امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 148047 |
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1396 - 10:58 | ارسال توسط :
1
1
ارسال به دوستان
پ

آب بنوشید تا پوستتان درخشان شود! آب بنوشید تا پوستتان درخشان شود! به گزارش مجله وبگردی پایگاه صلح خبر: از مزایای تامین آب بدن می توانیم به پیشگیری از خشکی پوست و افزایش نرم و لطافت آن اشاره کنیم. سعی کنید به اندازه کافی آب بنوشید و همیشه به فکر تامین آب بدنتان باشید . […]

آب بنوشید تا پوستتان درخشان شود!

آب بنوشید تا پوستتان درخشان شود! به گزارش مجله وبگردی پایگاه صلح خبر:

آب بنوشید تا پوستتان درخشان شود!
از مزایای تامین آب بدن می توانیم به پیشگیری از خشکی پوست و افزایش نرم و لطافت آن اشاره کنیم. سعی کنید به اندازه کافی آب بنوشید و همیشه به فکر تامین آب بدنتان باشید . انواع امراض کلیوی و پوستی با نرسیدن آب کافی به بدن پدید خواهد آمد.

بسیاری از ما می دانیم که نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی بدنمان چقدر ضروری است. از کمک به عملکرد مناسب بدن گرفته تا تنظیم حرارت، هضم غذا و سالم نگه داشتن کلی ذهن. اما اگر به اندازه کافی آب ننوشیم چه اتفاقی برای بدنمان می افتد.

کریس بیلی متخصص تغذیه می گوید: ” در حالت عادی، بدنمان از۶۰ درصد آب تشکیل شده است. توصیه می شود که روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم اما این مقدار مشخص از نظر علمی آنچنان تایید نشده است. با این حال نوشیدن آب کافی برای سلامتی و به خصوص پوستمان بسیار ضروری است. پوست یک ارگان است و سلول های آن مانند دیگر سلول های بدن از آب ساخته شده اند. بدون آب، مسلما ارگان ها نمی توانند به خوبی عمل کنند. اگر پوستتان به اندازه کافی آب دریافت نکند، این کم آبی نهایتا منجر به خشکی، کاهش انعطاف پذیری و پوست پوست شدن می شود. ”

دکتر جاستین هکستال، متخصص پوست می گوید: آب تاثیر زیادی روی پوست ما دارد، اگر بدنمان کم آب باشد خود را روی پوستمان نشان می دهد و آن را خشک، بی انعطاف و پوست پوست می کند. بنابراین اگر پوست به صورت طبیعی خشک و حساس باشد باید همیشه تا جای ممکن آب بدن را تامین کنید. وقتی پوست دچار التهاب، اگزما یا پسوریازیس است از دست دادن آب افزایش می یابد. برای آن دسته از افرادی که درگیر التهاب پوستی شدید و وسیع هستند، از دست دادن آب بدن یک مشکل بسیار جدی است و دریافت آب کافی را باید حتما مد نظر قرار دهند.

تامین آب بدن برای کسانی که ساعات طولانی در هوای آزاد کار می کنند یا کارمندان یک دفتر گرم بسیار مهم است. یک کرم خوب پوست شاید بتواند تا حدودی خشکی و التهاب پوست را از بین ببرد اما هیچ چیز مانند مقدار زیادی آب، میوه و خواب درست نمی تواند درخشش واقعی پوست را بازگرداند.

هرکسی ممکن است گاهی از خشکی پوست رنج ببرد. وقتی پوست خشک می شود انعطافش را از دست می دهد، خط و خطوطی روی آن ظاهر می شود، دایره های زیر چشم برجسته تر می شوند و پوست از شکل طبیعی خود خارج می شود. این در حالی است که پوست در حالت طبیعی باید درخشان باشد.

۱۵ غذا که به تامین آب بدن کمک می کنند چگونه تامین آب پوست را تثبیت کنیم؟

کلید تامین آب پوست این است که به اندازه ی کافی مایعات دریافت کنیم و از دست دادن آب بدن را به حداقل برسانیم. بنابراین در ماه های گرم سال و زمانی که پوست در معرض تاثیر بد گرما قرار می گیرد بهتر است از مرطوب کننده های غنی استفاده کنید تا از پوستتان محافظت کند. اگر پوستتان خیلی خشک بود توصیه می کنیم از تمیزکننده های چرب استفاده کنید. اسیدهیالورونیک و گلیسیرین هر دو از موادی عالی برای تثبیت تامین آب پوست هستند. همچنین توصیه می شود از هومکتان ها و مرطوب کننده ها برای کشیدن آب به پوست استفاده کنید.

چه مقدار آب باید بنوشیم؟

دکتر جاستین می گوید: من فکر می کنم ما بیشتر از آنچه نیاز داریم به نوشیدن آب تشویق می شویم. اگر در طول یک روز چندین لیتر آب بنوشیم به صورت طبیعی دفعشان می کنیم زیرا آب اضافی قرار نیست دوباره به پوست بازگردد. همچنین باور غلطی وجود دارد که می گوید این کار باعث دفع سموم بدن می شود. حذف عناصر ناخواسته توسط بدن فرآیندی پیچیده است و متاسفانه به سادگی نوشیدن مقدار زیادی آب جهت دفع آنها نیست. همانطور که گفته شد تامین آب بدن در طول روز بسیار مهم است. اگر بدنمان کم آب شود ممکن است دچار سردرد و از دست دادن تمرکز شویم و همچنین پوستمان ممکن است رنگ پریده و بی جان نشان داده شود.

 منبع:خبرنگاران جوان

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  3. از ارسال کاریکاتور یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  4. رعایت کپی رایت الزامی است.
  5. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :ساناز

      خوب و جالب بود از زحمات سایتتون ممنون هستم