امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 488161 |
تاریخ انتشار : 24 آبان 1401 - 9:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رهبران کشورهای گروه ۲۰ امروز (سه‌شنبه) گفت‌وگوهای خود را در بالی اندونزی آغاز کردند؛ طی این نشست که با میزبانی اندونزی برگزار می‌شود، اتحاد و انجام اقداماتی ملموس جهت رسیدگی به اقتصاد جهانی در بحبوحه جنگ اوکراین از جمله موضوعاتی بوده که ابتدا به آن‌ها اشاره شده است. به گزارش صلح خبر، به نقل از […]

رهبران کشورهای گروه ۲۰ امروز (سه‌شنبه) گفت‌وگوهای خود را در بالی اندونزی آغاز کردند؛ طی این نشست که با میزبانی اندونزی برگزار می‌شود، اتحاد و انجام اقداماتی ملموس جهت رسیدگی به اقتصاد جهانی در بحبوحه جنگ اوکراین از جمله موضوعاتی بوده که ابتدا به آن‌ها اشاره شده است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، پیش از نشست غیرعلنی سران، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در سخنرانی افتتاحیه اظهار کرد: «ما هیچ گزینه دیگری جز همکاری نداریم. ما برای حفظ این جهان به همکاری نیاز داریم. گروه ۲۰ باید همچون یک عامل تسهیل‌کننده برای بازیابی اقتصاد فراگیر عمل کند. ما نباید جهان را به چندین قسمت تقسیم کنیم. ما نباید به جهان اجازه دهیم وارد یک جنگ سرد دیگر شود.»

گروه ۲۰ که شامل کشورهایی از برزیل گرفته تا هند، عربستان سعودی و آلمان است، بیش از ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان، ۷۵ درصد تجارت بین‌المللی و ۶۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

نشانه روشنی پیش از شروع نشست گروه ۲۰، دیدار جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بود؛ یک دیدار دوجانبه سه‌ ساعته در روز دوشنبه که طی آن روسای جمهور آمریکا و چین علی‌رغم اختلافات موجود، نسبت به برقراری ارتباط با یکدیگر متعهد شدند.

از هنگامی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شده، این اولین دیدار حضوری بایدن و شی بود و گفت‌وگوها میان این دو رئیس‌جمهور حاکی از احتمال توسعه روابط میان این دو ابر قدرت بوده است.

همچنین، از زمان آغاز جنگ اوکراین (۲۴ فوریه)، این اولین باری است که گروه ۲۰ نشستی را برگزار می‌کند، درنتیجه حمله روسیه به اوکراین و بحران کنونی کی‌یف از دیگر موضوعات این نشست است.

حمله روسیه به اوکراین موجب شد تا برخی از رهبران غربی خواستار تحریم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شوند. اگرچه اندونزی نسبت به این اقدام و تصمیم مقاومت پیشه کرد و از حذف دعوت پوتین خودداری کرد اما به گفته کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه به دلیل “مشغله کاری”، حاضر به شرکت در این نشست نشد، اما سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نمایندگی این کشور را طی این نشست برعهده دارد.

براساس توییت سفیر اتحادیه اروپا در اندونزی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست سخرانی کرد.

منابع دیپلماتیک می‌گویند که تصویب یک بیانیه مشترک گروه ۲۰ توسط تمامی اعضا، “بعید” به نظر می‌رسد. اما با این حال، شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت که توافقی میان مقامات رسمی شکل گرفته که “مثبت” است.

براساس یک پیش‌نویسی که از پیش توسط رویترز مشاهده شده، رهبران گروه ۲۰ استفاده و یا هرگونه تهدید از تسلیحات هسته‌ای را محکوم خواهند کرد.

همچنین، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس امروز اعلام کرد که “رژیم پوتین” صدای مخالفان جهانی را با اقدامات خود خواهد شنید. دولت سوناک اعلام کرد که این نخست‌وزیر طی نشست گروه ۲۰ از اعضای این گروه برای اقداماتی هماهنگ نسبت به مقابله با بی‌ثباتی و افزایش هزینه‌های زندگی در پی حمله روسیه به اوکراین دعوت به عمل خواهد آورد.

براساس گزارش یک رسانه محلی چینی، شی جینپینگ امروز طی یک دیدار دوجانبه به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه خواهد داشت.

علاوه بر این دیدارها، در حاشیه نشست گروه ۲۰ بسیاری از رهبران گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای را به خصوص با شی جینپینگ برگزار خواهند کرد زیرا از آغاز شیوع پاندمی کرونا، این دومین سفر خارجه رئیس‌جمهور چین محسوب می‌شود.

هم‌زمان با اینکه چین در تلاش است تا اختلافات و درگیری‌ها با آمریکا و متحدانش را کاهش دهد، شی پس از دیدار با ماکرون، قرار است گفت‌وگوهایی را با آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا، یون سوک-یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی و سپس فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن برگزار کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید