امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 505958 |
تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1402 - 18:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

کتاب «اسلام و محیط زیست» اثر حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در قالب طرح تاپ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی منتشر شد. به گزارش صلح خبر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در راستای فعالیت‌های انتشاراتی خود، برگردان ایتالیایی کتاب «اسلام و محیط زیست» اثر حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی را با همکاری مرکز ساماندهی […]

کتاب «اسلام و محیط زیست» اثر حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در قالب طرح تاپ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان ایتالیایی منتشر شد.
به گزارش صلح خبر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در راستای فعالیت‌های انتشاراتی خود، برگردان ایتالیایی کتاب «اسلام و محیط زیست» اثر حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی را با همکاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در قالب طرح ترجمه از فارسی به سایر زبان‌ها (TOP) و تفاهم‌نامه امضا شده بین نشر عرفان و مرکز ترجمه، به چاپ رساند.
این کتاب یکی از معدود کتب آیت‌الله جوادی‌آملی است که به زبان ایتالیایی ترجمه و منتشر می‌شود. منابع استفاده شده در این کتاب از متون موثق و مهمی هستند که دیدگاه اسلام را نسبت به محیط زیست بیان می‌دارد.
کتاب اسلام و محیط زیست شامل مجموعه دروس و سخنرانی‌ها و نوشته‌های آیت‌الله جوادی‌آملی است که نکات بسیار مهم، تجزیه و تحلیل و مطالعات قابل تعمقی را در خصوص مسئله مهم زیست که یکی از مسائل اصلی و مهم دنیای امروز به شمار می‌رود را به خواننده منتقل می‌کند.
کتاب مذکور می‌تواند حتی برای افراد و نهادهایی که در خصوص حفظ محیط زیست در جامعه بشری فعالیت می‌کنند نیز به عنوان یک منبع قابل استناد، مورد توجه قرار گیرد.
رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا در چارچوب موافقتنامه فرهنگی بین ایران و ایتالیا در قالب فعالیت‌هایی نظیر ترجمه و نشر کتاب، پیگیری همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی، حمایت از کرسی‌های ایران شناسی و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های ایتالیا، گسترش و برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری زبان فارسی، برنامه ریزی و برگزاری نشست‌های علمی و رخدادهای فرهنگی و هنری را به همراه فعالیت‌های تحقیقاتی، امانت سپاری کتاب و ارایه مشاوره علمی _ فرهنگی و فعالیت در فضای مجازی، با هدف معرفی ایران در ایتالیا، ارتقاء درک متقابل و تحکیم صلح و دوستی دو ملت و دولت ایران و ایتالیا را تعقیب می‌کند.
مترجم کتاب جوزپه (مهدی) آیلّو مدیر انتشاراتی عرفان، فارغ التحصیل رشته فلسفه و از مسلمانان شیعه ایتالیایی است که سابقه انتشار بیش از یکصد عنوان کتاب در خصوص معارف اسلامی را در کارنامه فعالیت انتشاراتی خود داشته و در سال گذشته با پیگیری‌های این نمایندگی فرهنگی به عنوان ناشر برتر از سوی جایزه جهانی کتاب سال آستان قدس رضوی شناخته شد.
کتاب اسلام و محیط زیست توسط ناشر معتبر ایتالیایی عرفان IRFAN که سابقه همکاری طولانی با این رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا دارد، با مقدمه‌ای از محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا منتشر و در بازار نشر ایتالیا توزیع شد.
رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا در مقدمه این کتاب، داشتن محیط زیست سالم برای استفاده جوامع بشری از مواهب طبیعی و الهی دانست که خداوند در اختیار انسانها قرار داده و در حال حاضر تبدیل به یکی از مهمترین نگرانی‌های بشریت شده است.
امینی در ادامه، چاپ کتاب اسلام و محیط زیست، اثر حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی را یکی از افتخارات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برشمرد و به معرفی زندگینامه ایشان به خوانندگان پرداخت.
با توجه به مناسبات همه جانبه ایران و ایتالیا که به پشتوانه ریشه‌های تاریخی مشترک دو کشور بنیان نهاده شده است، رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا به عنوان یگانه متولی دیپلماسی فرهنگی ایران در این کشور در میان فعالیت‌های گسترده خود با هدف ارتقاء درک متقابل، تا کنون بالغ بر 170 عنوان کتاب از زبان فارسی به ایتالیایی ترجمه و منتشر کرده است. کتاب اسلام و محیط زیست از اردیبهشت‌ماه سال 1402 در کتاب فروشی‌های معتبر برای خوانندگان ایتالیایی در دسترس علاقه‌مندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی این کشور است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید