادامه داد: علاوه برآن سه پارک از جمله پارک کوهستان، پارک بزرگ شهر و پارک مهر ملل برای استقرار چادرهای مسافران و اسکان آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز برای احتمال بحرانهایی مانند سیل، پیش بینی و تدبیری با اداره کل ورزش و جوانان تدبیری اندیشیده شده و سالن‌های مختلف ورزشی و هیات‌های مذهبی برای  استقرار مسافران در زمان حوادث احتمالی آماده است.

سیفی بیان کرد:  مهم ترین مرکز بازدید در شهر یزد، بافت تاریخی آن است و امسال همانند سال‌های گذشته با برنامه ریزی که انجام شد، گل آرایی و بیش از ۵ هزار گلدان گل در جای جای بافت نصب شده است تا زیبایی و طراوت خاصی را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: مسجد جامع یزد که یکی از مراکز دیدنی یزد به شمار می‌آید لذا پایه چراغ‌های ورود به این مسیر گردشگری تعویض و روشنایی مناسبی پیدا کرده است، همچنین مجموعه امیرچقماق با نور پردازی و گلکاری زیبا، آماده بازدید علاقمندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در خصوص سوغات یزد هم گفت: نه تنها مرکز استان بلکه همه شهرهای استان یزد سوغات و صنایع دستی خاص و منحصر به فردی دارند که در این رابطه هماهنگی های لازم با مجامع امور صنفی انجام شده و شرایط محیاست تا با قیمت مناسب بتوانند مردم و میهمانان از سوغات یزد خریداری کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است، ویژه برنامه های این ایام از جمله بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود. ۲۰ نوروزگاه در مناطق مختلف شهر دایر می شود و در این نوروزگاه‌ها علاوه بر وجود سفره هفت سین، برنامه های شاد و فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش صلح خبر و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، سیفی افزود: المان های مناسبی نیز در شهر در حال نصب است، علاوه برآن مراکز اطلاع رسانی در ورودی‌های شهر ایجاد شده است که به طور شبانه روز علاوه بر اطلاع رسانی برای مسافران و تقدیم نقشه، مسافرین را برای رفتن به مراکز اسکان راهنمایی می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در پایان ضمن دعوت و خوش آمدگویی، ابراز امیدواری کرد که مسافران از سراسر کشور، سفر خوب و خاطره‌انگیزی را در شهر میراث جهانی یزد داشته باشند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید