امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 477684 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 9:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

کره شمالی سفر نانسی پلوسی به تایوان را به شدت محکوم کرد و آن را «دخالت گستاخانه» واشنگتن در امور داخلی یک کشور دیگر خواند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه در سفری که به گفته او “نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر” آمریکا به این جزیره […]

کره شمالی سفر نانسی پلوسی به تایوان را به شدت محکوم کرد و آن را «دخالت گستاخانه» واشنگتن در امور داخلی یک کشور دیگر خواند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه در سفری که به گفته او “نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر” آمریکا به این جزیره خودگردان است که چین آن را متعلق به خود می‌داند، وارد تایوان شد اما چین سفر این مقام‌ آمریکایی را که طی ۲۵ سال گذشته از لحاظ سطح عالی رتبه‌ترین به شمار می‌رود، به عنوان “تهدیدی برای صلح و ثبات” در تنگه تایوان محکوم کرد.
وزارت خارجه پیونگ یانگ در واکنشی سریع ضمن اعلام حمایت از چین گفت که این سفر “نگرانی جدی جامعه بین‌المللی را برانگیخته است زیرا سفر پلوسی ناقض “حاکمیت و تمامیت ارضی” چین است. تایوان بخشی جدایی ناپذیر از چین است و موضوع تایوان مربوط به امور داخلی چین است
سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: شرایط کنونی به وضوح نشان می دهد که دخالت‌های گستاخانه آمریکا در امور داخلی سایر کشورها و تحریکات سیاسی و نظامی عمدی آن در واقع ریشه اصلی نقض صلح و امنیت در منطقه است.
وی گفت: هرگونه مداخله نیروی خارجی در مساله تایوان را به شدت محکوم و حمایت کامل خود را از چین” که مهمترین متحد و شریان حیات اقتصادی پیونگ‌یانگ به شمار می‌رود، اعلام می‌داریم.  
براساس گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، این مقام که نامش مشخص نیست، افزود: این حق یک کشور مستقل است که در برابر تحرکات نیروهای خارجی که آشکارا در امور داخلی آن دخالت می‌کنند و تمامیت ارضی آن را تخریب می‌کنند، اقدامات متقابل اتخاذ کند. هرگونه مداخله نیروی خارجی در موضوع تایوان را محکوم می‌کنیم و از موضع عادلانه دولت چین برای دفاع قاطعانه از حاکمیت کشور و تمامیت ارضی‌اش حمایت می‌کنیم. طرح ایالات متحده برای ایجاد اختلال در رشد و توسعه چین و تلاش‌های آن برای تحقق هدف اتحاد مجدد، شکست خواهد خورد.
چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و هرگز تلاش برای استفاده از قوه قهریه برای به کنترل درآوردن آن را انکار نکرده است. ایالات متحده به چین نسبت به “سوءاستفاده از این سفر به عنوان دستاویزی برای اقدام نظامی” علیه تایوان هشدار داده است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید