امروز: یکشنبه, ۴ آذر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 23 جماد أول 1446 | 2024-11-24
کد خبر: 311913 |
تاریخ انتشار : 08 مهر 1398 - 12:26 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: آسیب شنوایی شایع ترین نقص مادرزادی و معلولیت پنهان در جامعه است. به گزارش صلح خبر، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان که با حضور جمعی از مسئولین در مدرسه با نیازهای […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: آسیب شنوایی شایع ترین نقص مادرزادی و معلولیت پنهان در جامعه است.

به گزارش صلح خبر، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان که با حضور جمعی از مسئولین در مدرسه با نیازهای ویژه توکل سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 236 دانش آموز دارای آسیب شنوایی در مدارس و مراکز با نیازهای ویژه و تحت پوشش آموزش و پرورش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی مشغول به تحصیل می باشند.

وی افزود: از این تعداد 52 دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب شنوایی در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول پیش حرفه ای در 12 مدرسه مستقل و ضمیمه در 8 شهرستان و منطقه تابعه استان مشغول به تحصیل می باشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان ادامه داد: همچنین با توجه به سیاست یکپارچه سازی آموزش و توان بخشی مبتنی بر جامعه و نزدیک شدن دانش آموزان استثنایی به جامعه عادی در سال تحصیلی جاری 186 دانش آموز تلفیقی فراگیر دارای آسیب شنوایی خفیف تا عمیق در کنار همسالان خود و دردوره های ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

رنجبر با بیان اینکه آسیب شنوایی پس از نیاز ویژه ذهنی و مشکلات جسمی حرکتی در دانش آموزان بیشترین آمار معلولیت را به خود اختصاص داده است افزود: این اختلال آثار ظاهری چندان مشخصی ندارد ومبتلایان به آن در سازگاری های اجتماعی با چالش های فراوانی رو به رو می باشند.

وی با بیان اینکه با تشخیص به موقع و مداخله بهنگام می توان عوارض کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل رساند، تصریح کرد: از این رو غربالگری قبل از یک ماهگی، اقدامات تشخیصی در سه ماهگی و اقدامات طبی، دارویی، درمانی و توانبخشی مانند کاشت سمعک های استخوانی و نامرئی و کاشت حلزون قبل از شش سالگی انجام می شود.

رنجبر با تأکید بر اینکه یکی از سخت ترین معلولیت ها ناشنوایی است افزود: خانواده و جامعه با پذیرش واقع بینانه محدودیت فرد ناشنوا باید در راه پرورش استعدادها و توانایی های او یاری رسان باشند، چرا که شیوه رفتار با فرد دارای آسیب شنوایی در رشد عاطفی، سازگاری های اجتماعی و فراگیری مهارت های زبانی و تحصیلی او بسیار مهم و تعیین کننده است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کاهش یادگیری مهارت های اجتماعی، افت مهارتهای شغلی و تحصیلی،کاهش ارتباط اجتماعی و کناره گیری از اجتماع را از جمله مسائل و مشکلات عمده ای عنوان کرد که فرد دارای آسیب شنوایی علاوه بر ناراحتی های روحی و خلقی و تحمیل هزینه های بالای توانبخشی با آن مواجهه می شود.

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید