امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 477178 |
تاریخ انتشار : 07 مرداد 1401 - 9:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر  آخرین وضعیت امدادرسانی به امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور را تشریح و اعلام کرد که تاکنون ۱۴ نفر در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.   مهدی ولیپور در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حوادث سیل و […]

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر  آخرین وضعیت امدادرسانی به امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور را تشریح و اعلام کرد که تاکنون ۱۴ نفر در پی این حوادث جان خود را از دست داده‌اند.  

مهدی ولیپور در گفت‌وگو با صلح خبر، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به حوادث سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: به دنبال اعلام هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران در نقاط مختلف کشور و احتمال جاری شدن سیلاب، سازمان امداد و نجات امدادگران را در چهار استان جنوبی و همچنین برخی دیگر از استان‌ها که احتمال سیل در آن پیش‌بینی شده بود به حالت آماده‌باش درآورد.

وی با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی بلافاصله بالگردهای امدادی در استان‌های در معرض خطر به حالت آماده‌باش درآمد، افزود: انبارهای امدادی نیز از نظر تجهیزات اسکان، اقلام زیستی و مواد غذایی در این استان‌ها تقویت شده و همچنین با استفاده از تجارب سال‌های قبل، پیش‌بینی لازم برای اختصاص اماکن اسکان اضطراری نیز در این استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره خدمات امدادی ارائه شده از سوی این سازمان از ابتدای مردادماه تا به این لحظه اظهار کرد: در مجموع در ۶۲ شهرستان از ۱۷ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه طی این مدت به بیش از ۱۴ هزار نفر امدادرسانی شده است، گفت: ۱۲۲۰ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند و ۱۵۰ دستگاه خودرو نیز رها شده است. همچنین ۲۲۳۹ نفر شامل ۱۸۰۳ نفر در سیستان و بلوچستان، ۱۴۹ نفر در قم و ۳۳۶ نفر در استان فارس اسکان اضطراری داده شدند.   ۱۱ مصدوم نیز در سه اشتان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران به مراکز درمانی منتقل شدند.  

ولیپور درباره شمار جانباختگان سیل در کشور نیز گفت: متاسفانه در جریان این سیل‌ها ۱۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند که شامل پنج مورد فوتی در استان سیستان و بلوچستان، هشت مورد فوتی در تهران و یک نفر در استان مرکزی است. ۱۱ نفر شامل هفت نفر در تهران و چهار نفر در چهارمحال و بختیاری نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.  

بیشتر بخوانید: 

هشدار به تماشاگران و تصویربرداران سیل

آماده‌باش ۳ روزه مدیریت بحران در تهران

هشدار و آماده‌باش هلال احمر درباره احتمال وقوع سیل در ۲۱ استان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمربا بیان اینکه از ۶۱۰ باب منزل نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است، گفت: در مجموع ۲۲۵۰ نیروی امدادی در ۵۶۰ تیم در این ماموریت‌ها حضور داشتند. سه فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در آماده باش کامل است.   همچنین تا کنون ۸۸۷ تخته چادر و پنج هزار و ۵۵۸ تخت پتو در میان حادثه دیدگان توزیع شده است.  

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید